Rullefeltsmåling - 4wd på 2wd felt
Fra : Thomas

Dato : 16-04-05 18:39

Hej,

min bil er blevet justeret i motoren, hvilket er foretaget med en masse
udstyr koblet på bilen, som derfor har kørt på et rullefelt. Rullefeltet er
kun til 2wd, dog er min bil en 4wd, hvorfor forhjulene er løftet og fælgene
for afmonteret. Der er til sidst foretaget en måling, for at se om effekten
er til stede. Vil jeg kunne bruge effektmålingen til noget?

Bilen er en Ford Sierra Cosworth 4x4 m. permanent 4-hjulstræk (træk m. 34/66
for/bag).

--
Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-05 20:22

Thomas wrote:
> [...]
> er løftet og fælgene for afmonteret. Der er til sidst foretaget en
> måling, for at se om effekten er til stede. Vil jeg kunne bruge

Det tror jeg umiddelbart ikke, da du ikke har styr på krafterne til
forenden...
Det det fast 1/3 til forenden og 2/3 til bagenden?

Hvad sagde effektmålingen?
Hvad burde den sige?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-05 20:22

Thomas skriver:

> [...]
> for afmonteret. Der er til sidst foretaget en måling, for at se om effekten
> er til stede. Vil jeg kunne bruge effektmålingen til noget?

Nej, du skal på et 2 aksels felt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas

Dato : 16-04-05 22:33

> Nej, du skal på et 2 aksels felt.

But whyyy... ?

Jeg mindes at der er en ekspert på området som følger denne gruppe??

--
Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-04-05 08:41

Thomas wrote:

> But whyyy... ?

Vel stadig fordi, at du ikke har styr på krafterne der ryger til forenden...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-05 08:59

Thomas skriver:

> But whyyy... ?

Hvor meget effekt ryger der ud i forhjulene ?

Du skriver at der er 33/66% effektfordeling, ligger det hel fast ?

Havde du ritigt differntiale mellem for og baghujl, skulle du bremse det
ene hold og måle effekt på det andet.

Fra : Casper R

Dato : 17-04-05 20:40

> [...]
effekten
> er til stede. Vil jeg kunne bruge effektmålingen til noget?

Spørg på passionford da de folk der kan tune ford biler kan tællers på 1
hånd i danmark.. og ingen kan det hele.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-04-05 22:06

> Spørg på passionford da de folk der kan tune ford biler kan tællers på 1
> hånd i danmark.. og ingen kan det hele.

Bilen har vist været under kærlig pleje af proffer - men der mangler bare en
troværdig måling.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-05 05:32

Jan W Nielsen skriver:

> Bilen har vist været under kærlig pleje af proffer - men der mangler bare en
> troværdig måling.

Så finder man nogen med et troværdigt rullefelt.

Hvad hedder de dem i Galten uden for Århus der lever af at tune biler
(navnet er lige væk lige nu), de tager 300 for en rullefeltsmåling og
har 2 akselsfelt der kan kapere op til 800hk.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-04-05 07:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:42633826.8BEA2807@du.kan.finde.den...
> [...]
> (navnet er lige væk lige nu), de tager 300 for en rullefeltsmåling og
> har 2 akselsfelt der kan kapere op til 800hk.

Scantune?

Bortset fra det, så tror jeg Thomas vil foretrække at finde et
felt på den østlige side af storebælt.

/Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-05 07:41

Jakob Jeppesen skriver:

> Scantune?

Bingo !

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-05 08:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jakob Jeppesen skriver:

> Bingo !

De kan ikke rulle 4x4'ere..

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-05 08:45

> De kan ikke rulle 4x4'ere..

Nej, så skal han i hvert fald have fået et nyt rullefelt.

Per Mai talte for et par år siden om, at han ville bygge et nyt felt til
4x4, men jeg tror ikke, det er blevet til noget.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-04-05 09:19

Jan W Nielsen wrote:
> Per Mai talte for et par år siden om, at han ville bygge et nyt felt
> til 4x4, men jeg tror ikke, det er blevet til noget.

Jeg lagde ikke mærke til noget da jeg var der for nogle måneder siden...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-05 08:59

John Sahl skriver:

> De kan ikke rulle 4x4'ere..

My mistake

Syntes at have set det et sted.

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 12:49

> Spørg på passionford da de folk der kan tune ford biler kan tællers
> på 1 hånd i danmark.. og ingen kan det hele.

Jeg hører dem på passionford.com, men det er nu lavet et af de helt rigtige
steder her i Danmark.

Mit spørgsmål i gruppen blevet stillet, da jeg tidligere har læst indlæg
skrevet af en montør (?) af rullefelter i Danmark.

--
Thomas Krath

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-05 14:14

Thomas wrote:
> Mit spørgsmål i gruppen blevet stillet, da jeg tidligere har læst
> indlæg skrevet af en montør (?) af rullefelter i Danmark.

www.vae.dk skulle efter sigende være et af de mere troværdige
rullefelter, og de har 4x4 felt..

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 15:45

> www.vae.dk skulle efter sigende være et af de mere troværdige
> rullefelter, og de har 4x4 felt..

Prisen for en måling har jeg hørt skulle være omkr. 900 kr.! Jeg har fået
den målt hos VAE inden en mindre justering, men det var ved en klubdag hvor
prisen var 250 kr.

--
Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-04-05 16:04

Thomas wrote:

> Prisen for en måling har jeg hørt skulle være omkr. 900 kr.! Jeg har
> fået den målt hos VAE inden en mindre justering, men det var ved en
> klubdag hvor prisen var 250 kr.

Så må du jo bare arrangere et træf...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-04-05 00:16

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev

> www.vae.dk skulle efter sigende være et af de mere troværdige
> rullefelter, og de har 4x4 felt..

Hvad katten, har han fået plads til 1 aksel mere ude i "garagen"?

Og jeps.Gerhard troværdighed har jeg aldeles ingen grund til at betvivle
efter 18 års bekendskab.

Og resten af folkene (de mandlige) er motorgale alle sammen.

Han er i øvrigt den eneste mekaniker der har fået lov til at skrue på min
egen bil.

--
Mvh. Uffe Ravn
Opel Rekord Stationcar 1984

Fra : Casper R

Dato : 18-04-05 21:35

> Jeg hører dem på passionford.com, men det er nu lavet et af de helt
rigtige
> steder her i Danmark.

Lyder godt Bare du ikke siger bruno hansen...
Glæder mig til at race mod den til sommer hehe.

Fra : Thomas

Dato : 19-04-05 13:09

> Lyder godt Bare du ikke siger bruno hansen...
> Glæder mig til at race mod den til sommer hehe.

Nej ikke hos Bruno Hansen Motorsport - jeg har kun hørt om ham og omtalen
har ikke været så positiv.

Kommer du til Holeby d. 30/4 2004? Se evt. på forumet....

--
Thomas Krath

Fra : Casper R

Dato : 19-04-05 19:13

> Kommer du til Holeby d. 30/4 2004? Se evt. på forumet....

Jeg kommer til holeby, men det bliver ikke for at køre. Jeg bruger min bil
hver dag og har ikke haft råd til en opgraderet gearkasse så jeg racer kun
på motorvejen.. og desuden er min motor ikke færdig endnu.. dog kører den
med den gamle.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-04-05 19:50

> [...]
> på motorvejen.. og desuden er min motor ikke færdig endnu.. dog kører den

Hvad har du for en bil..?

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 19-04-05 22:57

> Hvad har du for en bil..?

Ford Escort RS Turbo i hvid.

--
Thomas Krath

Fra : Thomas

Dato : 19-04-05 22:57

> [...]
> min bil hver dag og har ikke haft råd til en opgraderet gearkasse så
> jeg racer kun på motorvejen.. og desuden er min motor ikke færdig

Jeg kører skam heller ikke dernede - jeg skal ikke ha' ødelagt min bil ved
sådan type kørsel - men det er jo meget sjovt at være dernede samt turen
til/fra Holeby er normalt også ret sjov ;) Vi kan jo prøve et træk på
motorvejen så, hvis du vil race?

--
Thomas Krath

Fra : Casper R

Dato : 20-04-05 16:00

> [...]
> sådan type kørsel - men det er jo meget sjovt at være dernede samt turen
> til/fra Holeby er normalt også ret sjov ;) Vi kan jo prøve et træk på

Det kan vi da godt, hvis min bil opfører sig pænt :) Dog er det med den
gamle motor, men jeg finder ud af hvad den har i weekenden. Er din stage 3
nu?

Fra : Thomas

Dato : 22-04-05 10:35

> Det kan vi da godt, hvis min bil opfører sig pænt :) Dog er det med
> den gamle motor, men jeg finder ud af hvad den har i weekenden. Er
> din stage 3 nu?

Nej ikke stage 3... men den rykker fint nok :)

--
Thomas Krath

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-04-05 09:50

Thomas wrote:

> Jeg kører skam heller ikke dernede - jeg skal ikke ha' ødelagt min bil ved
> sådan type kørsel

Er det pga. den stående start, for ellers kan der vel ikke være
den store forskel på at holde klampen i bund på en landingsbane
fremfor et stykke motorvej?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 22-04-05 10:35

> Er det pga. den stående start

Nemlig...

--
Thomas Krath

Fra : Casper R

Dato : 22-04-05 11:33

> Er det pga. den stående start, for ellers kan der vel ikke være
> den store forskel på at holde klampen i bund på en landingsbane
> fremfor et stykke motorvej?

En rst gearkasse er slet ikke god til stående starter.. Og da en opgraderet
koster over 12k skal der lige spares lidt endnu