Så blev der sagt farvel til den gamle Sier~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-05 17:42

Det går sq stærkt med brugtvognshandelen i dag, i disse Internet tider
Satte bilen til salg på dba.dk i går aftes og den er lige kørt herfra nu og
det var kun fordi jeg ikke var hjemme i eftermiddags, at den først er solgt
nu.
Der har endda været flere der var meget interesserede, så jeg har nok solgt
den for billigt.
Men afsted kom den og de nye ejere så mere end lykkelige ud, da de trillede
afsted i den (men hvem ville ikke gøre det i en '87 Sierra 1,6 ).
Så kan jeg jo få pudset lidt på den lille "ny" Sierra og meddele at jeg igen
kan være med i DOHC klubben

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 18:48

> [...]
> ).
> Så kan jeg jo få pudset lidt på den lille "ny" Sierra og meddele at jeg

hehe Tillykke.....og jeg som troede at du ville tage springet til en mondeo.

Men altid noget at det ikke var en gammel dame som skulle krølle din gamle
potte

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-05 19:00

Tom wrote:

> hehe Tillykke.....

Tak tak.

>og jeg som troede at du ville tage springet til en
> mondeo.

Det overvejede jeg også, men dem jeg fandt, i mit prisleje, de så mildest
talt forfærdelige ud

> Men altid noget at det ikke var en gammel dame som skulle krølle din
> gamle potte

Ja det kan jeg godt være foruden, er stadig ikke kommet mig over sidste gang

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 19:04

> Tak tak.

> Det overvejede jeg også, men dem jeg fandt, i mit prisleje, de så mildest
> talt forfærdelige ud

Ja ok, men sådan en cosworth 2.0 DOHC kan jo også gå an

Har du ingen billeder af den lille ny?

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-05 19:11

Tom wrote:

> Ja ok, men sådan en cosworth 2.0 DOHC kan jo også gå an

Ja ja, meeeeen det er nu bare en ganske alm. DOHC'er
Selvom den anden nu nok havde været ganske rar, så har jeg muligvis lige en
3 års prøvetid, på en betinget frakendelse, hængende over hovedet og så
havde det nok ikke været nemt at holde den inden for grænserne

> Har du ingen billeder af den lille ny?

Jo, jeg kan da godt lige smide et i d.b.m.

Fra : Olesen

Dato : 17-04-05 21:57

> Jo, jeg kan da godt lige smide et i d.b.m.

Årgang og ikke mindst...pris ?

Fra : Frederik

Dato : 18-04-05 16:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> [...]
> ).
> Så kan jeg jo få pudset lidt på den lille "ny" Sierra og meddele at jeg

Hvor økonomisk er sådan en 2,0 dohc egentlig? Er den klart at foretrække
ift. de ældre?

Mvh.

Frederik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-05 17:07

Frederik wrote:

> Hvor økonomisk er sådan en 2,0 dohc egentlig? Er den klart at
> foretrække ift. de ældre?

Jeg havde en magen til, for et par år siden og den målte jeg kun nøjagtigt
én gang.
Det var på en endags tur fra Roskilde til Flensborg (og retur) med 2 voksne
+ 2 børn + madpakker og div.
Hjemturen var så med fuldt læs (øl/vand/vingummi ) og der havde den gået
15,3 km/l (svjh).
Til daglig kørte den ca. 12-13 km/l.
Den gamle 87'er 1,6 målte vi på en ferietur til Østrig, for knap 2 år siden,
der havde vi så også en CampLet bagefter og fuld oppakning. Ialt ca. 3000 km
og et resultat på 13,5 (svjh).
Så de er for det første bedre mht benzin økonomien, men de kører også
væsentligt bedre med en DOHC'er i maskinrummet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-04-05 18:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Så de er for det første bedre mht benzin økonomien, men de kører også
>væsentligt bedre med en DOHC'er i maskinrummet

Det er ikke for ingen ting man snakkede om et brag af en motor, da den
dukkede op

(det var vel dybest set også første gang i umindelige tider, en ny
motor så dagens lys fra Ford ;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Frederik

Dato : 18-04-05 20:28

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> [...]
> dukkede op
>

> (det var vel dybest set også første gang i umindelige tider, en ny

Går og leder efter en 2,0i hatchback eller stationcar i øjeblikket. Så får
jeg jo syn for sagn...

Mvh.

Frederik

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-04-05 20:55

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev :

>Går og leder efter en 2,0i hatchback eller stationcar i øjeblikket. Så får
>jeg jo syn for sagn...

De er da nemme nok at finde, men deres stand er begyndt at se noget
sølle ud efterhånden ;(

hmmm.... måske man lige skulle smutte ud og se, og der stadig er
strøm på det gamle kræ ? - inden den ruster helt fast

Min Sierra har stået stille alt for længe efterhånden ;(

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-05 06:49

Frederik wrote:

> Går og leder efter en 2,0i hatchback eller stationcar i øjeblikket.
> Så får jeg jo syn for sagn...

Jeg synes det er en okay billig bil, hvis man lige tager og ser den
ordentligt efter inden køb.
Rust er nok dens værste fjende (modellen udgik jo også for 12 år siden).
Mekanisk er de nemme og billige at skrue på.
Den jeg lige har købt har et par småskader, som jeg lige skal have udbedret,
ellers er den ok.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-05 06:45

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Det er ikke for ingen ting man snakkede om et brag af en motor, da den
> dukkede op

Jeps, den passer bare lige til den bil

> (det var vel dybest set også første gang i umindelige tider, en ny
> motor så dagens lys fra Ford ;)

Nøeh, jeg kan ikke komme i tanker om andre end CVH maskinen fra Escort III,
som kom i 80-81.
Men der er jo heller ikke nogen grund til at skifte noget ud, som virker