El problem med trailer
Fra : ...Thomas...

Dato : 16-04-05 15:41

Hejsa...

Jeg har et problem, for første gang har jeg trailer efter min gamle golf
2'er...

Men lyset er helt hen i skoven på traileren...

Kunne det tænkes at der er nogen der har et diagram over hvordan farverne
skal være og hvad der skal være ved de forskellige stik ???

Jeg har et 13 hullet stik i bilen og der er 7 ben i traileren... Men har
købt en adapter...

Håber på lidt hjælp...

Med venlig hilsen

....Thomas...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-04-05 15:49

....Thomas... wrote:
> [...]
> skal være og hvad der skal være ved de forskellige stik ???
>
> Jeg har et 13 hullet stik i bilen og der er 7 ben i traileren... Men har

Kig her: http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/om_daek/trailerstik.htm

Thomas

Fra : ...Thomas...

Dato : 16-04-05 17:47

Hej igen...

Først tak for link'et...

Nu har jeg rodet lidt med det... Fandt ud af at stelforbindelsen ikke var
som den skulle være... Det er løst nu...

Men et eller andet er gået galt efter at jeg har haft traileren efter
bilen...

Mit kørerlys virker kun på forlygterne nu... Og hvis jeg sætter traileren på
og tænder manuelt for lyset, springer mine sikringer til
positionslys/baglygter...

Underligt...

Det ender nok med at den skal på værksted...

Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-04-05 19:00

....Thomas... wrote:
> [...]
> positionslys/baglygter...
>
> Underligt...
>
> Det ender nok med at den skal på værksted...

Det lyder til at den person der har monteret trækket (og stikket) måske
har lavet noget klamp. Det kan selvfølgelig også "bare" være en
kortslutning på traileren der er skyld i problemerne. At dine sikringer
ryger kan måske være fordi den trækker strømmen direkte fra baglygterne,
det er ikke sikkert sikringer+ledningsnet er dimensioneret til dette.
Jeg må erkende at jeg ikke selv har udforsket hvordan trækket på min
egen Golf2'er er monteret, men den har da kørt meget meget lidt med
trailer, og der var der lys i det hele. (jeg har ikke kørelys, så jeg
kan ikke udtale mig om det virkede)

Thomas

Fra : phk

Dato : 17-04-05 01:20

"...Thomas..." <chat@Holm2.dk> skrev i en meddelelse

> Mit kørerlys virker kun på forlygterne nu... Og hvis jeg sætter traileren
> på og tænder manuelt for lyset, springer mine sikringer til
> positionslys/baglygter...

Prøv at prøve med en anden trailer og se om det giver det samme resultat.

--
Per, Esbjerg