Brændstoføkonomi i Passat Variant TDI (10~
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 20:37

Hej

Jeg overvejer kraftigt at investere i en ny Passat Stationcar TDI (100
HK/1.9).

Mit spørgsmål er, om nogen vil melde tilbage med deres reelle
brændstoføkonomi. Jeg kører ca. 50.000/år, (primært motorvej ved 110-130),
så det er ikke helt ligegyldig om den kører 15 km/l eller 19 km/l.

/Lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-05 20:52

> Jeg overvejer kraftigt at investere i en ny Passat Stationcar TDI (100
> HK/1.9).

Vil du ikke vente, til den nye Passat stationcar er her..?

/Jan W Nielsen

Fra : Jasper Norman

Dato : 10-04-05 22:20

Ellers tjek www.hvorlangtpaaliteren.dk Tror at de udregner efter et snit.
Jeg tror at folk (mig selv inklusive) har en tendens til at overdrive en
smule når de skal rose deres "den bette" til skyerne

Mvh

Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 17:35

> Vil du ikke vente, til den nye Passat stationcar er her..?

jo, det ville jeg egentlig gerne, men ca. 400.000 (som jeg tror st.car
kommer til at koste med 1.9 TDI) er også en slags penge.

Jeg kan købe en 'spritny' 100 HK TDI med DK2-pakke for 325.000, og det står
egentlig mellem den og en Octavia Combi 1.9 TDI med 105 HK motoren.

Jeg synes egentlig at Octaviaens TDI (som er den samme som den nye Passats)
kører bedre end den "gamle" 100 HK-motor, men jeg tror at Passaten måske
vil holde prisen lidt bedre.

Alt andet lige, så er Skodaen dog en "ny model", og det betyder også lidt.
Jeg kan faktisk ikke helt beslutte mig, og prøver derfor at få lidt flere
informationer

/Lars

Fra : Jan B.

Dato : 11-04-05 05:50

"Lars" <thaaning_at_hotmail_dot_com> wrote in message
> [...]
> brændstoføkonomi. Jeg kører ca. 50.000/år, (primært motorvej ved 110-130),
> så det er ikke helt ligegyldig om den kører 15 km/l eller 19 km/l.

Bil fra 2004. Kører ca. 45.000 om året. Påmonteret Python box (som giver 25
hk og 40 nm ) og ved blandet kørsel kører jeg 15,6 km/l. På ren
landevej/motorvej med rimelig overholdelse af fartgrænserne klarer jeg 17,9
km/l. Der er ikke den store forskel på sommer og vinter (Uniroyal Rainsport
235/45/17 hhv. Conti WinterContact TS810 195/65/15).

vh/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 13:11

1 mdr gamle, kørt 7000 km, køre på standard dæk, 12 km/l.

Det er ikke specielt imponerede, men det bliver vel bedre med tiden
ellers en dejlig langturs vogn, specielt fart piloten.

/Hansen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-04-05 15:33

"Hansen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Hansen
>
> "Lars" <thaaning_at_hotmail_dot_com> skrev i en meddelelse

Det lyder som om du har skiftet fra benzin til diesel og skifter gear ved
samme omdrejningstal (ca.) som du plejer.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Landberg

Dato : 11-04-05 20:15

> [...]
> brændstoføkonomi. Jeg kører ca. 50.000/år, (primært motorvej ved 110-130),
> så det er ikke helt ligegyldig om den kører 15 km/l eller 19 km/l.

Hvis du regner med at køre de 110/130km/t du må, så skal du forvente ca.
16-17km/l i snit (d.v.s. små 20km/l når du holder den på 110km/t og ca.
15-16km/l når du kører 130km/t. Passat'en er ikke super-økonomisk, men den
går "rimeligt". Jeg har hørt fra enkelte kunder, at de kun kører 15km/l ved
motorvejskørsel, men det er heldigvis sjældent at forbruget er så højt. Men
som med alle andre turbodieselmotorer så svinger forbruget også en del
mellem de enkelte motorer.
Hvis jeg var dig ville jeg i øvrigt helt klart købe den nye Passat. Den er
ikke ret meget dyrere, men er en helt anden bil.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 17:36

> Hvis jeg var dig ville jeg i øvrigt helt klart købe den nye
> Passat. Den er ikke ret meget dyrere, men er en helt anden bil.

Hvad tror du den kommer til at koste i stationcar varianten? Jeg spurgte
ved åbent hus i weekenden, og fik svaret: "ca. 400.000" - det er trods alt
en pæn slat penge.

/Lars

Fra : KASO

Dato : 13-04-05 22:42

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:425acc9c$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Hvis jeg var dig ville jeg i øvrigt helt klart købe den nye Passat. Den er
> ikke ret meget dyrere, men er en helt anden bil.

Undskyld jeg blander mig/afsporer diskussionen lidt: Har du tilfældigvis
også erfaringer med Renaults 1.9dCi 120Hk/300Nm - placeret i Scénic? (evt.
også med din boks monteret - og findes OBD-tuning til den motor?)