Slipol !
Fra : Peter Juul

Dato : 17-04-05 08:38

Go'daws Gruppe !

I forbindelse med "forårsklargøring" af Renault'en, har jeg fået øje på
adskillige tjærepletter og lignende under de nederste fenderlister bag
hjulene, der ikke sådan lige lader sig vaske af.

Og nu er jeg kommet i tvivl - Må man bruge Slipol på metallak ? Jeg mener at
kunne huske at jeg engang har hørt at man ikke må, men sikkerheden fortaber
sig i kalkgruberne øverst oppe.....

Btw har jeg poleret hyrebilen her i weekenden (Og har fundet ud af at daglig
vask i vaskehal gør ærgerlige ting ved en billak), og på 2 af alufælgene var
der skjolder efter fælgrens der var blevet sprøjtet på, mens fælgene var
meget varme, for så derefter at tørre ind. (Lån ALDRIG vognmanden sin bil
) - Den ene har jeg fået nogenlunde pæn med Sonax Extreme 3, men den
anden ser stadig noget trist ud. Er det muligt at fjerne slige skjolder med
Slipol, eller skal jeg bare leve med det ??

VenHils
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-05 09:01

Peter Juul skriver:

> [...]
> hjulene, der ikke sådan lige lader sig vaske af.
>
> Og nu er jeg kommet i tvivl - Må man bruge Slipol på metallak ?

Hvorfor vil du slibe tjærepletter af ?

De skal opløses.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-04-05 09:28

> Hvorfor vil du slibe tjærepletter af ?
>
> De skal opløses.

Nemlig! - tag en klud og find så det billigste petroleumsprodukt du har ved
hånden, det kan være petroleum, lugtfri petroleum, lampeolie,
grilltændvæske......find selv på flere.
Dette fjerner tjære/asfalt nemt og skånsomt.

mvh

Andreas M. Hansen