Opfølgning på Xantia tandremskift
Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-05 19:40

Så blev remmen skiftet og det blev ikke de før omtalte kr 2500 det kom
til at koste, men kr. 1300.
Næsten ½ pris for at bruge telefonen til 5 opkald, det er da lette penge
at tjene, vinderen var et CAD værksted som ikke bruger fastpris
princippet, men tager for stumperne og den tid der går med skiftet.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Bernhard Ege

Dato : 14-04-05 19:52

On Thu, 14 Apr 2005 20:39:35 +0200, Henning Lund wrote:

> [...]
> at tjene, vinderen var et CAD værksted som ikke bruger fastpris
> princippet, men tager for stumperne og den tid der går med skiftet.

Det lyder meget fint, synes jeg. Jeg har ikke selv set det blive gjort
billigere end 1300kr nogen steder. Har selv lige givet de ca. 2500kr, men
så slap jeg for at køre til Auning ved Randers (bor i Aalborg) hvor
prisen også er 1300kr. De klarede det dog ikke så godt sidst og jeg
måtte derned 2 gang og så forsvinder besparelsen ligesom (hvis man
regner med de 2-3kr per km som man læser i bladene). Derfor valgte jeg
lokalværkstedet :-/

mvh Bernhard

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-05 20:27

Bernhard Ege skrev:

> [...]
> jeg måtte derned 2 gang og så forsvinder besparelsen ligesom (hvis man
> regner med de 2-3kr per km som man læser i bladene). Derfor valgte jeg

Ja men det er sjovt der er så stor en forskel på prisen, jeg regner med
at den dyre pris er en "listepris" de går ud fra, og ikke den reelle
pris for stumper + arbejdsløn for den tid det tager.
Jeg kan huske da jeg var selvstændig, da var der også nogle
"listepriser" vi helst skulle tage for reperationer når vi var medlem af
en branceorganisation.
Summa sumarum, det kan betale sig at ringe rundt inden man hopper på
vognen.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 15-04-05 07:47

On Thu, 14 Apr 2005 21:26:46 +0200, Henning Lund wrote:

> [...]
> en branceorganisation.
> Summa sumarum, det kan betale sig at ringe rundt inden man hopper på

Ja, man skal helst holde sig fra værksteder med listepriser, for de har
altid en god margin i deres eget favør. Det værksted jeg valgt var dog
tidligere officielt citroen værksted og derefter gik de væk fra fastpris
systemet og blev lige pludselig en del billigere. Kvaliteten må jo
formodes at være den samme i og med det er de samme folk der udfører
arbejdet.

For de 2700kr (ikke 2500) fik jeg skiftet tandrem, drivrem og et
forbindelsesled til gearkassen (så nu går gearskiftet også bedre). Det
synes jeg var en ok pris, taget i betragtning at citroen nok ville have
1000kr mere for det samme (gæt).

mvh Bernhard