P-plads uheld...
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 17-04-05 16:06

Hej,

Nu når der er en "hat" der har bakket ind i min bil, vil jeg lige høre om i
ved om jeg kan få en "erstatnings" bil indtil min er blevet lavet?

Har jeg krav på det?

Br,
Morten

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 17-04-05 16:10

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message
> Hej,
>
> Nu når der er en "hat" der har bakket ind i min bil, vil jeg lige høre om
> i ved om jeg kan få en "erstatnings" bil indtil min er blevet lavet?
>
> Har jeg krav på det?

Wups, jeg var lige lidt for hurtig på send knappen.

Det skulle have været: Hvad er kravene for at få en erstatningsbil på
"modpartens" regning? (Jeg har ikke erstatnings bil dækning på min egen)

Br,
Morten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-04-05 16:37

> Wups, jeg var lige lidt for hurtig på send knappen.
>
> Det skulle have været: Hvad er kravene for at få en erstatningsbil på
> "modpartens" regning? (Jeg har ikke erstatnings bil dækning på min egen)

Det får du ikke. Men du kan jo sende bilen på et værksted, der tilbyder en
erstatningsbil billigt, mens de ordner din.

Niels

Fra : Claus Petersen

Dato : 17-04-05 21:36

> Det får du ikke. Men du kan jo sende bilen på et værksted, der tilbyder en
> erstatningsbil billigt, mens de ordner din.

Det er nu ikke helt korrekt, jeg fik for nogle år siden et cykelstativ med
to cykler i hovedet.
I den forbindelse var min bil på værksted i tre uger, hvor jeg lejede en bil
i perioden pga. arbejdet. Da jeg kunne godtgøre at jeg skulle bruge bilen
for at passe mit arbejde fik jeg forsikringsselskabet til at gøre krav på
dækning af udgifterne til billeje ved modparten.
Det gik ganske smertefrit, der var dog et lille symbolsk fradrag for de
kilomter jeg havde sparet min egen bil for.

Så det kan altså lade sig gøre, det er bare en af de regler som der ikke
bliver talt højt om.

Hvad jeg så desværre ikke viste på det tidspunkt, er at man også har krav på
at få lakeret tilstødende pladedele af hensyn til farvetilpasning. Det
bliver der desværre ikke talt højt om, men man har faktisk krav på at få
malet f.eks hele siden hvis ikke maleren kan ramme farve på en dør.

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : Henning

Dato : 17-04-05 19:12

On Sun, 17 Apr 2005 17:05:35 +0200, "Morten Brokjær Klostergaard"
<mkg@tera.dk.invalid> wrote:

>Hej,
>
>Nu når der er en "hat" der har bakket ind i min bil, vil jeg lige høre om i
>ved om jeg kan få en "erstatnings" bil indtil min er blevet lavet?
>
>Har jeg krav på det?

Det bliver en kamp uden lige. Du skal kunne dokumentere, du ikke kan
klare din hverdag uden bil, det er ikke nok den gør det nemmere.
Derudover skal du betale for den slidtage du ikke laver på din egen
bil i den mellemliggende periode.
Find i stedet et værksted som tilbyder gratis låne-bil.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Leonard

Dato : 17-04-05 19:58

Henning <nomail@all.invalid> wrote:

>Find i stedet et værksted som tilbyder gratis låne-bil.

Må de egentlig det mere?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 17-04-05 20:48

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Må de egentlig det mere?

Efter jeg læste det med at nogle værksteder tilbyder det, fandt jeg denne
side:

http://www.toyota-aalborg.dk/omos/

Og da de er en del af http://www.danskskadeservice.dk bliver det nok der, da
Citroen Aalborg ikke lige er min kop te...

Br,
Morten

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-04-05 21:30

> Efter jeg læste det med at nogle værksteder tilbyder det, fandt jeg denne
> [...]

De har ialt fald lige haft stillet en ny Avensis 2,0 til rådighed i 2 uger,
da min kone snuppede et dådyr med 80 kmt.

Heldigvis kun materiel skade, på nær dyret som heldigvis var død på stedet.

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-04-05 09:41

Fra : Claus Petersen

Dato : 17-04-05 21:37

> [...]
> bil i den mellemliggende periode.
> Find i stedet et værksted som tilbyder gratis låne-bil.

Jeg havde ikke problemer med det overhovedet, men det andet er da
selvfølgelig også en mulighed.

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-04-05 20:01

> Nu når der er en "hat" der har bakket ind i min bil, vil jeg lige høre om
> ved om jeg kan få en "erstatnings" bil indtil min er blevet lavet?

> [...]

Hej Morten

Jeg mener faktisk at du har krav på lånebil, såfremt det er modparten der
har 100% skyld.
Det fik jeg ihvert fald på Topdanmarks regning da en tophat bakkede ind i
min bil sidste år.

I øvrigt tilbyder mit eget selvskab FAIR altid gratis lånebil, såfremt men
vil anvende et værksted som de udpeger. Men det kan der jo være flere grunde
til at man ikke altid vil.

Kim Olsen
Kia Clarus 2,0 , 2000