Forskel på Polo St.car og Seat Cordoba st.~
Fra : LarsZK

Dato : 10-04-05 10:12

Hej NG!
Vi overvejer at købe en VW Polo 1,4 16v st.car fra 2002. Men så var det jeg
tænkte om ikke en Seat Cordoba St.car er den samme bil bare med et andet
logo og lidt anderledes design. De udvendige mål er de samme og jeg mener at
det er VW motor og gearkasse der sidder i Cordoba´en. Er det rigtigt ???

Har de også andre (reserve)dele de deler? Hvis man køber Cordoba´en får man
en kraftigere motor plus en masse ekstraudstyr med til samme pris ift. en
Polo, så jeg vil være meget glad hvis der er nogen der har en viden omkring
dette og evt. kunne har nogle links til test af de to biler.
På forhånd tak.
Lars Zangenberg

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 10:19

"LarsZK" <lzk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en Polo, så jeg vil være meget glad hvis der er nogen der har en viden
> omkring dette og evt. kunne har nogle links til test af de to biler.

Alle dele i Cordoba´en er VW, har selv en 1,6 4 dørs fra ´94 og den er sgu
nem, og billig at reppe på.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 10:22

LarsZK skriver:

> [...]
> det er VW motor og gearkasse der sidder i Cordoba´en. Er det rigtigt ???

Jep, den er okay.

Biler i VW gruppen (skoda, seat, vw og audi) er meget ens, havd angår
komponeneter. Dybest set er forskellen det udvendige udseende og
kvaliteten af de produkter der er brugt i kabinen. Prøv at kig på en af
hver i samme størrelse, jo dyere de bliver jo lækrere bliver
insrtumentpanelet at røre ved (groft sagt).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 10-04-05 17:33

> [...]
at
> det er VW motor og gearkasse der sidder i Cordoba´en. Er det rigtigt ???

Cordoba er baseret på Polo - og solgtes også som "Polo Classic", men blev -
ligesom st.car'en - bygget i Spanien - uanset om der stod VW eller Seat
bagpå. Det er samme bil - blot med kosmetiske forskelle - men baseret på
teknikken fra VW Polo (platform, motor, transmission....)

Omvendt med Seat Arosa - den er reelt en Lupo - bygget i Wolfsburg...

Fra : Michael

Dato : 11-04-05 12:35

> [...]
> bagpå. Det er samme bil - blot med kosmetiske forskelle - men baseret på
> teknikken fra VW Polo (platform, motor, transmission....)

og stc.'en er faktisk helt den samme.... har set billede af en vw polo stc
hvor de løfter måtte bag i hvor der står et seat mærke stemplet i
karossen....

mvh
Michael S

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 20:53

> Omvendt med Seat Arosa - den er reelt en Lupo - bygget i Wolfsburg...

Det er helt rigtigt, faktisk startede de med Arosa'en inden de gik i gang
med Lupo'en.
Arosa'en havde dog instrumentbord fra den gamle Ibiza, så der var lidt
genbrug der.
Iøvrigt tror jeg ikke at der bliver lavet Arosa i Wolfsburg længere, det var
vist bare opvamning til Lupo samlebåndet.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk