Stadig i baglås
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-04-05 07:18

Hej

Jeg har postet nedenstående een gang før, men desværre uden held..
prøver så igen, da jeg nægter at tro på, at ingen af jer kloge
bil-fanatikere ikke har svar.. here it goes..

For nogle da siden opdagede jeg, at den ene bagdør på min Fiat Brava
fra 1996 ikke kunne åbnes udefra men kun indefra - omvendt børnelås
kan man sige.

Jeg fik døren åbnet og kiggede efter v. låsen. Der sad en lille
plasticfætter derinde, som jeg skubbede til med min nøgle. Ak og ve og
klage. Nu kan jeg hverken åbne døren udefra eller indefra. Gad vide,
om jeg har aktiveret den rigtige børnelås.. ?

Når man griber i håndtaget og trækker, er der ingen modstand
overhovedet.

Hvad dælen gør jeg? Der er jo ikke til at pille beklædningen af og
kigge det hele efter, når man slet ikke kan åbne døren ude- eller
indefra.. ehm.. ?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 08:34

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad dælen gør jeg? Der er jo ikke til at pille beklædningen af og
> kigge det hele efter, når man slet ikke kan åbne døren ude- eller

Enten ringer/kører du til Fiat og hører dem af, eller også må du tage det
drastiske skridt og ødelægge beklædningen

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-04-05 08:57

Tom wrote:
> "Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> Enten ringer/kører du til Fiat og hører dem af, eller også må du tage det
> drastiske skridt og ødelægge beklædningen

En gammel ståltrådsbøjle kan vel bruges, nu Bo kender indmaden :)

Mvh
Roberto

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-04-05 09:17

[...]

>En gammel ståltrådsbøjle kan vel bruges, nu Bo kender indmaden :)

hovdden lige det? imellem gummuliste og vindue og så et regulært
indbrud?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-05 09:41

Bo Kamp Dudek skriver:

> hovdden lige det? imellem gummuliste og vindue og så et regulært
> indbrud?

Jep, du kan evt øve dig på den anden dør, hvor du kan tage beklædningen
af og se, hvor du skal have fat.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 16-04-05 13:47

> [...]
>
> Hvad dælen gør jeg? Der er jo ikke til at pille beklædningen af og
> kigge det hele efter, når man slet ikke kan åbne døren ude- eller

Det kunne lyde som om at den stang der går fra det udvendige
håndtag og hen til resten af låsesystemet er manglende på en
eller ande vis. Du har nu fået aktiveret børnelåsen og er derfor
helt på spanden. Sådan er det at have Fiat. Så kan du lære det.
*
*
*
*
*
Nå spøj til side. Gør som også foreslået andetsteds. Skil den
"raske" dør ad og øv dig på den med et stykke ståltråd.
Når du så får åbnet døren har du også et sammenlignings
grundlag til at finde fejlen.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-04-05 20:32

[...]

> [...]
>eller ande vis. Du har nu fået aktiveret børnelåsen og er derfor
>helt på spanden. Sådan er det at have Fiat. Så kan du lære det.

yes, jeg tænkte også, lige da jeg havde skubbet til plastic-fætteren
og smækket døren "shit, var det ikke børnelåsen jeg lige aktiverede.."

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-04-05 15:03

> Hvad dælen gør jeg? Der er jo ikke til at pille beklædningen af og
> kigge det hele efter, når man slet ikke kan åbne døren ude- eller
> indefra.. ehm.. ?

Det er helt klart sådan et tilfælde hvor jeg ville sluge min stolthed,
slagte muldvarpen, og så køre forbi den autoriserede Fiatforhandler og
spørge om hvad der skulle til - du kan jo være heldig at det er en kendt
fejl for modellen, og at de har et stykke specialværktøj som klarer det i en
håndevending.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 18-04-05 12:52

>du kan jo være heldig at det er en kendt
>fejl for modellen, og at de har et stykke specialværktøj som klarer det i en
>håndevending.

... og det var jeg så ikke, for de foreslog enten at slagte
beklædningen eller at fifle med en bøjle eller lignende..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal