Garanti ved tæring?
Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 10-04-05 15:53

Hejsa

Er der nogen her der kender reglerne vedr. garanti ved tæring? Jeg har et
stik hvor 2 af benene er tæret væk (der har aldrig været rodet med det
stik), går sådan noget ind under rustgarantien?

/claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-04-05 16:40

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har et
> stik hvor 2 af benene er tæret væk (der har aldrig været rodet med det
> stik), går sådan noget ind under rustgarantien?

Der kan self. være forskelle fra mærke til mærke, men den plejer at omhandle
GENNEMTÆRING indefra i karosseriet. Dvs. at hvis gennemtæring er sket pga.
en lakskade ikke er udbedret, der er boret et hul etc., eller det er i et
hjulophæng el. anden komponent i undervognen, behøver de ikke at yde noget-
kun af ren velvilje. Dit stik kommer altså normalt ikke under rustgarantien,
men prøv om du kan snakke dig til etellerandet.