Anciennitet for kørsel på job
Fra : Jimmi Wolff

Dato : 17-04-05 18:59

Hej allesammen

Jeg står og skal snart ud og købe min første bil. Forsikrings priserne er
fuldstændig urimelige, selvom jeg er 26 år. Jeg har altid kørt en del bil,
men har aldrig selv haft en.

Er der nogle forsikringsselvskaber der giver Anciennitet, hvis man kan
dokumentere at man har kørt bil i forbindelse med sit job??

Jeg ved skoda har en speciel aftale med topdanmark, så hvis jeg køber en
skoda gennem en aut. skoda forhandler kan jeg få en rimelig forsikring. Er
der nogen som har kendskab til andre, der har samme service??

M.V. H
Jimmi W.

Fra : Basil

Dato : 17-04-05 19:15

Jimmi Wolff wrote:
> [...]
> skoda gennem en aut. skoda forhandler kan jeg få en rimelig forsikring. Er
> der nogen som har kendskab til andre, der har samme service??

GF gør det.
Kai

Fra : Peter Juul

Dato : 17-04-05 19:41

"Basil" skrev

> GF gør det.

Jow... Hvis din arbejdsgiver vil underskrive en erklæring om at du har kørt
skadefrit i X år....

> Kai

VenHils
Peter

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 17-04-05 21:23

Takker for informationeren.

Jeg har ikke haft en firmabil, men brugt firmaets bil når jeg har været på
arbejde. Gør det nogen forskel?

Hvad med forhandlere af specielle bilmærker, der har special aftaler om
forsikring?

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Rasmus

Dato : 17-04-05 22:18

"Jimmi Wolff" <jimmi1311_XXX_@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> arbejde. Gør det nogen forskel?
>
> Hvad med forhandlere af specielle bilmærker, der har special aftaler om

Jeg mener også Peugeot har en aftale med TopDK

mvh
Rasmus

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-04-05 19:48

Jimmi Wolff - jimmi1311_XXX_@tele2adsl.dk
itx8e.1710$Qx1.279@news.get2net.dk
skrev følgende:
> [...]
> en skoda gennem en aut. skoda forhandler kan jeg få en rimelig
> forsikring. Er der nogen som har kendskab til andre, der har samme

Topdanmark giver anc., hvis du kan bevise du har kørt i firmabil.

--
Martin Petersen

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-04-05 19:49

"Jimmi Wolff" <jimmi1311_XXX_@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle forsikringsselvskaber der giver Anciennitet, hvis man kan
> dokumentere at man har kørt bil i forbindelse med sit job??

Alm. Brand gør, såfremt du får dokumentation for, at de(n) pågældende
bil(er) har været 100% til din disposition (f.eks. som firmabil/"fri bil").
Det var ihvertfald tilfældet for mig for 2 år siden. Om der gælder/gjaldt
specielle forhold pga. skadefrihed, samling af forsikringer mv., skal jeg
ikke kunne sige. Et hurtigt kald til de mest attraktive af udbyderne bør
hurtigt kunne få afklaret dette.

PS! Jeg mener også, at If _ikke_ gør (eller rettere: Ikke gjorde for 2 år
siden).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-04-05 00:25

On Sun, 17 Apr 2005 20:48:37 +0200, "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid>
wrote:

> [...]
>ikke kunne sige. Et hurtigt kald til de mest attraktive af udbyderne bør

Tja under den forudsærtning ville jeg ikke kunne få krejlet den, da de
firmabiler jeg kører i, kun er til min disposition mens at jeg er på
arbejde :(. Men regner med at gøre det samme. Altså få chefen til at
skive under på en erklæring når at jeg skal ud og have bil for første
gang. For om ikke andet så hjælper et års anciniettet bedre end slet
ikke at kunne dokumenterer noget ancienitet.
Flemming Jacobsen