taxa på alm. plader
Fra : Johnny B 2000

Dato : 12-04-05 19:47

jeg så i dag en taxa på"almindelige" nummerplader ... dvs ikke med E eller H
som start bogstav, men med et V, er de begyndt at få helt alm. nummerplader
?

tog et billed af den med mobilen

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Leonard

Dato : 12-04-05 20:59

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote:

>jeg så i dag en taxa på"almindelige" nummerplader ... dvs ikke med E eller H
>som start bogstav, men med et V, er de begyndt at få helt alm. nummerplader
>?

Taxaer og andre biler til erhvervsmæssig personbefordring har ikke
nummerserier med bestemte bogstaver, men med bestemte tal.
De har 2 bogstaver 98 eller 99 og så 3 cifre.
At de i lang tid har heddet E eller H har noget at gøre med at de
allesammen er næsten lige gamle (indenfor 2-3 år) og at der ikke er så
mange af dem at der skal skiftes bogstaver ofte.

Jeg vil tro at den havde 98 eller 99 som de 2 første cifre på
nummerpladen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : S.Eefsen

Dato : 12-04-05 21:08

nummerplader

Så er der vel betalt alm. registreringsafgift af bilen og ikke kun 20%. Så
kan vognmanden bruge den til privat personkørsel.

Søren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Johnny B 2000

Dato : 12-04-05 21:55

den hed VK 53 ???

det undrede mig bare vildt, da jeg mente alle hed noget med E eller H +
98/99

Fra : Leonard

Dato : 12-04-05 22:32

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote:

>den hed VK 53 ?

Var det en storby-taxa?
- jeg gætter på at det er en ældre vognmand, lidt ude på landet/mindre
by, der også kører privat i bilen og ikke har særligt mange kunder.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 13-04-05 01:21

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> den hed VK 53 ???
>
> det undrede mig bare vildt, da jeg mente alle hed noget med E eller H +
> 98/99
VK 53 er i den grad umuligt. Alle erhvervs køretøjer har numre fra 90 og
opefter, hvor 98/99 benyttes til hyrevogne specifikt og 90-97 (typisk
gulplader) benyttes til busser o.l.

Så enten har det været en fejl du har set forkert eller, så har det været en
frikørt hyrevogn, der har været omregistreret men endnu ikke afmonteret. I
fald den er frikørt og omregistreret, kan den jo stadigt godt have hyrevogns
profilen på, indtil det er afmonteret på et værksted.

Men ellers er det ikke muligt det du har set. Ingen fungerende hyrevogne,
land eller by taxi's, har numre andre end 98/99

/Finn

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 13-04-05 05:48

On Wed, 13 Apr 2005 02:20:42 +0200, "Finn Stampe Mikkelsen"
>Men ellers er det ikke muligt det du har set. Ingen fungerende hyrevogne,
>land eller by taxi's, har numre andre end 98/99
>
>/Finn

Jeg så en stor Mercedes, med 3 døre i hver side i Nr. Sundby i
fredags, den havde Taxi-skilt og alm. nr. plader.
Chafføren gik i uniform fra et taxiselskab.

Vh.
Klaus

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 13-04-05 06:16

"Klaus Kjærgaard" <klaus.ok@FJERN.DETTEtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg så en stor Mercedes, med 3 døre i hver side i Nr. Sundby i
> fredags, den havde Taxi-skilt og alm. nr. plader.
> Chafføren gik i uniform fra et taxiselskab.

Almindelige nummerplader ja... De er jo almindeligt hvide plader, men altså
med nummerene 98/99

/Finn

Fra : Rander

Dato : 13-04-05 12:30

Wed, 13 Apr 2005 02:20:42 +0200 brugte Finn Stampe Mikkelsen 22 linier på
at fortælle dette til dk.fritid.bil:

>VK 53 er i den grad umuligt. Alle erhvervs køretøjer har numre fra 90 og
>opefter, hvor 98/99 benyttes til hyrevogne specifikt og 90-97 (typisk
>gulplader) benyttes til busser o.l.

Vel er det da ej umuligt. Som sagt, har vognmanden betalt fuld afgift af
den så han også må bruge den til privatkørsel kan den sagtens hedde VK
93...

http://rander.dk (temporarily down!)

Det er ofte blot en undskyldning, når vi siger, noget er umuligt. (Francois de La Rochefoucauld)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-04-05 13:23

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> Vel er det da ej umuligt. Som sagt, har vognmanden betalt fuld afgift af
> den så han også må bruge den til privatkørsel kan den sagtens hedde VK
> 93...

Du mente vel "sagtens hedde VK 53" ikke?

Fra : Rander

Dato : 13-04-05 14:51

Wed, 13 Apr 2005 14:23:10 +0200 brugte Brian Axelgaard 9 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Du mente vel "sagtens hedde VK 53" ikke?

Jo, det gjorde jeg jo egetnlig... Det gik lige lidt stærkt!

http://rander.dk (temporarily down!)

Det kan godt være at du er hjulbenet, har topmave, er skaldet og lugter som en dyrehandel mandag morgen.
Alligevel skal der nok være en eller anden kvinde der vil sværge på at hun elsker dig. (J. H. Peck)

Fra : Johnny B 2000

Dato : 14-04-05 16:17

jeg har ikke set forkert
- har heligvis snuppet et foto med mobilen

men hvis det nu var en frikørt, burde man nok ha' taget "tagskiltet" af, da
det bare er en tagbøjle, klistermærkerne er noget andet, men som sagt var
det hele på bilen.

smider lige et foto af den i :news:dk.binaer.motor under navnet TAXA

så kan i lige se om jeg er blind

Fra : Rander

Dato : 12-04-05 20:53

Tue, 12 Apr 2005 20:47:06 +0200 brugte Johnny B 2000 16 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>jeg så i dag en taxa på"almindelige" nummerplader ... dvs ikke med E eller H
>som start bogstav, men med et V, er de begyndt at få helt alm. nummerplader

Hvilke bogstaver der står på er sådan set uvæsentligt (men det virker på
mig som om at de får bogstaver efter hvilken by de kører i). Du skal
derimod kigge på de første tal efter bogstaverne, der som regel er 98 eller
99.

Men jo, der findes taxier med "almindelige" nummerplader - det er når
vognmanden har betalt fuld afgift af vognen, og så må han også bruge den
til privat-kørsel...

http://rander.dk (temporarily down!)

En fanatiker er en, der ikke kan skifte mening og ikke vil skifte emne. (Winston Churchill)

Fra : Peter Juul

Dato : 19-04-05 17:07

"Rander" skrev

> [...]
> mig som om at de får bogstaver efter hvilken by de kører i). Du skal
> derimod kigge på de første tal efter bogstaverne, der som regel er 98

Bogstaverne er i rækkefølge nøjagtig som med alm. nummerplader (pt. HY 99
XXX i Aalborg) - Hyrevogns-nr.plader er ikke inddelt efter by. Det er den
grønne bevillingsplade til gengæld.

> Men jo, der findes taxier med "almindelige" nummerplader - det er når
> vognmanden har betalt fuld afgift af vognen, og så må han også bruge den
> til privat-kørsel...

Det er de færreste vognmænd der vil give fuld pris for en bil til
hyrekørsel. Enkelte vælger at sætte almindelige nr. plader på bilen, når den
er frikørt, uden at de vil skille sig af med den. Mig bekendt betyder det
ikke at de uden videre må køre privat i bilen, da den stadig er
indregistreret til erhvervsmæssigt personbefordring.

VenHils
Peter

Fra : Telemand

Dato : 24-04-05 12:33

--

"Peter Juul" <pSLETt@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

>Jo, de må køre alt det de vil i den, som privatkørsel, når den er frikørt
>og omregistreret til civile nummerplader, men stadigvæk bruges
De skal bare skrive i den kørebog, der føres for alle taxa'er, hvergang de
eksempelvis har kørt x antal km i bilen til privat kørsel.
Der er bare ikke ret mange der vil beholde en frikørt hyrevogn på den
måde,
da den falder hurtigt i værdi derefter.
Mvh
Telemand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-04-05 23:08

Johnny B 2000 wrote:
> [...]
> som start bogstav, men med et V, er de begyndt at få helt alm. nummerplader

Så kan du se om de første to tal er 98 eller 99. det er dem der betyder
at det er en "20%-bil", ikke bogstaverne.

--
MVH Finn

Fra : Johnny B 2000

Dato : 28-04-05 22:15