/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sur, sur, sur....lille bil omkring
Fra : Brian S Jensen


Dato : 12-04-05 10:19

Ja, det har været oppe at vende MANGE gange, men man bliver
sku' lidt sur i skægget når man læser følgende i BilMagasinet

Test af ny Audi A6 Stationcar

bl.a. bl.a bl.a

Pris - uden afgifter : 227.951
Pris - med afgifter : 722.618

altså 494.667 kr. i statskassen ved salg af ÈN bil

Nissan Pathfinder

Pris - uden afgifter : 195.000
Pris - med afgifter : 539.995


Hertil kommer jo så "selvfølgelig" følgende :

Afgift på nummerplader når den skal indregistreres
Vægtafgift
Grøn afgift
Afgift på den benzin der skal hældes på
Afgift og skatter på forsikringen

Og skal man krydse storebælt, så skal man jo selvfølgelig også
betale en formue for det

Og skal vi gætte på om det bliver billigere.....eller måske ligefrem
dyere at være bilejer i fremtidens Danmark ????

Nå - det var bare mit sure opstød - selvfølgelig ved "man" godt at
der er alle de afgifter, men nu faldt jeg bare lige over tallene hvor
den var tydeligt delt op, og fik da egenligt et mindre chok

Bortset fra det, så er vejret jo glimrende i dag

Mvh.
Brian S Jensen



 
 
Non-Desperado (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 12-04-05 10:49

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev:

>Hertil kommer jo så "selvfølgelig" følgende :
>
>Afgift på nummerplader når den skal indregistreres
>Vægtafgift
>Grøn afgift
>Afgift på den benzin der skal hældes på
>Afgift og skatter på forsikringen

Arhhh....man skal da ikke betale både vægtafgift OG grøn
ejerafgift på samme køretøj.

Vægtafgiften er vist kun på gulpladevogne, men der kommer så
"misundelsesafgift" på hvis den er førstegangsreg. efter 6/98 og
man skal bruge den til privatkørsel.

(I den forbindelse regnede jeg lidt på at købe en Hyundai Tucson
2,0 GL 2WD(benzin) på gule plader og her sætter man faktisk ikke
så mange penge til, som havde det været en diesel på gule plader.

Det er noget med at vægtafgiften er lavere på benzinbilerne end
på dieselbilerne, når det foregår på gule plader.

Og af de 5040 kr man giver i misundelsesafgift, "sparer" man i
Tucson'ens eksempel 710 kr/år på vægtafgiften ift. grøn
ejerafgift. Og da man sparer ca. 120.000 kr ved købet, kan man
eje gulpladeudgaven i godt 27 (120.000/(5040-710) år før at den
bliver dyrere end hvidpladeudgaven.

Jeg ved godt hvad farve nummerplader min næste bil skal have.)

>Og skal vi gætte på om det bliver billigere.....eller måske ligefrem
>dyere at være bilejer i fremtidens Danmark ????

Jeg ved godt at det er et retorisk spørgsmål, men jeg svarer
alligevel.

Det bliver dyrere, meget dyrere.

Når regeringen nu f.eks. snakker om roadpricing og at det skal
være provenuneutralt, så ved de fleste af bitter erfaring at
"provenuneutral" er et andet ord for at påføre os yderligere
afgiter. Men det bliver i første omgang skjult i forvirringen
omkring de nye og forskellige afgiftssatser.
- -
Non-Desperado

Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Ukendt (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-05 11:13


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

er et andet ord for at påføre os yderligere
| afgiter. Men det bliver i første omgang skjult i forvirringen
| omkring de nye og forskellige afgiftssatser.
| - -
Ja det bliver dygtigt camoufleret med gøgl, røgelse og "varmluft", som
sædvanligt :(.



Dennis Thrysøe (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 12-04-05 12:35

Non-Desperado wrote:
> Jeg ved godt hvad farve nummerplader min næste bil skal have.)

En skam at det er kommet så vidt. Jeg forstår dig udemærket, men omvendt
betyder flere private biler på gule plader at hvidplade-afgiften må
sættes ENDNU højere for at opnå det samme provenu.

Og nogen hverken kan eller må undvære bagsæderne.

-dennis

Non-Desperado (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 12-04-05 18:11

Dennis Thrysøe <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev:

>Non-Desperado wrote:
>> Jeg ved godt hvad farve nummerplader min næste bil skal have.)
>
>En skam at det er kommet så vidt. Jeg forstår dig udemærket, men omvendt
> betyder flere private biler på gule plader at hvidplade-afgiften må
>sættes ENDNU højere for at opnå det samme provenu.

Alternativet er at flytte til Sverige og så får den danske stat
kun skatten af det jeg tjener i Dk (eller en del af den, hvis jeg
tolker reglerne korrekt)
- -
Non-Desperado

Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Leonard (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 12-04-05 18:21

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Alternativet er at flytte til Sverige

God tur.

Jeg er så træt af at høre på danske forkælede bilister klage over at
afgifterne ikke bliver brugt på veje og broer. Afgifterne er en del af
det økonomiske grundlag som det danske samfund hviler på. Med lavere
afgifter på biler vil der mangle penge i kassen og de skal så hentes
ind andre steder fra, så i gennemsnit vil den enkelte komme af med de
samme kroner, bare på en anden måde.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/

Non-Desperado (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 14-04-05 14:59

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev:

>Non-Desperado
><dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>>Alternativet er at flytte til Sverige
>
>God tur.
>
>Jeg er så træt af at høre på danske forkælede bilister klage over at
>afgifterne ikke bliver brugt på veje og broer. Afgifterne er en del af
>det økonomiske grundlag som det danske samfund hviler på. Med lavere
>afgifter på biler vil der mangle penge i kassen og de skal så hentes
>ind andre steder fra, så i gennemsnit vil den enkelte komme af med de
>samme kroner, bare på en anden måde.

Så er det bare underligt at det svenske samfund, som ikke mangler
noget ift. det danske, godt kan undvære registreringsafgiften,
der samtidig giver lavere forsikringspræmier, da det ikke koster
forsikringsselskaberne så meget at erstatte bilerne.

P.S. Sov godt...
- -
Non-Desperado

Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Lars Knudsen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-04-05 15:26

Hejsa,

On Thu, 14 Apr 2005 15:59:22 +0200, Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>>Jeg er så træt af at høre på danske forkælede bilister klage over at
>>afgifterne ikke bliver brugt på veje og broer. Afgifterne er en del af
>>det økonomiske grundlag som det danske samfund hviler på. Med lavere
>>afgifter på biler vil der mangle penge i kassen og de skal så hentes
>>ind andre steder fra, så i gennemsnit vil den enkelte komme af med de
>>samme kroner, bare på en anden måde.
>Så er det bare underligt at det svenske samfund, som ikke mangler
>noget ift. det danske, godt kan undvære registreringsafgiften,
>der samtidig giver lavere forsikringspræmier, da det ikke koster
>forsikringsselskaberne så meget at erstatte bilerne.

Hehe.. Nej nej - vi har jo fx BRUGERbetaling hos lægen... 200 kroner
for en konsultation så vidt jeg husker. Nå, men det går jo nok skal
eddermame til lægen mange gange for de penge man sparer på regafgiften
på en helt almindelig bil

Jeg ved faktisk ikke helt hvor man får mindre i Sverige sådan rent
økonomisk/servicemæssigt set. Der er fx også kun 12% moms på
fødevarer. Og billige institutioner for dem der har børn.

Men der må jo være et eller andet sted man bruger færre penge....

** Lars



Folmer Rasmussen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-04-05 15:54

On Thu, 14 Apr 2005 16:25:46 +0200, Lars Knudsen
<larsxyz@landligtabc.dk> wrote:

>Hejsa,
>
>On Thu, 14 Apr 2005 15:59:22 +0200, Non-Desperado
><dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:
>
KLIP
>
>Men der må jo være et eller andet sted man bruger færre penge....

>--

Næh, ikke nødvendigvis.

Sverige er et bilproducerende land, og jo flere biler de får
produceret, des færre arbejdsløse har de til forsørgelse.

Hvis bilproduktionen blev flyttet væk fra Sverige, Så kan du øsregne
med, at de godt kan finde ud af at afgiftsbelægge bilerne.

Prøv at kigge på lande med billige biler, og undersøg dernæst om de
ikke selv er producenter. Det følges ad.

Venlig hilsen
Folmer


BJ (14-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 14-04-05 15:57


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cn0t51plo9542rqvlledluj3muueotc3c8@4ax.com...

KLIP

> Prøv at kigge på lande med billige biler, og undersøg dernæst om de
> ikke selv er producenter. Det følges ad.

Hmmm ... Danmark er et olieproducerende land, men det er sikkert noget helt
andet..

--
Bjørn J.



Folmer Rasmussen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-04-05 19:53

On Thu, 14 Apr 2005 16:56:36 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:cn0t51plo9542rqvlledluj3muueotc3c8@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Prøv at kigge på lande med billige biler, og undersøg dernæst om de
>> ikke selv er producenter. Det følges ad.
>
>Hmmm ... Danmark er et olieproducerende land, men det er sikkert noget helt
>andet..

>--

Ja, det er det faktisk.

Norge er meget mere olieproducerende end os, og kast liiige et blik på
deres benzinpriser.

Man får gåsehud af den slags. (På norsk hedder det ståpels)

Venlig hilsen
Folmer

Lars Knudsen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-04-05 20:03

Hey,

On Thu, 14 Apr 2005 16:54:11 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>>Men der må jo være et eller andet sted man bruger færre penge....
>Næh, ikke nødvendigvis.
>Sverige er et bilproducerende land, og jo flere biler de får
>produceret, des færre arbejdsløse har de til forsørgelse.
>Hvis bilproduktionen blev flyttet væk fra Sverige, Så kan du øsregne
>med, at de godt kan finde ud af at afgiftsbelægge bilerne.

Hey! Lad os få bilproduktionen tilbage i Danmark!


>Prøv at kigge på lande med billige biler, og undersøg dernæst om de
>ikke selv er producenter. Det følges ad.

Ja det giver jo sådan set ganske god mening.

** Lars



Christian B. Andrese~ (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 18-04-05 08:36


"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> wrote in message
news:1tus51pijk3pv3nb2dqp9mlk7lses4n51b@4ax.com...
> Hejsa,
>
> On Thu, 14 Apr 2005 15:59:22 +0200, Non-Desperado
> <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> >>Jeg er så træt af at høre på danske forkælede bilister klage over at
> >>afgifterne ikke bliver brugt på veje og broer. Afgifterne er en del af
> >>det økonomiske grundlag som det danske samfund hviler på. Med lavere
> >>afgifter på biler vil der mangle penge i kassen og de skal så hentes
> >>ind andre steder fra, så i gennemsnit vil den enkelte komme af med de
> >>samme kroner, bare på en anden måde.
> >Så er det bare underligt at det svenske samfund, som ikke mangler
> >noget ift. det danske, godt kan undvære registreringsafgiften,
> >der samtidig giver lavere forsikringspræmier, da det ikke koster
> >forsikringsselskaberne så meget at erstatte bilerne.
>
> Hehe.. Nej nej - vi har jo fx BRUGERbetaling hos lægen... 200 kroner
> for en konsultation så vidt jeg husker. Nå, men det går jo nok skal
> eddermame til lægen mange gange for de penge man sparer på regafgiften
> på en helt almindelig bil
>
> Jeg ved faktisk ikke helt hvor man får mindre i Sverige sådan rent
> økonomisk/servicemæssigt set. Der er fx også kun 12% moms på
> fødevarer. Og billige institutioner for dem der har børn.
>
> Men der må jo være et eller andet sted man bruger færre penge....

Jeg tror at hele den danske offentlige adm. simpelthen er blevet for stor,
der er alt for mange høvdinge alle steder.
Men det er OT her.

--
mvh / regards

Christian



Thomas H. (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 12-04-05 11:21


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:425b9291$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, det har været oppe at vende MANGE gange, men man bliver
> sku' lidt sur i skægget når man læser følgende i BilMagasinet
>
> Test af ny Audi A6 Stationcar
>
> bl.a. bl.a bl.a
>
> Pris - uden afgifter : 227.951
> Pris - med afgifter : 722.618
>
> altså 494.667 kr. i statskassen ved salg af ÈN bil
>
> Nissan Pathfinder
>
> Pris - uden afgifter : 195.000
> Pris - med afgifter : 539.995
>
>
> Hertil kommer jo så "selvfølgelig" følgende :
>
> Afgift på nummerplader når den skal indregistreres
> Vægtafgift
> Grøn afgift
> Afgift på den benzin der skal hældes på
> Afgift og skatter på forsikringen

...Ja og lad os så få lidt sattelitovervågning oven i, så de automatisk kan
udskrive bøder hvis folk kører 2 km/t for hurtigt, og når de kommer ind i
byerne.



> Og skal vi gætte på om det bliver billigere.....eller måske ligefrem
> dyere at være bilejer i fremtidens Danmark ????

De laver nok noget med at stooooore biler bliver dyrere og miljøvenlige
billigere, en egentlig ok idé, hvis der ikke mener at biler med motor over
1,6 liter er store, og de eneste der for nedsat pris er biler der kører over
60 km/l på literen.
Så så længe der INGEN er som taler bilisternes sag, har diverse
interesseorganisationer frit spil til at fortælle røverhistorier i alle
medier og til politikerne - jeg indrømmer at jeg har tabt 100%, løbet er
kørt, glidebanen er startet og kører rigtig hurtigt




Brian S Jensen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 12-04-05 11:27


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:uiN6e.111574>
>> Og skal vi gætte på om det bliver billigere.....eller måske ligefrem
>> dyere at være bilejer i fremtidens Danmark ????
>
> De laver nok noget med at stooooore biler bliver dyrere og miljøvenlige
> billigere, en egentlig ok idé, hvis der ikke mener at biler med motor over
> 1,6 liter er store, og de eneste der for nedsat pris er biler der kører
> over
> 60 km/l på literen.
> Så så længe der INGEN er som taler bilisternes sag, har diverse
> interesseorganisationer frit spil til at fortælle røverhistorier i alle
> medier og til politikerne - jeg indrømmer at jeg har tabt 100%, løbet er
> kørt, glidebanen er startet og kører rigtig hurtigt
>
>
>

Hej Thomas

Det skal ikke undre mig om mange af politikerene rent faktisk gerne ville
fjerne afgifterne - om ikke andet, så for at sluge MANGE stemmer - men
de vil jo så stå tilbage med at KÆMPE hul i økonomien, som desværre
nok vil blive svært at lukke

Men hvordan kan andre lande få det til at hænge sammen ?? - jeg mener,
det er jo heller ikke ligefrem fordi at skattetrykket så til gengæld er lavt

Mvh.
Brian S Jensen - som tror snart at jeg melder mig til et svensk kursus, men
det skal sku' være på begynderniveua, da svensk ikke ligefrem ligger lige
til storetåen for en fynbo



Christian B. Andrese~ (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 12-04-05 13:14


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
news:425ba288$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:uiN6e.111574>
> >> Og skal vi gætte på om det bliver billigere.....eller måske ligefrem
> >> dyere at være bilejer i fremtidens Danmark ????
> >
> > De laver nok noget med at stooooore biler bliver dyrere og miljøvenlige
> > billigere, en egentlig ok idé, hvis der ikke mener at biler med motor
over
> > 1,6 liter er store, og de eneste der for nedsat pris er biler der kører
> > over
> > 60 km/l på literen.
> > Så så længe der INGEN er som taler bilisternes sag, har diverse
> > interesseorganisationer frit spil til at fortælle røverhistorier i alle
> > medier og til politikerne - jeg indrømmer at jeg har tabt 100%, løbet er
> > kørt, glidebanen er startet og kører rigtig hurtigt
> >
> >
> >
>
> Hej Thomas
>
> Det skal ikke undre mig om mange af politikerene rent faktisk gerne ville
> fjerne afgifterne - om ikke andet, så for at sluge MANGE stemmer - men
> de vil jo så stå tilbage med at KÆMPE hul i økonomien, som desværre
> nok vil blive svært at lukke

Hæv beskatningen på mulitnationale selskaber.


--
mvh / regards

Christian



Lars Knudsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 13-04-05 12:26

Halløj!

On Tue, 12 Apr 2005 12:27:17 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Brian S Jensen - som tror snart at jeg melder mig til et svensk kursus, men
>det skal sku' være på begynderniveua, da svensk ikke ligefrem ligger lige
>til storetåen for en fynbo

Tænk.. Jeg fattede også nada svensk... Så fik jeg et par svenske
kollegaer, og man tror det er løwn, men det tog faktisk ikke mere end
et halvt års tid så kørte det faktisk rimeligt... Og så var de vi
flyttede, så nu er jeg jo nærmest flydende på svensk.. *host*

** Lars



Ukendt (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-05 12:53


"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> skrev i en meddelelse

, så nu er jeg jo nærmest flydende på svensk.. *host*
|
Du skal bare hældes tilbage på flasken? ;).



Brian S Jensen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 13-04-05 12:51


"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> skrev i en meddelelse
news:6c0q51pci15rhvl8vubt37o06m7u340g8i@4ax.com...
> Halløj!
>
> On Tue, 12 Apr 2005 12:27:17 +0200, "Brian S Jensen"
> <m3m5@hotmail.com> wrote:
>
>>Brian S Jensen - som tror snart at jeg melder mig til et svensk kursus,
>>men
>>det skal sku' være på begynderniveua, da svensk ikke ligefrem ligger lige
>>til storetåen for en fynbo
>
> Tænk.. Jeg fattede også nada svensk... Så fik jeg et par svenske
> kollegaer, og man tror det er løwn, men det tog faktisk ikke mere end
> et halvt års tid så kørte det faktisk rimeligt... Og så var de vi
> flyttede, så nu er jeg jo nærmest flydende på svensk.. *host*
>
> ** Lars
>
>

Det er dig der har købt 530d, ikk` ?

Hvad koster sådan en i svenske stakater ?

Mvh.
Brian S Jensen



Lars Knudsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 13-04-05 13:04

Hejsa,

On Wed, 13 Apr 2005 13:51:22 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>> flyttede, så nu er jeg jo nærmest flydende på svensk.. *host*
>Det er dig der har købt 530d, ikk` ?

Jows!

>Hvad koster sådan en i svenske stakater ?

Det var jo en brugt (de nye priser kan du se på www.bmw.se)

Den kostede 21.900 euro. Kørt 129.000 km fra januar 2002. Den er fuldt
serviceret hos BMW. Mere eller mindre alt i udstyr inkl. sort læder og
5 trins StepTronic tomatkasse. Eneste mangler var relativt mange
stenslag i fronten, men ellers ikke skadet eller noget.

Dertil kommer så cirka 3.000 sek for at få den på plader.

** Lars



Dennis Thrysøe (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 12-04-05 12:38

Thomas H. wrote:
> De laver nok noget med at stooooore biler bliver dyrere og miljøvenlige
> billigere, en egentlig ok idé, hvis der ikke mener at biler med motor over
> 1,6 liter er store, og de eneste der for nedsat pris er biler der kører over
> 60 km/l på literen.

Jeg hørte lige her den anden dag at regeringen har afsat et større beløb
for at trække folk væk fra byerne og ud i de tyndt befolkede
landdistrikter. Desuden slår regeringen meget på tromme for flere
iværksættere.

Jeg er begge dele. Iværksætter på landet. Hvad har jeg fået ud af det?
Et behov for en firehjulstrække på hvide plader, og "retten" til at
betale en hulens masse i afgift for en bil som er *nødvendig* for at bo
hvor jeg bor og have den virksomhed jeg har.

-dennis


Morten Fruergaard (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-04-05 12:51

Dennis Thrysøe wrote:
> Jeg er begge dele. Iværksætter på landet. Hvad har jeg fået ud af det?
> Et behov for en firehjulstrække på hvide plader, og "retten" til at
> betale en hulens masse i afgift for en bil som er *nødvendig* for at
> bo hvor jeg bor og have den virksomhed jeg har.

Ja, og de vil gerne have at folk tager arbejde længere væk fra hvor de bor,
men får jeg nedsættelse i afgiften til køb eller drift af den bil, som jeg
er nød til at have...?

Næ. Men det hører vist ikke til her...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Mikael L (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 12-04-05 12:52


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:425bb55b$0$79462$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Thrysøe wrote:
>> Jeg er begge dele. Iværksætter på landet. Hvad har jeg fået ud af det?
>> Et behov for en firehjulstrække på hvide plader, og "retten" til at
>> betale en hulens masse i afgift for en bil som er *nødvendig* for at
>> bo hvor jeg bor og have den virksomhed jeg har.
>
> Ja, og de vil gerne have at folk tager arbejde længere væk fra hvor de
> bor, men får jeg nedsættelse i afgiften til køb eller drift af den bil,
> som jeg er nød til at have...?

Du skal da bare til at tage offentlig transport, det er slet ikke noget
problem. I øjeblikket er der jo slet ingen problemer med DSB

Mikael - Livet er for kort til offentlige transportmidler.



Brian S Jensen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 12-04-05 12:56


"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse
news:425bb660$0$164>

Du skal da bare til at tage offentlig transport, det er slet ikke noget
> problem. I øjeblikket er der jo slet ingen problemer med DSB
>
> Mikael - Livet er for kort til offentlige transportmidler.

Hej Michael

Nåeh ja, det havde jeg da ikke tænkt på - hvis jeg skulle tage
"de offentlige transportmidler" de 18km jeg har på arbejde, så
ville jeg - uden overdrivelser - kunne cykle turen hurtigere, når
man tager i betragtning hvornår bussen kører og de skift der
skal til

Vi skal også bare lade være med at pive - vi har det jo godt her
i lille Danmark....siger de - det er også rigtigt, men det ville vi
også have det i de mindre afgiftplagede lande - sålænge man "gider"
arbejde - og det er vi heldigvis mange der gider

Mvh.
Brian S Jensen




Dennis Thrysøe (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 12-04-05 13:17

Brian S Jensen wrote:
> Hej Michael
>
> Nåeh ja, det havde jeg da ikke tænkt på - hvis jeg skulle tage
> "de offentlige transportmidler" de 18km jeg har på arbejde, så
> ville jeg - uden overdrivelser - kunne cykle turen hurtigere, når
> man tager i betragtning hvornår bussen kører og de skift der
> skal til
>
> Vi skal også bare lade være med at pive - vi har det jo godt her
> i lille Danmark....siger de - det er også rigtigt, men det ville vi
> også have det i de mindre afgiftplagede lande - sålænge man "gider"
> arbejde - og det er vi heldigvis mange der gider

Ja, hele 40% af den voksne befolkning :/

Resten forsørges (ifølge nyhederne i morges) af det offentlige.

-dennis

Morten Fruergaard (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-04-05 13:47

Mikael L wrote:
>> Ja, og de vil gerne have at folk tager arbejde længere væk fra hvor
>> de bor, men får jeg nedsættelse i afgiften til køb eller drift af
>> den bil, som jeg er nød til at have...?
>
> Du skal da bare til at tage offentlig transport, det er slet ikke
> noget problem. I øjeblikket er der jo slet ingen problemer med DSB

Jeg bor i Herning, og arbejder i Randers.
For at jeg kan være i Randers kl. 06:00, skal jeg afsted fra Herning kl.
20:47 - hvis jeg kan møde kl. 06:15, så skal jeg afsted kl. 22:48.
Jeg har fri kl. ca. 15:30, så kan jeg være hjemme kl. 18:30...

Dvs. så kan jeg være hjemme i ca. 4 timer før jeg skal afsted igen...

> Mikael - Livet er for kort til offentlige transportmidler.

Yep.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-04-05 13:49

Morten Fruergaard skriver:
>
> Jeg bor i Herning, og arbejder i Randers.

Du kunne jo også vælge at have hjem og arbejde tættere på hinanden.

Jeg flyttede fra Hadsten til Hammel, for at komme tættere på mit
arbejde og kunne derved spare en bil og en masse transporttid. Det er
15 km. Min kone arbejder hele 17 km væk, så hun har bilen og jeg
cykler på arbejde.


> Yep.

Helt rigtigt

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-04-05 06:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Jeg bor i Herning, og arbejder i Randers.
>
> Du kunne jo også vælge at have hjem og arbejde tættere på hinanden.

Ville du sælge en lejlighed, kræve at konen flytter med, for at komme
tættere på en arbejde, som man ved er tidsbegrænset?

Nej, vel...

Tingenen er ikke altid så let, som de ser ud til...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-04-05 06:37

Morten Fruergaard skriver:
>
> Ville du sælge en lejlighed, kræve at konen flytter med, for at komme
> tættere på en arbejde, som man ved er tidsbegrænset?
>
> Nej, vel...

Nej, jeg arbejder sjældent tidsbegrænset.....
Nuværende arbejde = 3½ år, forrige arbejde = 12 år.

> Tingenen er ikke altid så let, som de ser ud til...

Nej, var der ikke arbejde i nærheden ?

Smil og vær glad, transport er alt for billigt i Danmark, siden så
mange vælger at have så langt på arbejde.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-04-05 08:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nej, var der ikke arbejde i nærheden ?

Niks.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-04-05 10:23

Morten Fruergaard skriver:
>
> Niks.

Må man spørge, hvad du har som midlertidigt arbejde i rds ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-05 10:48


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

| Må man spørge, hvad du har som midlertidigt arbejde i rds ?
|
Nu er det jo for de fleste ikke kun ens eget arb. som bestemmer. Hvis man
fx. har børn i afgangsklasserne, 8,9,10, eller på gymnasiet, er man et
ualmindelig dumt, egoistisk, svin, hvis man tvinger dem til at skifte skole,
bare for at man selv kan få kortere på arb. .



Brian S Jensen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 13-04-05 11:09


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:425ce940$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse
>
> | Må man spørge, hvad du har som midlertidigt arbejde i rds ?
> |
> Nu er det jo for de fleste ikke kun ens eget arb. som bestemmer. Hvis man
> fx. har børn i afgangsklasserne, 8,9,10, eller på gymnasiet, er man et
> ualmindelig dumt, egoistisk, svin, hvis man tvinger dem til at skifte
> skole,
> bare for at man selv kan få kortere på arb. .
>
>

Lige præcis ! og samtidig kunne man jo også forestille sig at man rent
faktisk kunne li' at bo hvor man nu engang bor

Mvh.
Brian S Jensen



Klaus D. Mikkelsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-04-05 12:07

Brian S Jensen skriver:
>
> Lige præcis ! og samtidig kunne man jo også forestille sig at man rent
> faktisk kunne li' at bo hvor man nu engang bor

Så vælger man jo også selv at køre langt på arbejde.

Så ingen tuderi !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-04-05 14:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:
>>
>> Niks.
>
> Må man spørge, hvad du har som midlertidigt arbejde i rds ?

Jeg er uddannet produktionsingeniør, og det er umiddelbart svært at finde et
job.
Det skla da nævnes at jeg er blevet fastansat efter at være forlænger 2
gange, så nu vil jeg gerne flytte...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-04-05 14:23

Morten Fruergaard skriver:
>
> Jeg er uddannet produktionsingeniør, og det er umiddelbart svært at finde et
> job.

Okay

> Det skla da nævnes at jeg er blevet fastansat efter at være forlænger 2
> gange, så nu vil jeg gerne flytte...

Hvilket firma ?

Jeg kan anbefale Hammel, hvis du gerne vil køre lidt, hver morgen.

Hyggelig lille by, lige langt (kort) til Randers, Århus, Silkeborg og
Viborg. Har næsten alt og husene er til at betale. Skatten er ikke
voldsom og kommunen lider ikke af voldsomme problemer som eksempelvis
Randers (og den kommende storkommune)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-04-05 17:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvilket firma ?

Jeg arbejder for http://www.bosal-sekura.dk/

>
> Jeg kan anbefale Hammel, hvis du gerne vil køre lidt, hver morgen.

Der er ikke længere til Randers fra Hammel end jeg kan køre strækningen...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-04-05 19:17

Morten Fruergaard skriver:
>
> Jeg arbejder for http://www.bosal-sekura.dk/


Sekura - aaaah, gammel randersvirksomhed


> Der er ikke længere til Randers fra Hammel end jeg kan køre strækningen...

Nej, så er man også fri for de høje skatter i kommunen, til gengæld skal
man så¨have en bil (ekstra).


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-04-05 20:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sekura - aaaah, gammel randersvirksomhed

Jep. En af dem, der stadig eksisterer....

>> Der er ikke længere til Randers fra Hammel end jeg kan køre
>> strækningen...
>
> Nej, så er man også fri for de høje skatter i kommunen, til gengæld
> skal man så¨have en bil (ekstra).

Dvs. at jeg skal sælge den ene...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-04-05 20:15

Morten Fruergaard skriver:
>
> Jep. En af dem, der stadig eksisterer....

Som Vestas

> Dvs. at jeg skal sælge den ene...

Nej, kommer du ud på "landet" at bo, er der rigeligt mulighed for
dobbeltgarage til rimelige penge.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-04-05 07:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Jep. En af dem, der stadig eksisterer....
>
> Som Vestas

Som lukker... SVJV.

> Nej, kommer du ud på "landet" at bo, er der rigeligt mulighed for
> dobbeltgarage til rimelige penge.

Hvad med 3-dobbelt... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-05 08:03

Morten Fruergaard skriver:
>
> Som lukker... SVJV.

Nope, kun deres lille produktion i en dårligt indrettet
produktionshal. Hovedkontoret er og bliver i Randers.

> Hvad med 3-dobbelt... .-)

Nej, den ene bil skal holde udenfor, så er der basis for et oliefyr



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-04-05 08:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nope, kun deres lille produktion i en dårligt indrettet
> produktionshal. Hovedkontoret er og bliver i Randers.

OK. Mne når der ikke længere skal være produktion, så er de for mig ikke
længere en del af Randers' produktionsvirksomheder..


>> Hvad med 3-dobbelt... .-)
>
> Nej, den ene bil skal holde udenfor, så er der basis for et oliefyr

Nu holder alle udenfor i dag - på nær raceren, så mon ikke det går...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-05 08:42

Morten Fruergaard skriver:
>
> OK. Mne når der ikke længere skal være produktion, så er de for mig ikke
> længere en del af Randers' produktionsvirksomheder..

Nej okay, nærmeste produktionshal er i Viborg

> Nu holder alle udenfor i dag - på nær raceren, så mon ikke det går...

Jooo, det går nok så.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thunderbird [7100] (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 13-04-05 17:46

On Tue, 12 Apr 2005 12:21:12 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>
>"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:425b9291$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ja, det har været oppe at vende MANGE gange, men man bliver
>> sku' lidt sur i skægget når man læser følgende i BilMagasinet
>>
>> Test af ny Audi A6 Stationcar
>>
>> bl.a. bl.a bl.a
>>
>> Pris - uden afgifter : 227.951
>> Pris - med afgifter : 722.618
>>
>> altså 494.667 kr. i statskassen ved salg af ÈN bil
>>
>> Nissan Pathfinder
>>
>> Pris - uden afgifter : 195.000
>> Pris - med afgifter : 539.995
>>
>>
>> Hertil kommer jo så "selvfølgelig" følgende :
>>
>> Afgift på nummerplader når den skal indregistreres
>> Vægtafgift
>> Grøn afgift
>> Afgift på den benzin der skal hældes på
>> Afgift og skatter på forsikringen
>
>..Ja og lad os så få lidt sattelitovervågning oven i, så de automatisk kan
>udskrive bøder hvis folk kører 2 km/t for hurtigt, og når de kommer ind i
>byerne.

Satellit overvågning sætter man så bare ud af kraft og så er man glad
:). Fandme om nogen skal sidde og glo mig over skulderen og holde øje
med mig og bestemme over min gøren og laden. Men bliver jeg til gengæld
opdaget med fingrene i kagedåsen så piver jeg ikke,

Istedet for at brokke mig over fx at få en fartbøde, så kigger jeg på
hvor gange jeg tilgengæld ikke er blevet opdaget og derved har sluppet
for fartbøden. Dividerer man så op, så bliver prisen pr forseeelse i
mange tilfælde ikke ret stor.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Brian S Jensen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 13-04-05 21:48


"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:d3jq51l902iur0671imjo0n89dakd5e9o9@4ax.com...
> Istedet for at brokke mig over fx at få en fartbøde, så kigger jeg på
> hvor gange jeg tilgengæld ikke er blevet opdaget og derved har sluppet
> for fartbøden. Dividerer man så op, så bliver prisen pr forseeelse i
> mange tilfælde ikke ret stor.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Uha ja, hvis bare man kunne få pengene udbetalt for de gange hvor
det er gået godt - for dælen da, alle de dejlige kroner og ekstra
kørekort man kunne ha' liggende

Mvh.
Brian S Jensen



HKN (12-04-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 12-04-05 16:20


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
news:425b9291$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, det har været oppe at vende MANGE gange, men man bliver
> sku' lidt sur i skægget når man læser følgende i BilMagasinet
>
> Test af ny Audi A6 Stationcar
>
> bl.a. bl.a bl.a
>
Tag nu lige og spis brød til

Foreløbig har vi en regering, som for første gang i lange tider har TALT
om
at ændre reglerne - det er sgu da positivt!

Vi må vist alle erkende, at danmark ikke kan undvære det provenu der
bliver
hentet via reg.afgiften (vistnok 14 - 16 miliarder)

Når det nu er hvilkårene, så synes jeg da det er rimeligt at man overvejer
alternative muligheder for at inddrive dette pænt store beløb.

Hvis én af måderne kunne være roadpricing, så er det fint for mig. Vi kan
ikke holde udviklingen i stå, og flere og flere ydelser bliver
brugerbetalt.

Så hvis jeg kan få en A6 til nettopris, så betaler jeg sgu gerne for at
køre
i den. Jeg kunne jo så samtidig købe mig en Lupo 3L, som jeg kunne pendle
i?

Mvh
Henrik




Thomas H. (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 12-04-05 17:42


"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:425be701$0$661$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis én af måderne kunne være roadpricing, så er det fint for mig. Vi kan
> ikke holde udviklingen i stå, og flere og flere ydelser bliver
> brugerbetalt.

Ja og skruer man så lige roadpricing-skruen 20-30% kan bilisterne også
betale de offentlige transportmidler, så man kan sætte billetpriserne ned -
DET er brugerbetaling.



HKN (12-04-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 12-04-05 18:02

> Ja og skruer man så lige roadpricing-skruen 20-30% kan bilisterne også
> betale de offentlige transportmidler, så man kan sætte billetpriserne
> ned - DET er brugerbetaling.

)



Non-Desperado (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 12-04-05 18:08

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev:

>Vi må vist alle erkende, at danmark ikke kan undvære det provenu der
>bliver
>hentet via reg.afgiften (vistnok 14 - 16 miliarder)
>
>Når det nu er hvilkårene, så synes jeg da det er rimeligt at man overvejer
>alternative muligheder for at inddrive dette pænt store beløb.
>
>Hvis én af måderne kunne være roadpricing, så er det fint for mig. Vi kan
>ikke holde udviklingen i stå, og flere og flere ydelser bliver
>brugerbetalt.

Det er også helt fint hvis de 14-16 Gigakr. blev brugt til anlæg
og vedligeholdelse af vejnettet (brugerbetaling), men det gør de
ikke.

Hvad får staten ind af ejerafgifter, vægtafgifter og
brændstofafgifter ?
- -
Non-Desperado

Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Ukendt (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-05 18:21

> Hvad får staten ind af ejerafgifter, vægtafgifter og
> brændstofafgifter ?

Her er indtægterne. ( lidt nede på siden ):

http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/doctopic?book=BEVPUBL.FL05T&topic=38&searchtype=3

Og så kan du jo prøve at sammenholde dem med tallene for udgifter til
offentlig transport. Intet under at DSB har overskud !!

http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/doctopic?book=BEVPUBL.FL05T&topic=28&searchtype=3

Og lad nu være med at få det dårligt

Mvh
Jan Rysz



HKN (12-04-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 12-04-05 20:54



>
> Det er også helt fint hvis de 14-16 Gigakr. blev brugt til anlæg
> og vedligeholdelse af vejnettet (brugerbetaling), men det gør de
> ikke.

Du tror vel ikke at pengene udelukkende er øremærket til trafik- og
transportområdet??
>
> Hvad får staten ind af ejerafgifter, vægtafgifter og
> brændstofafgifter ?

Do.

Det er altså en forretning m. sygehuse, skoler, plejehjem, forvaltning
osv.
osv der skal proppes nogle penge i, for at det løber rundt. At der så en
gang var nogle, som udtænkte en plan for hvordan man kan skrue lidt flere
penge ud af befolkningen, ved at lægge en registreringsafgift på
køretøjer,
var bare uheldigt for os, som meget hellere vil betale pengene et andet
sted.

For noget tid siden var der en i God Morgen Danmark på TV2 (jeg tror det
var
Jens Rohde fra V), som fremviste et finansieringsforslag, hvorved man
kunne
fjerne afgiften HELT på biler.
Hvis ALLE indregistrerede køretøjer betalte en årlig afgift på kr. 6.000,-
så kunne vi købe biler til nettopris - det gad jeg da godt!

-Henrik




Non-Desperado (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 14-04-05 15:02

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev:

>
>
>>
>> Det er også helt fint hvis de 14-16 Gigakr. blev brugt til anlæg
>> og vedligeholdelse af vejnettet (brugerbetaling), men det gør de
>> ikke.
>
>Du tror vel ikke at pengene udelukkende er øremærket til trafik- og
>transportområdet??

Nej, det gør jeg ikke, men det burde de være.

>Det er altså en forretning m. sygehuse, skoler, plejehjem, forvaltning
>der skal proppes nogle penge i, for at det løber rundt.

Private forsikringer for "hypokondere" og lavere skatter til os
andre.

>For noget tid siden var der en i God Morgen Danmark på TV2 (jeg tror det
>var
>Jens Rohde fra V), som fremviste et finansieringsforslag, hvorved man
>kunne
>fjerne afgiften HELT på biler.
>Hvis ALLE indregistrerede køretøjer betalte en årlig afgift på kr. 6.000,-
>så kunne vi købe biler til nettopris - det gad jeg da godt!

Hvilket næsten svarer til misundelsesafgiften på gulpladevogne
til privatbrug.
- -
Non-Desperado

Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste