Smøre hvor, hjulmøtrikker
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-05 22:49

Så kom sommerhjulene på (alufælge). Møtrikkerne havde en konisk skive. Hvor
må/skal der fedtes? Jeg har kun givet gevindet. Hvor hårdt i forh. til
stålfælge skal/må der spændes? Der var kobberfedt ved bremseskiveanlægget,
går det godt sammen med alu?

Bilen accellererer væsentligt bedre, det må skyldes at fjedringen i det
bløde gummi er væk
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-04-05 16:48

Jeg har kun givet gevindet.

Bare hold der, de skal ikke køre så let at de render løse :((..

Hvor hårdt i forh. til
> stålfælge skal/må der spændes?

mine skal spændes 120 Nm.

Der var kobberfedt ved bremseskiveanlægget,
> går det godt sammen med alu?

Tja, jeg tror faktisk ikke det er rent metallisk kobber. Men jeg ville ikke
smøre det på alligevel, for at undgå mest muligt skidt og snavs, så fælgen
ikke spændes plant på.