VW Polo tankstørrelse
Fra : phk

Dato : 10-04-05 18:52

I morgen lander husstandens 2. bil på bopælen - en 96´er Polo 1.4, "kun"
kørt 225.000 km :)

Men hvor mange liter kan der være i tanken på sådan en?

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 10-04-05 19:22

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Men hvor mange liter kan der være i tanken på sådan en?
- er det fordi du ikke tør give hende flere penge med end hun skal
bruge på benzinen?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : ct

Dato : 10-04-05 19:28

> - er det fordi du ikke tør give hende flere penge med end hun skal
> bruge på benzinen?

Det kan da også være mange penge lige for tiden... så kan hun lære det!

Fra : Christensen

Dato : 10-04-05 19:32

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> [...]
>kørt 225.000 km :)
>
> Men hvor mange liter kan der være i tanken på sådan en?

45 liter:

http://www.bilzonen.dk/bilnyt/artikelvisning:biltest=1:aid=3392

/f christensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 19:50

>I morgen lander husstandens 2. bil på bopælen - en 96´er Polo 1.4, "kun"
> kørt 225.000 km :)

Tillyke med den, vi har også en 96'er - 1,6 - her på matriklen. Den har
netop rundet 200.000 uden problemer.
Jeg har netop skiftet den orginale køler på den, og udstødning nr. 2 er ved
at være færdig, ellers ingen problemer.

> Men hvor mange liter kan der være i tanken på sådan en?

Instruktionsbogen siger 45 L heraf 7 i reserve, det passer meget godt vi
plejer at hælde 42-43 L på den når den er halvvejs i det røde felt.
Så jeg går ud fra at det røde felt er "reserven"

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI - Og en gammel Polo 6N.
http://vwfanatic.dk

Fra : phk

Dato : 11-04-05 08:34

> [...]
> Jeg har netop skiftet den orginale køler på den, og udstødning nr. 2 er
> ved at være færdig, ellers ingen problemer.

Det var da godt nok tidligt - min tidligere Golf II kørte på 2. udstødning
da jeg solgte den ved 415.000 km :)

> Instruktionsbogen siger 45 L heraf 7 i reserve, det passer meget godt vi
> plejer at hælde 42-43 L på den når den er halvvejs i det røde felt.
> Så jeg går ud fra at det røde felt er "reserven"

Det er mange liter på reserve - min Golf III har kun 5 liter, men på en
større tank.

Den står til at gå 16,x km på literen - men hvor meget kører den
erfaringsmæssigt (og ved hvilket køremønster?)?

Den skal afløse en koblingstung 405´er, som drikker alle de væsker der
findes på en bil undtagen bremsevæske :)

> Nu med ny Golf TDI - Og en gammel Polo 6N.

6N - er det det de hedder? Eller er det en modelvariation?

Hvor starter det røde felt på jeres? Vi prøvede 2 1,4´ere. Den vi købte
starter ved 5.500 omdrejninger, den anden ved 6.000 ?!!

--
Per, Esbjerg