Toyota Yaris Verso diesel ratrystespørgsmå~
Fra : Lars Lyngby

Dato : 10-04-05 18:16

Et spørgsmål til de kloge hoveder i gruppen:

I dag var jeg på prøvetur i en Yaris Verso diesel.
Rattet rystede i takt med motorens omdrejninger, så jeg efter en kort
prøvetur på en halv times varighed stod med summende hænder og underarme.

Rystelserne afhang udelukkende af motorens omdrejningstal. Var der også når
bilen stod stille.

Forhandleren kunne forsikre om, at det ikke er sådan, det skal fungere. Dvs.
der var en eller anden fejl på bilen.

Jeg har imidlertid prøvet samme sag med en Toyota Sportvan - også diesel. Så
nu mistænker jeg lidt Toyota for at konstruere deres dieselbiler sådan.
Tager jeg fejl?

Hvad kan der være galt med bilen, når der kommer den slags rystelser til
rattet?

Håber nogen har erfaringer, de kan dele.

Mvh.
Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 19:24

> I dag var jeg på prøvetur i en Yaris Verso diesel.
> Rattet rystede i takt med motorens omdrejninger, så jeg efter en kort
> prøvetur på en halv times varighed stod med summende hænder og underarme.

Hej Lars
Når min ryster i rattet, skyldes det udelukkende skæve hjul.Men det er den
tilgændgæld også ret følsom overfor.
Viberationer fra motoren, vil jeg mene er ikke eksisterende på min.

MVH Ove Yaris Verso D4D

Fra : Anders Sørensen

Dato : 10-04-05 20:30

Den Sun, 10 Apr 2005 19:15:35 +0200, skrev "Lars Lyngby"
<larslyngby@hotmail.com>:

> [...]
>rattet?
>
>Håber nogen har erfaringer, de kan dele.

Min ryster ikke på rattet hverken i tomgang eller ved kørsel.
Der må have været en fejl på den pågældende bil. Det er jo ikke smart
hvis det er en demobil.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Non-Desperado

Dato : 10-04-05 22:14

"Lars Lyngby" <larslyngby@hotmail.com> skrev:

> [...]

>nu mistænker jeg lidt Toyota for at konstruere deres dieselbiler sådan.

That's why women love Toyota....

Non-Desperado

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-04-05 08:23

Non-Desperado wrote:

> That's why women love Toyota....

Skulle det så ikke have været sædet der rystede?! :)

> Non-Desperado

Lars B

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-04-05 15:45

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev:

>Skulle det så ikke have været sædet der rystede?! :)

Joh, men jeg tænkte at hvis det var noget der havde forbindelse
til motoren, så kunne det være at gearstangen også vibrerede...
*fløjter uskyldigt*

Non-Desperado

Fra : Henrik B.

Dato : 11-04-05 10:13

"Lars Lyngby" <larslyngby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så nu mistænker jeg lidt Toyota for at konstruere deres dieselbiler sådan.

Har jeg aldrig oplevet. Og jeg har trods alt prøvet en del Toyota Diesel.

Oliebrændere er til opvarmning!