Det lugter grimt!
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-05 11:43

Jeg var nede på Låland i går, og der var jeg nødt til at foretage en
optankning.

Kørte bare ind på nærmeste tank, som tilfældigvis var en DK-tank hos
en lille landkøbmand.

Pistolen var sølet til i dieselolie, og plastichandsker var ikke i
sortimentet. Dem jeg plejer at have liggende i bagagerummet var blevet
"ryddet op" i forbindelse med skift til sommerdæk og alm.
oprydningsfeber i forb. med foråret.

Jeg måtte derfor bide i det sure æble, og besmudse mine hænder med
dette fluidum.

Der er nu gået ca. et døgn, og jeg har vasket hænder mindst 50 gange,
men diesellugten kan stadig anes svagt.

Hvad er det specifikt for et stof der har en så gennemtrængende og
vedhængende lugt?

Dette indlæg skal ikke bruges i debatten om for og imod diesel, da det
er helt lugtfrit hvis man bare bruger plastichandsker. *LOL*

Resultat af dagen:

Fint vejr til en køretur med fruen.

Forbrug 20.8 km/l. på de 350 km., hvoraf de 80 var motorvej.

Kommer aldrig mere hos DK-benzin.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : TG4600

Dato : 13-04-05 12:21

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Resultat af dagen:
>
> Fint vejr til en køretur med fruen.
>
> Forbrug 20.8 km/l. på de 350 km., hvoraf de 80 var motorvej.

Så vidt jeg husker er det 'mercaptaner' i dieselolien der giver den grimme
lugt. Mercaptaner er en type af organiske svovl-forbindelser, som findes i
rå-olien. Der er, så vidt jeg ved, ikke andet at gøre end at
vaske-vaske-vaske med kraftig sæbe. Måske vaskepulver kan bruges!?!

/TG

Fra : BJ

Dato : 13-04-05 12:24

"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> rå-olien. Der er, så vidt jeg ved, ikke andet at gøre end at
> vaske-vaske-vaske med kraftig sæbe. Måske vaskepulver kan bruges!?!

Alternativt en stålbørste..;)

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-05 13:41

On Wed, 13 Apr 2005 13:23:31 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Alternativt en stålbørste..;)

>--

Lad dig nu ikke rive med af en tilfældigt opstået stemning. *LOL*

Hvad var det nu den salig moder altid sagde?

Skarp lud til skurvede hoveder.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-04-05 02:20

TG4600 wrote:

> [...]
> rå-olien. Der er, så vidt jeg ved, ikke andet at gøre end at
> vaske-vaske-vaske med kraftig sæbe. Måske vaskepulver kan bruges!?!

Ganske almindelig opvaskemiddel plejer at løse problemet.

Men jeg undrer mig over hvad Folmer har mod at lugte lidt af diesel. ;-D

--
MVH Finn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-04-05 12:34

> [...]
> sortimentet. Dem jeg plejer at have liggende i bagagerummet var blevet
> "ryddet op" i forbindelse med skift til sommerdæk og alm.

Hermed kommer en kraftig advarsel mod den slags.

> Jeg måtte derfor bide i det sure æble

Som skulle retteligt have været brugt til forruden.

>, og besmudse mine hænder med
> dette fluidum.

Eller bare stoppe

> Der er nu gået ca. et døgn, og jeg har vasket hænder mindst 50 gange,
> men diesellugten kan stadig anes svagt.

Løsningen er ligetil:
Besmuds dine hænder med noget der lugter værre.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-04-05 12:32

> [...]
> men diesellugten kan stadig anes svagt.
>
> Hvad er det specifikt for et stof der har en så gennemtrængende og

Der er ikke andet at gøre end at gå ud til en bondemand og få lov at
dyppe hænderne i hans gyldetank - DET VIRKER ! - du kan med
garanti ikke lugte dieslen bagefter

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-04-05 02:21

Brian S Jensen wrote:
> Der er ikke andet at gøre end at gå ud til en bondemand og få lov at
> dyppe hænderne i hans gyldetank - DET VIRKER ! - du kan med
> garanti ikke lugte dieslen bagefter

Det skal du nu ikke være sikker på.

--
MVH Finn

Fra : Christian Flasche

Dato : 13-04-05 13:15

> [...]
>
> Resultat af dagen:
>
> Fint vejr til en køretur med fruen.
>
> Forbrug 20.8 km/l. på de 350 km., hvoraf de 80 var motorvej.

Jeg har et par gange fået diesel på mine arbejdsbukser
under tankning,der har eddike fjernet lugten som ellers
ikke var væk efter flere gange i vaskemaskinen.
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.

--
Hilsen Christian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-04-05 18:04

On Wed, 13 Apr 2005 12:42:58 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Dette indlæg skal ikke bruges i debatten om for og imod diesel, da det
>er helt lugtfrit hvis man bare bruger plastichandsker. *LOL*

har personligt tanket diesel op til flere gange nu her og har endnu ikke
præsteret at få diesel olie på hverken hænder og tøj. Om det så bare er
mig eller noget andet der gør det kan jeg ikke udtale mig om. Men enig
lugten er ikke særligt velkommen. Så hellere en god omgang 104 oktan :D
Flemming Jacobsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-04-05 18:51

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Forbrug 20.8 km/l. på de 350 km., hvoraf de 80 var motorvej.

Det er da OK med trailer på.

mvh
Preben

Fra : Renner

Dato : 14-04-05 09:17

BRUG KAFFEGRUMS

SRA

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 09:50

On Thu, 14 Apr 2005 10:16:58 +0200, "Renner" <uosa@tdcadsl.dk> wrote:

>BRUG KAFFEGRUMS
>
>SRA

>--

For hævlede! *LOL*

Inden du begynder at råbe, kunne du godt lige advare, så man kan skrue
ned for høreapparatet.

Desuden vil du sikkert blive hjemsøgt af netpolitiet for din
citatteknik.

Kaffegrums er godt til gammel olie på hænderne, men jeg tror ikke det
fjerner diesellugt.

Min primære grund til irritation var faktisk også, at jeg var nødt til
at fortsætte kørslen, med fare for at lugten ville forplante sig til
bilen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-04-05 19:01

> Min primære grund til irritation var faktisk også, at jeg var nødt til
> at fortsætte kørslen, med fare for at lugten ville forplante sig til
> bilen.

Hvis det virkelig var problemet, så var løsningen følgende:

Du overlod køretøjet til 'din-anden-halvdel'
Hun kørte hjem efter en 2-3 dåser deo.
Hun hentede dig igen og kørte hjem, mens du holdt hænderne ud af vinduet.
Bilen blev pøset til med deo indvendig, for en sikkerheds skyld

Nå, det var ikke nogen brugbar løsning?

Btw, var det så langt ude på Lars T.'s mark at der kun var en enkelt
OK-tank?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : phk

Dato : 15-04-05 11:27

> Desuden vil du sikkert blive hjemsøgt af netpolitiet for din
> citatteknik.

I så fald må det være dig det er galt med fordi stort set alle der har
svaret på dit dieselstinkende indlæg holder kraftig afstand fra at quote
rigtigt ;)

Man må håbe de også holder afstand i trafikken :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-04-05 13:50

On Fri, 15 Apr 2005 12:26:30 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>rigtigt ;)
>
>Man må håbe de også holder afstand i trafikken :)

Naarh, jeg skulle bare se om overbetjenten var vågen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : phk

Dato : 15-04-05 18:19

> [...]

Denne gang var det peace of cake - der var en hel flok storforbrydere der
faldt i nettet på en gang :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-04-05 10:38

Jeg troede faktisk at en gammel garvet trucker burde være ekspert på
området....?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 10:55

On Thu, 14 Apr 2005 11:37:46 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Jeg troede faktisk at en gammel garvet trucker burde være ekspert på
>området....?

>--

Gamle garvede truckere har altid et udvalg af arbejdshandsker i
lastbilen.

I et rum udenfor førerhuset.

Det har jeg også normalt i privatbilen, men som jeg skrev i indlægget,
så havde jeg ryddet op, og glemt at rydde posen med plastichandsker
tilbage igen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-04-05 16:35

> [...]
>
> Det har jeg også normalt i privatbilen, men som jeg skrev i indlægget,
> så havde jeg ryddet op, og glemt at rydde posen med plastichandsker

Jeg mente faktisk at jeg troede at en gammel garvet trucker kunne tanke uden
at splilde ? - det skal dertil siges at jeg aldrig selv har prøvet at tanke
diesel, selvom jeg for tiden kører rundt i en oliebrænder to gange om ugen
for tiden (Ford Sofus 1.8 tdci) - men jeg er i den heldige situation at jeg
får dem udleveret fuldttankede

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 19:49

On Thu, 14 Apr 2005 17:34:54 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>for tiden (Ford Sofus 1.8 tdci) - men jeg er i den heldige situation at jeg

Det må da være rablet fuldstændigt for dig.

Jeg er Wendelbo!

Spilde??

Næh, pistolen var simpelthen sølet ind i diesel fra de forrige
brugere.

Ved nærmere eftertanke er det faktisk mærkeligt at grebet ikke var
helt tørt, idet der stod en fyringsoliestander lige ved siden af.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 14-04-05 19:53

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ved nærmere eftertanke er det faktisk mærkeligt at grebet ikke var
>helt tørt, idet der stod en fyringsoliestander lige ved siden af.

Der kommer jo en del turister forbi dernede ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 20:04

On Thu, 14 Apr 2005 20:53:20 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Der kommer jo en del turister forbi dernede ...

>--

Det var jeg jo selv i situationen.

Jeg kunne dog ikke finde på at tanke fyringsolie hverken på hjemmebane
eller på udebane.

Jeg tør s'gu ikke. Jeg er bange for at højtrykspumpen og anden fin
mekanik ikke ka' li' det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 14-04-05 20:22

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg kunne dog ikke finde på at tanke fyringsolie hverken på hjemmebane
>eller på udebane.

Du er jo heller ikke bosat helt dernede ...

>Jeg tør s'gu ikke. Jeg er bange for at højtrykspumpen og anden fin
>mekanik ikke ka' li' det.

Næh, jeg tør heller ikke

--
Leonard