Tomgang
Fra : Aragorn25

Dato : 14-04-05 21:02

Hvordan stiller jeg tomgangen lidt højere på en Fiat Bravo 1.4 12V fra 96?

I manuellen står der at der skal 10/40 semisyntetisk olie i.

Jeg har set det efter jeg har købt 5/40Fuldsystetisk olie, vil der ske noget
skidt ved at hælde det i?

mvh
Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 21:07

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan stiller jeg tomgangen lidt højere på en Fiat Bravo 1.4 12V fra 96?

Som udgangspunkt kan man ikke ændre i tomgang på biler med elektronisk
motorstyring (fra 91')

> I manuellen står der at der skal 10/40 semisyntetisk olie i.
>
> Jeg har set det efter jeg har købt 5/40Fuldsystetisk olie, vil der ske
> noget skidt ved at hælde det i?

Det er bedre så gør du bare det.

--
Tom

Fra : Aragorn25

Dato : 15-04-05 09:54

Jeg har lige været hos Fiat i køge for at høre om tomgang.

Fik af vide at det ikke kunne stilles.

Skulle tjecke afstanden på tændrør, det er nemt nok.

Men jeg skulle også lige tjecke dysen, hvordan gør jeg det? Det er en 1.4
12V tror det er singelpoint injection.

Den har kørt 150.000 han siger det også kan være slid på knastakslen...

Tomgangen skal stå på 850 siger han, og det gør den også

Selvom tomgangen står korrekt, så prutter den, som om den ene af cylinderne
ikke rigtig vil, men giver man den lidt gaz, så lyder den fantastisk, og
kører bare lækkert.

Hvor kigger jeg???????????????????

Mvh
Dennis

Fra : Brian

Dato : 15-04-05 15:02

Hejsa!

Aragorn25 skrev:

> Selvom tomgangen står korrekt, så prutter den, som om den ene af
> cylinderne ikke rigtig vil, men giver man den lidt gaz, så lyder den
> fantastisk, og kører bare lækkert.

Har du et åbent luftfilter på ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-05 16:11

> [...]
>
> Selvom tomgangen står korrekt, så prutter den, som om den ene af
> cylinderne ikke rigtig vil, men giver man den lidt gaz, så lyder den

Jeg ville prøve at skifte tændkablerne

--
Tom