Extra sæde i Gul-plade bil uden for DK
Fra : Schummi

Dato : 12-04-05 18:50

Hej gruppe

har ledt højt og lavt efter tråd på diskutioner om montage af ekstra sæde i
gul-plade køretøj - med montage
i "varerummet" - men kun kørsel uden for landets grænser.

Er der nogen der kender de tyske myndigheders syn på sagen med en dansk
van - hvor et evt. ekstra sæde
først er monteret og taget i anvendelse efter udpassage af dansk teritorium.

Så et par stykker på sommerferien sidste år - og spurgte til lovligheden.
Argumentet var, at da der var tale
om en overtrædelse af dansk afgiftslovgivning - og ikke dansk færdselslov,
betragter de udenlandske
myndigheder det ikke som værende ulovligt.

mvh Peter

Fra : KubikH

Dato : 12-04-05 19:38

"Schummi" <boje@removedarum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betragter de udenlandske
> myndigheder det ikke som værende ulovligt.

Tyske myndigheder, er i hvert fald ikke interesseret i campingmonterede
gulpladebiler.
Det ved jeg fra bekendte der kører som montører.
Det er lidt samme problemstilling.
Mvh
Niels

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-04-05 20:15

> [...]
> van - hvor et evt. ekstra sæde
> først er monteret og taget i anvendelse efter udpassage af dansk

Ved ikke hvordan tyskerne ser på det, men en god idé vil nok være at vende
den med dit forsikringsselskab - om de dækker ved uheld uden for landets
grænser når du har flere personer med i bilen end de tror du har...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-04-05 22:25

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> den med dit forsikringsselskab - om de dækker ved uheld uden for landets
> grænser når du har flere personer med i bilen end de tror du har...

Jeg har hørt/læst at de er ligeglade med de extra personer - du må jo også
køre flere end 5 personer i en alm. personbil......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-04-05 19:46

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt/læst at de er ligeglade med de extra personer - du må jo
også
> køre flere end 5 personer i en alm. personbil......

Det er muligt, men jeg ville nu lige være sikker - det der er forsikret er
en gulplade bil, hvor der ikke må være personer i varerummet under
transport, og hvis man kører med personer i varerummet i udlandet, så ville
det være ærgeligt hvis forsikringen kunne sige "bare ærgeligt Sonny boy..."

Fra : mikkel paulsen

Dato : 14-04-05 00:34

"Schummi" <boje@removedarum.dk> wrote in message news:<425c0a36$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> betragter de udenlandske
> myndigheder det ikke som værende ulovligt.

Det er 100% lovligt!! monteringen SKAL bare foregå uden for danmark!
desuden må der ikke monteres flere sæder end man har kørekort til dvs
9 person er max også efter andre eu-regler. Alle forsikringsselskaber
dækker selvom den er på guleplader i DK. jeg så et stort program om
det i vinters på dr1 eller tv2 og læste bag efter om det på nettet