misundelsesafgift på varebiler
Fra : Jimboo

Dato : 12-04-05 22:38

Hvornår er det lige det gælder fra?

Kurt

Fra : Henrik

Dato : 13-04-05 06:08

01-06-1998

Henrik

"Jimboo" <knmnnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:425c3f9f$0$73748$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvornår er det lige det gælder fra?
>

> Kurt

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-04-05 08:54

Henrik wrote:
> 01-06-1998

3. juni 1998...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV

Fra : KASO

Dato : 13-04-05 06:45

Det hedder ikke "misundelsesafgift", men "merforureningsudgift"

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-04-05 07:15

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> Det hedder ikke "misundelsesafgift", men "merforureningsudgift"

Næh, det hedder "en pisse dårlig undskyldning for at få flere penge i
kassen"

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-04-05 08:05

Brian S Jensen wrote:
> Næh, det hedder "en pisse dårlig undskyldning for at få flere penge i
> kassen"

Ja, indirekte. Afgiften blev indført for at begrænse antallet af private
der køber varebiler på gule plader til privat brug.

Det virker bare ikke, for det er stadig på alle måder en økonomisk
fordel at købe en bil på gule plader.

Jeg ville ihvertfald gerne betale broderparten af afgiften på min
hvidpladebil fordelt over bilens levetid.

-dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-04-05 08:03

KASO wrote:
> Det hedder ikke "misundelsesafgift", men "merforureningsudgift"

En bil på gule plader forurener vel næppe mere end én på hvide? Men folk
får selvfølgelig råd til en større motor.

-dennis

Fra : Søren

Dato : 13-04-05 13:47

> En bil på gule plader forurener vel næppe mere end én på hvide? Men folk
> får selvfølgelig råd til en større motor.

Nej bilen gør ikke, men du gør, da du kun kan have en eller to passagerer
med i bilen.
Men jeg kan nu heller ikke se hvorfor der skal være billigere afgift på
gulplade biler, end på hvideplade biler hvis de bliver brugt til
privatkørsel. Der burde det faktisk være omvendt !!!
Det optimale vil selvfølgelig være at de satte afgiften ned på hvideplade
biler, så den matchede den afgift der er på de gule. Men det sker næppe
foreløbelig.
Glæd dig nu bare over at afgiften på de gule stadig er billigere.

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-04-05 08:44

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev:

>Nej bilen gør ikke, men du gør, da du kun kan have en eller to passagerer
>med i bilen.

Hmmm....tag lige et kig på de hvidpladebiler der kører.
Hvor mange personer er der typisk i dem ?
5 ?
4 ?
3 ?
2 ?
Eller er der kun chaufføren ?

Her i husstanden er der kun undertegnede, så selv med en
gulpladevogn, ville der være et tomt sæde.

Men det bliver vel det næste output fra vort højt elskede EU:
Alle sæder skal være besat (af mennesker) før køretøjet må
benyttes.
- -
Non-Desperado

Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Fra : sdsf

Dato : 13-04-05 10:38

Hej,

Hvor mange penge drejer afgiften sig om ?
Er det en engangsudgift, eller er det en årlig afgift,
som også skal betales når vognen er købt brugt ?

Mvh.

Fra : HH

Dato : 13-04-05 18:10

En årlig MER-afgift på 5000

Det vil sige 5000 mere i afgift pr. år, ud over den afgift der er på bilen i
forvejen.
D.v.s. at køber du en bil på gule plader fra maj måned i 98, som koster
eksempelvis 3100 kr. pr. år i afgift, så skal du betale 8100 i stedet for,
hvis bilen først er indreg. efter 3. juni 98.

Det er derfor det er så svært at sælge biler på gule plader fra 98, som er
reg. efter juni måned.

HH

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 14-04-05 23:41

"HH" <h.h@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksempelvis 3100 kr. pr. år i afgift, så skal du betale 8100 i stedet for,
> hvis bilen først er indreg. efter 3. juni 98.

Er det ikke kun hvis totalvægten er 2000 kg eller mere ?

/J

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-04-05 08:39

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev:

>"HH" <h.h@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
>Er det ikke kun hvis totalvægten er 2000 kg eller mere ?

Jo, men hvis totalvægten er lavere, er registreringsafgiften også
højere.
- -