Ford Taunus P3 "flyvende tæppe" "badekar" ~
Fra : MVP

Dato : 16-04-05 18:02

Hellow

Jeg overvejer måske at købe sådan en bil til et "optimistisk" sommer
restaureringsprojekt, da jeg synes den har stil ud over alle grænser - men:
Hvor i alverden skaffer jeg dele til sådan en gammel bil (1960) ?
Kan I henvise til nogle nationale ophuggere, måske samlere etc ?
Jeg skal umiddelbart bruge 2 forskærme, en forkofanger samt sikkert nogle
mekaniske dele hist og pist ?

Jeg har altid haft en svaghed for bilens "space agtige" design - selv da jeg
så den første gang for over 30 år siden..

/Mads

Fra : MVP

Dato : 16-04-05 18:05

"MVP" <madsvpFJERN_DETTE_VED_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hellow
>
> Jeg overvejer måske at købe sådan en bil til et "optimistisk" sommer
> restaureringsprojekt,

Jeg kan vel også spørge på en anden måde - er det et sindsygt projekt at
kaste sig ud i ?

/Mads

Fra : Jens Andersen

Dato : 16-04-05 20:45

> [...]
jeg
> så den første gang for over 30 år siden..

Flyvende "tæppe" var kælenavnet til en P2 det blev også brugt i
annonceringen da bilen var ny. Badekar var et øgenavn til P3 modellen pga.
udseendet. Samme øgenavn blev også brugt af samme årsag til NSU Prinz 110

mvh. Jens

Fra : MVP

Dato : 16-04-05 20:56

"Jens Andersen" skrev i en meddelelse

> [...]
> udseendet. Samme øgenavn blev også brugt af samme årsag til NSU Prinz 110

Ahh ok - ja, erindringen skrider lidt efter de mange år...

/Mads

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 21:28

Den bil er bare GUD

Min gamle fader købte en sådan fra ny i de 2 blå farver , nøj hvor var den
pæn og hele gaden stod på række for at se den
Køb den og lav den , den er en fryd for øjet
PS har set flere i Tyskland så der kan du måske finde en klub eller noget

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : MVP

Dato : 16-04-05 21:38

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Køb den og lav den , den er en fryd for øjet
> PS har set flere i Tyskland så der kan du måske finde en klub eller noget

Jeg er osse fristet, det KAN jeg godt sige dig...

/Mads

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 21:49

Du må have taget et billede

Kom nu frem med det så jeg/vi kan savle lidt

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : MVP

Dato : 17-04-05 07:18

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> Du må have taget et billede
>
> Kom nu frem med det så jeg/vi kan savle lidt

Jeg har ikke handlet den hjem endnu - jeg overvejer stadig..
Som man kan ane, skal der sikkert smides noget arbejde i den..

http://www.golden-classic.com/div%20sp-ve%20biler/60%20ford%20taunus%20p3%20ts/60%20ford%20taunus%20p3%20ts.htm

Der er også en svensk ejet til salg på ebay, tilsyneladende i meget fin
stand :
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=75978&item=4541990032&rd=1&ssPageName=WDVW

/Mads

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 09:32

> [...]
>

> Der er også en svensk ejet til salg på ebay, tilsyneladende i meget fin

Øhhhh dete r da ikke det flyvende tæppe , men den nyere model ????

Den anden er en slags mini amerikaner Comet tror jeg den hed
--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-04-05 09:58

Per Emborg skrev:

> Den anden er en slags mini amerikaner Comet tror jeg den hed

"Globe"?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 10:17

Sådan ser et flyvende tæppe ud i mit hoved :))

http://www.it-c.dk/people/pbras/Familie/Biler/Taunus.html

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-04-05 10:26

Per Emborg skrev:

> Sådan ser et flyvende tæppe ud i mit hoved :))
>
> http://www.it-c.dk/people/pbras/Familie/Biler/Taunus.html

Nå okay - det var en tidligere model jeg tænkte på
Hans

Fra : MVP

Dato : 17-04-05 10:40

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan ser et flyvende tæppe ud i mit hoved :))
>
> http://www.it-c.dk/people/pbras/Familie/Biler/Taunus.html

Jeps, det kan jeg så forstå - det er dog den "nyere"P3 model der tiltaler
mig..
Jeg beklager jeg brugte en forkert betegnelse.

/Mads

Fra : Lars Arup

Dato : 17-04-05 22:33

Og i mit hoved var det flyvende tæppe en P5.
VH Lars

Fra : Carsten Petersen

Dato : 25-04-05 00:16

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Og i mit hoved var det flyvende tæppe en P5.
> VH Lars

Aah, P5, hvilke minder! Min salige hedengangne 20M TS med bundgear(!), 2.0
V6, og køreegenskaber som en træsko uden hælkappe! Spændingen om morgenen,
når det skulle vise sig om det brystsvage 6 volt batteri kunne omsætte
startmotorens søvnige snurren til veloplagt V6-lyd. Jo det var tider!
Jeg tænker ofte på at det kunne være morsomt om man kunne prøve sine gamle
biler idag, hvor galleriet vel tæller 25-30 biler. Mange af disse biler
følte man jo var helt fantastiske på det tidspunkt, idag ville man helt
sikkert opleve dem noget anderledes

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : MVP

Dato : 17-04-05 10:04

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhhh dete r da ikke det flyvende tæppe , men den nyere model ????

Nej - det gjorde Jens Andersen mig jo opmærksom på - se evt lidt tilbage i
tråden

/Mads

Fra : Brian M

Dato : 17-04-05 11:14

"MVP" <madsvpFJERN_DETTE_VED_REPLY@hotmail.com> wrote in message news:<4261450c$0$79455$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> Kan I henvise til nogle nationale ophuggere, måske samlere etc ?
> Jeg skal umiddelbart bruge 2 forskærme, en forkofanger samt sikkert nogle

Med mindre andre kommer med bedre bud kunne en mulighed være ham her:

http://home13.inet.tele.dk/oldtimer/gr-int.htm

Efter min viden skal du ikke lade dig narre af den lidt håbløse
hjemmeside, han er vist et stort navn i veteranbilskredse og rejser
til stumpemarkeder og lignede i hele Europa. Om ikke andet ved han
sikkert hvor du finder stumperne, hvis han ikke selv er
leveringsdygtig.

Fra : MVP

Dato : 17-04-05 12:16

"Brian M" skrev i en meddelelse
> Med mindre andre kommer med bedre bud kunne en mulighed være ham her:
>
> http://home13.inet.tele.dk/oldtimer/gr-int.htm

Hej

Mange tak, Brian - jeg prøver at kontakte ham

Mads

Fra : Gert

Dato : 17-04-05 18:44

> [...]
jeg
> så den første gang for over 30 år siden..

Hej Mads

jamen det lyder som et herlig projekt, jeg renoverede selv en p7 for ikke så
længe siden.

men du efterlyser reservedele.
mit farvorit sted er helt klart http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm
de har næsten alt hvad du ønsker dig til din bil.
jeg har selv handlet der en enkelt gang og der var intet at udsætte på
hverken service eller delene.
de tager imod visa eller mastercard, og kan overtales til at modtage beløbet
på konto hvis man spørger pænt

der er også en dansk reservedels forretning http://www.jdauto.dk/ han kan
være lidt svær at fange når man ringer,
men ellers en flinker mand med gode dele.

hvis du kigger forbi www.classic-ford-bornholm.dk finder du os et link til
Ford P7 klubben,
lad dig ikke narre af navnet alle fordbilerne er velkomne i klubben

held og lykke med projektet

Med venlig Hilsen
Gert Møller
www.classic-ford-bornholm.dk