min Astra knirker/skurrer når jeg bakker (~
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 17-04-05 23:39

Min Opel Astra (2001) giver en knirkende/skurrende lyd, når jeg bakker imens
jeg drejer - særligt, hvis jeg drejer skarpt.

Er det noget, der skal være der eller er det en fejl. Det har sådan set
været der hele tiden (hår købt bilen for knap 2 måneder siden), men nu kører
jeg lidt mere friskt efter at have vendt mig til bilen, så nu bliver lyden
tydeligere.

På forhånd tak
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 22:54

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> været der hele tiden (hår købt bilen for knap 2 måneder siden), men nu
> kører jeg lidt mere friskt efter at have vendt mig til bilen, så nu bliver

Check om fælgene er skruet ordentlig fast.
Ellers er det nok et hjulleje som er gået

--
Tom

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 18-04-05 00:32

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Check om fælgene er skruet ordentlig fast.
> Ellers er det nok et hjulleje som er gået
>
> Tom

Fælgene sidder godt nok fast skulle jeg mene (probelmet påvirkes i øvrigt
ikke af, at jeg lige har skiftet hjul (til sommerdæk). Jeg vil da mene, at
jeg godt kan stramme dem nok.

Kan jeg gøre andet for at identificere om det er et hjulleje?

VH
jakob

Fra : H.S.

Dato : 18-04-05 10:24

> [...]
kører
> jeg lidt mere friskt efter at have vendt mig til bilen, så nu bliver lyden

Det er ikke bare servo'en som 'larmer' når den er helt i yderstilling ?
(det er vist meget normalt - men jeg er ikke 100% bil kyndig).

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-04-05 11:41

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Det er ikke bare servo'en som 'larmer' når den er helt i yderstilling ?
> (det er vist meget normalt - men jeg er ikke 100% bil kyndig).

Han skriver "særligt, hvis jeg drejer skarpt", svjv "hyler" servoen kun i
yderpossitionerne...

/Morten