Kumho dæk ----- erfaringer ???
Fra : FJ

Dato : 14-04-05 17:33

Hej
Er der nogle der har erfaringer med Kumho dæk ???

Jeg har kik på 205/50x16V model KH11. Umiddelbart er mønsteret jo magen
til Michelin Premacy.

FJ
Mazda 626 2,5i V6 24v

Fra : Olesen

Dato : 14-04-05 17:40

"FJ" <mazda-V6@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogle der har erfaringer med Kumho dæk ???

Ja.
Dog ikke i din størrelse.
Men de holder pissegodt
og må betegnes som et billig-dæk...

Fra : Thomas

Dato : 14-04-05 18:22

> Er der nogle der har erfaringer med Kumho dæk ???

De sidder fint på en Camaro Z28 m. 275 i bredden i bag ;)

--
Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-04-05 18:38

Thomas wrote:

> De sidder fint på en Camaro Z28 m. 275 i bredden i bag ;)

Hvordan kører de?
Støj?
På vej vej?
osv...?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : Thomas

Dato : 14-04-05 18:36

> Hvordan kører de?
> Støj?
> På vej vej?
> osv...?

Det er jo svært at vurdere, når manden ikke vil låne den bil ud - hehe :D
Men han er ret vild med det setup - den styrer HELT anderledes siger han.
Han er pt. i Belgien i den, måske han kan smide en kommentar når han kommer
retur.

--
Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-04-05 18:47

Thomas wrote:

> Det er jo svært at vurdere, når manden ikke vil låne den bil ud -

Ok. Kender det godt... :-]

> hehe :D Men han er ret vild med det setup - den styrer HELT
> anderledes siger han. Han er pt. i Belgien i den, måske han kan smide
> en kommentar når han kommer retur.

Ok...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 19:39

On Thu, 14 Apr 2005 19:21:55 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>De sidder fint på en Camaro Z28 m. 275 i bredden i bag ;)

>--

Nu har man hørt det med!

Er "gammelsmølfen" begyndt at køre på discount-dæk fra "de varme
lande"?

Det er jo fanneme de dæk alle motorjournalisterne vil have skiftet ud
med kvalivare, hver gang de tester en Korea-bil.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas

Dato : 14-04-05 21:03

> Det er jo fanneme de dæk alle motorjournalisterne vil have skiftet ud
> med kvalivare, hver gang de tester en Korea-bil.

Læser du på de amerikanske z28 sider, kører mange af dem på dette mærke -
derfor valget.

--
Thomas Krath

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 21:10

On Thu, 14 Apr 2005 22:03:24 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Læser du på de amerikanske z28 sider, kører mange af dem på dette mærke -
>derfor valget.

>--

OK.

Nej, jeg læser ikke om emnet. Min lumbago ville ikke synes om, at jeg
begyndte at interessere mig for den slags automobiler.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas

Dato : 14-04-05 21:16

> Nej, jeg læser ikke om emnet. Min lumbago ville ikke synes om, at jeg
> begyndte at interessere mig for den slags automobiler.

Jeg tror faktisk den er noget billigere total set at eje end din Fiat!

--
Thomas Krath

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 21:25

On Thu, 14 Apr 2005 22:16:05 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Jeg tror faktisk den er noget billigere total set at eje end din Fiat!

>--

Det er ikke umuligt, men nu er lumbago altså ikke en tegnebog, men
derimod en plagsom gigtart. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-04-05 11:27

> Det er ikke umuligt, men nu er lumbago altså ikke en tegnebog, men
> derimod en plagsom gigtart. *LOL*

Kan den da holde til, at DAF'fe rundt i det kolde nord om vinteren?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik Lyck

Dato : 14-04-05 19:32

Hej'
Der sidder Kumho på min Audi 80 avant TDI, de sad på da jeg købte den, jeg
synes det er noget lort!
De larmer og jeg synes de har elendigt-dårligt vejgreb.
Det er så min mening.

MVH
Henrik

Fra : FJ

Dato : 14-04-05 20:15

> [...]
> Er der nogle der har erfaringer med Kumho dæk ???
>

> Jeg har kik på 205/50x16V model KH11. Umiddelbart er mønsteret jo

Her er resultatet af en dæk test lavet af det Tyske Auto-Bild.

1 Vredestein sport trac
2 Goodyear Hydragrip
3 Barum Bravuris
4 Uniroyal Rallye 550
5 Continetal Premium contact
6 Kumho Ecsta KH11
7 Fulda Carat Attiro
8 Dunlop SP Sport 01
9 Michelin Pilot Primacy
10 Avon ZV3
11 Firestone Firehawk TZ200
12 Yokohoma C.Drive
13 CEAT Tornado
14 Bridgestone Turanza ER30
15 Toyo RoadPro 610

Fra : FJ

Dato : 14-04-05 20:21

Fra : FJ

Dato : 14-04-05 20:28

> "FJ" <mazda-V6@mail.dk> skrev i en meddelelse

privat test:

http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/kumho/kh11/index.html

Fra : CBA

Dato : 15-04-05 11:44

> [...]

> Er der nogle der har erfaringer med Kumho dæk ???
>

> Jeg har kik på 205/50x16V model KH11. Umiddelbart er mønsteret jo

Har kun erfaring med Kumho´s varevognsdæk (8 lags 225/70-15)

Elendige dæk med elendige køre/styre-egenskaber.............

Bilen blev ekstremt følsom for sidevind

Claus

www.diva.shopbasic.dk