Defekt sædevarme i Peugeot 206
Fra : JS

Dato : 10-04-05 16:46

Er der nogen der har erfaring med defekt sædevarme i en 206'er og ikke
mindst hvad der kan gøres ved det?
Det er kun i førersiden det ikke virker.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 10-04-05 19:14

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med defekt sædevarme i en 206'er og ikke
> mindst hvad der kan gøres ved det?
> Det er kun i førersiden det ikke virker.

Det lyder som et defekt varmelegeme!

Jeg har aldrig skiftet et sådan varmelegeme i en 206'er, men normalt skal
man, for at skifte sådan ét, have sædet ud af bilen og stoffet afmonteret.
Det kan være et rigtig pillearbejde og kræver at man er påpasselig, så man
ikke ødelægger skummet.

Beregn mindst et par timer til projektet og hav evt. en tube lim, som kan
lime den slags skum, parat til at fikse mindre skader du måtte pådrage det
undervejs. Hvis man bruger forkert lim smelter skummet og kan ikke
genbruges.

Mvh
Claus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-04-05 22:47

JS wrote:
> Er der nogen der har erfaring med defekt sædevarme i en 206'er og ikke
> mindst hvad der kan gøres ved det?
> Det er kun i førersiden det ikke virker.

Tjek først og fremmest ledningerne under sædet for brud, inden du
begynder at rive varmelegemer ud. Førersædet bliver jo oftere rykket
frem og tilbage end passagersædet, og det kan af og til slide på
ledningerne.

Mvh.

Fra : JS

Dato : 11-04-05 08:04

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjek først og fremmest ledningerne under sædet for brud, inden du begynder
> at rive varmelegemer ud. Førersædet bliver jo oftere rykket frem og
> tilbage end passagersædet, og det kan af og til slide på ledningerne.

Det vil jeg forsøge.
Det lyder noget besværligt at skifte varmelegeme. Og dyrt hvis det fejler.
Jeg håber at det er ledningen.
Tak for svaret til jer begge.