Advarsel - Helt Offtopic
Fra : Jan Hansen

Dato : 12-04-05 22:27

Hej Gruppe

Undskylder meget men jeg kan ikke finde den rigtige gruppe til dette
spørgsmål - Så derfor kommer det her

Måske kan nogen hjælpe ?

Jeg har købt et ur Claude Valentini Millenium.
Er der nogen der kender sådan et ur og ved hvordan man indstiller sådan et ?

På vejledningen står at man skal skrue kronen af anti clockwise og derefter
trække ud og indstille ur og dato.

Men er kronen undersiden eller oversiden af uret ?
Det kan godt være jeg spørger dumt.
Men jeg er bange for at tage for hårdt fat og ødelægge

På forhånd tak for hjælpen

Jan Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-05 00:16

On Tue, 12 Apr 2005 23:26:32 +0200, "Jan Hansen" <jahans@yahoo.com>
wrote:

>Hej Gruppe
>
>Undskylder meget men jeg kan ikke finde den rigtige gruppe til dette
>spørgsmål - Så derfor kommer det her

>--

Det er sket før i denne gruppe.

>--

>Måske kan nogen hjælpe ?

>--

Det mener jeg godt jeg kan.

> [...]

>trække ud og indstille ur og dato.
>
>Men er kronen undersiden eller oversiden af uret ?

Kronen er den dims der sidder udvendigt på højre side af uret. Det er
den fætter man brugte til at trække uret op med i gamle dage.

>--

>Det kan godt være jeg spørger dumt.

>--

Du skal ikke satse på en Nobelpris i første hug, men mindre kan vel
også gøre det?

>--

>Men jeg er bange for at tage for hårdt fat og ødelægge

>--

Det forstår jeg godt. Det er ikke helt billigt.

>--

>På forhånd tak for hjælpen

Det var så lidt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim

Dato : 13-04-05 15:52

> [...]
> den fætter man brugte til at trække uret op med i gamle dage.
>
> Du skal ikke satse på en Nobelpris i første hug, men mindre kan vel

Go' værkstedshumor
Gad vide hvad så'n et ur kører på literen ??

Mvh, Kim

Fra : BJ

Dato : 13-04-05 15:58

KLIP

> Det forstår jeg godt. Det er ikke helt billigt.

Ha, det er utroligt hvad man får for en tudse nu om stunder..;)

http://www.designerwatchshop.com/procart/site.asp?catID=364&cat_name=Claude+Valentini+-+Gents

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-04-05 16:15

Jan Hansen wrote:

> Undskylder meget men jeg kan ikke finde den rigtige gruppe til dette
> spørgsmål - Så derfor kommer det her

Vil du så godtage svar i "vinkelsliber og dækjern"-kategorien??

> Jeg har købt et ur Claude Valentini Millenium.

Nice..

> Men er kronen undersiden eller oversiden af uret ?

Den store drejefætter med 10, 20, 30, 40, 50 og en pil på fronten
hedder en krans.

Låget på bagsiden der gemmer alle tandhjulene hedder noget i stil
med bagkassen.

Kronen er den runde fætter på siden af uret der bruges til at
trække uret op med. På ure med skruekrone drejer du først kronen
"modsat uret", ligesom når du skruer låget af en flaske. Efter
nogle omgange kan du mærke at kronen går fri af gevindet og løber
frit. Herefter trækker du typisk et klik ud og drejer for at
stille datoen og to klik ud og drejer for at stille tiden. Når du
er færdig trykker du kronen ind mod uret mens du igen "skruer
låget på flasken". Det er vigtigt at du husker at "skrue låget på"
for ellers er uret ikke ordentligt vandtæt og så dækker garantien
ikke..

> Det kan godt være jeg spørger dumt.
> Men jeg er bange for at tage for hårdt fat og ødelægge

Jeg sad også og var ved at brække neglene i et forsøg på at hive
kronen ud på mit første ur med skruekrone, så du er ikke alene..

--
Hygge..
Thomas

Fra : BJ

Dato : 13-04-05 16:23

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg sad også og var ved at brække neglene i et forsøg på at hive
> kronen ud på mit første ur med skruekrone, så du er ikke alene..

Jeg er nu mere til at denne forespørgsel er ren SPAM.

Undskyld, men det er noget dyrt billigt bras.

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-04-05 17:30

BJ wrote:

> Jeg er nu mere til at denne forespørgsel er ren SPAM.

Øh, hvordan skulle det fungere? Manden nævner at han har købt et
ur og så skal vi selv fatte interesse for at undersøge hvilket ur
der er tale om OG gætte hvilke af de mange sælgere af uret der
lige er ham?? Havde der været et link til uret kunne der måske
være tale om spam, men jeg har helt ærligt svært ved at se noget
som helst der indikerer salg i hans indlæg. Svarene i tråden er
kommet fra dig, mig, Folmer og Kim, så ikke engang "finten" med
"stil et spørgsmål og lad en 'ekspert' komme tilfældigt forbi og
afsløre hvor man kan få en super pris på dyret" er med i
billedet..

> Undskyld, men det er noget dyrt billigt bras.

Undskyld, men jeg har svært ved at se hvad dit problem er, og jeg
har specielt svært ved at se hvorfor du skal rakke ned på et ur
man må formode manden er glad for..

--
Hygge..
Thomas

Fra : BJ

Dato : 13-04-05 18:36

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Undskyld, men jeg har svært ved at se hvad dit problem er, og jeg
> har specielt svært ved at se hvorfor du skal rakke ned på et ur
> man må formode manden er glad for..

Kig på hans header.

Hvilken tåbe ville begynde at rode rundt som han gør..?

Eneste undskyldning kunne være at manden aldrig har besiddet et ur før i
hele hans liv.

Uret er stadig noget dyrt billigt bras.

--
Bjørn J.

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-04-05 19:56

> Uret er stadig noget dyrt billigt bras.

Yep.

:)

Morgan

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-04-05 06:36

BJ wrote:

> Kig på hans header.
>
> Hvilken tåbe ville begynde at rode rundt som han gør..?

Hvad er det du ser i den header? Jeg ser kun en arrownetkunde der
bruger news-service.com, hvad er det du ser? At han bruger en
betalings-newsserver er der vel ikke noget odiøst i, det kan jo
bare være et spørgsmål om at arrownet ikke tilbyder noget der
virker fornuftigt, ISP'ere uden ordentlige newsservere er jo set
før..

> Eneste undskyldning kunne være at manden aldrig har besiddet et ur før i
> hele hans liv.

Jeg købte mit første ur med skruekrone for en 4-5 år siden og jeg
siger dig, jeg var ved at knække neglene for at få den forbandende
knap ud så jeg kunne stille uret. Efterfølgende har jeg lært at
knappen til at stille uret med hedder "kronen", men det føler jeg
ikke er "almen viden", de fleste stiller jo bare uret uden at
spekulere mere over det..

> Uret er stadig noget dyrt billigt bras.

Det er da meget muligt, og du har i mine øjne brugt alt for mange
penge på en færge af en bil, der muligvis er hurtig, men stadig
alt for stor og uinteressant til at jeg kan føle noget for den,
men det behøver jeg jo ikke fortælle dig når du tilsyneladende er
glad for den, vel?

--
Hygge..
Thomas