Hva' er det nu lige de hedder??
Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 17-04-05 08:50

De der runde plasticdimser der sidder på siden af mange trailere og som benyttes
til fastsurring af en pressenning o.l., hvad er det nu lige at de hedder?

Og hvor kan man købe dem i løs vægt?

Jeg skal bruge dem til fastsurring af en pressening, hvor brug af kroge ikke er
så godt, og leder derfor efter alternatuve løsninger.

Jeg har set efter dem i Harald Nyborgs katalog, da de har en del ting til
trailere, men tilsyneladende ikke de dimser. Jeg har også ledt på diverse
trailer hjemmesider uden større held. Og da jeg ikke ved hvad de hedder, er det
lidt svært at lave en god google søgning.

Er der nogen der kan hjælpe?

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Bjarne

Dato : 17-04-05 16:21

In article <fj446196cb4663f3d75qtce3ke5q6i73vj@4ax.com>,
   Kim Kolmorgen <kk1@kolmorgen.net> writes:
> De der runde plasticdimser der sidder på siden af mange trailere og som benyttes
> til fastsurring af en pressenning o.l., hvad er det nu lige at de hedder?
>
> Og hvor kan man købe dem i løs vægt?
Jeg kan heller ikke huske hvad de hedder, men bådusdstyrsforretninger er gode steder
at kigge, når man skal bruge forskellige dimmerlaser.

mvh,
Bjarne

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 17-04-05 17:40

klip:
> [...]
> Kim Kolmorgen
> Hjemmeside: http://www.kolmorgen.net/
> Spamprotection: "From" adresse kan ændres uden varsel.

Kik i det lokale byggemarked. Der kan du sikkert købe nogle kroge i metal
som er beregnet til at hænge håndklæder op på. De koster kun ganske få kr.
og er meget stærkere end de plastikdimser som der normalt monteres.
Hilsen Matthias

Fra : Ginge

Dato : 19-04-05 01:33

"Kim Kolmorgen" <kk1@kolmorgen.net> skrev i en meddelelse
> De der runde plasticdimser der sidder på siden af mange trailere og som
> benyttes
> til fastsurring af en pressenning o.l., hvad er det nu lige at de hedder?
>
> Og hvor kan man købe dem i løs vægt?

Mange bruger de "plastikkopper" som også bruges til at vikle tråden om på en
hegnspæl.
Kan købes i enhver landbrugsmaskinforretning.

Per.

Fra : Ginge

Dato : 19-04-05 01:45

"Ginge" <ginge[nospam]@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en hegnspæl.
> Kan købes i enhver landbrugsmaskinforretning.

Du kan se dem her:
http://www.hegnsbutikken.dk/produkter.php?show=catalogue&group_id=59&ugroup_id=61

Per.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-05 07:37

> [...]
>
> Jeg har set efter dem i Harald Nyborgs katalog, da de har en del ting til
> trailere, men tilsyneladende ikke de dimser.

Har set dem i HN, men glemte selvfølgelig at se hvad de hed
Det var btw i går, mandag, at jeg så dem, de lå pakket enkeltvis.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 19-04-05 20:11

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Har set dem i HN, men glemte selvfølgelig at se hvad de hed
> Det var btw i går, mandag, at jeg så dem, de lå pakket enkeltvis.

Jeg "faldt" lige over dem her:
http://cdcardic.e-supplies.dk/ProductInfo.asp?ProductId=0759200

25 bolsjer for 10 stk...

/Morten

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 19-04-05 20:30

Takker for svarerne.

Jeg endte med at køre til et lokalt værksted, der også laver lad mm. til
lastvogne, og der var der bid. Jeg glemte dog at spørge efter en nærmere
betegnelse, men jeg fik hvad jeg sku' ha'.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-04-05 15:27

> [...]
benyttes
> til fastsurring af en pressenning o.l., hvad er det nu lige at de hedder?

Tro det eller ej, men de hedder fjongholdere.

> Og hvor kan man købe dem i løs vægt?

Der hvor du køber trailere

snip!

Per