hvilket VW
Fra : Frederik Sunne

Dato : 13-04-05 23:05

Hej Gruppe,

Jeg håber I kan hjælpe med lidt feedback på følgende:

Jeg er en mand på 28 år som endelig skal til at købe en bil.
Jeg har fundet ud at budgettet er ca. 40.000 kr. da jeg ikke tør købe en
dyrere bil før jeg har fået nok ancinnitet til en kaskoforsikring.

Jeg har set mig lun på en VW Polo 1.6 fra 1995, som har kørt ca
170.000 km. til netop 40.000 kr.

Mit spørgsmål er: Hvad kan man forvente af Poloer til ca. 40.000 kr?
Er det et godt tilbud eller har den kørt for meget til at den kan
holde 4-5 år uden at bryde helt sammen?
Jeg er ude i en fornuftsbil, er det så smartere at købe en Polo 1.0 istedet
for
den lidt sjovere Polo 1.6 eller er der bare for lidt trækkraft i 1.0'eren
til
at det er ubehageligt i trafikken?

Jeg har overvejet GF-Forsikring pga. prisen - nogle erfaringer
med deres auto-forsikringer?

På forhånd tak!

Frederik

Fra : Olesen

Dato : 14-04-05 16:47

"Frederik Sunne" <frederik@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har set mig lun på en VW Polo 1.6 fra 1995, som har kørt ca
> 170.000 km. til netop 40.000 kr.

Dejlig bil, og 170.000 burde ikke betyde noget,
sålænge de mere vitale dele er skiftet fornylig.
Tænker på bremser, fjedre, vandpumpe, generator mv.

> Mit spørgsmål er: Hvad kan man forvente af Poloer til ca. 40.000 kr?

Jeg gav 34.000 for min 1981 model for 14 år siden,
og den gik 325.xxx km. før pladerne røg af.
Polo er stadig noget af det mest solide du kan opdrive,
og blir' den passet tl UG holder den evig.

Fra : TDN

Dato : 14-04-05 18:04

> [...]
> til
> at det er ubehageligt i trafikken?
>
> Jeg har overvejet GF-Forsikring pga. prisen - nogle erfaringer

Hej !

Det er en fin bil og især 1.6 eren er giver et fint krafoverskud. Du skal
dog være klar over at 1.6'eren har svage gearkasser og hvis der er bare de
mindste mislyde fra gearkassen i den du vil købe skal du holde dig væk da
det hurtigt kan koste 15.000 kr at få den lavet.

Jeg havde en 1996 1.6'er, som i de 6 år jeg havde den kun havde en
reparation af en termostat udover alm. vedligehold.

Mvh
Thomas