"vindueopruld håndtag"
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 10-04-05 06:19

Hej...

Jeg har en ford mondeo som jeg gerne vil skifte højtalere i dørene i, men
jeg kan ikke komme der ind HJÆÆÆÆLLPPP....

jeg kan se at der er nogle skruger der skal væk og kan regne ud at stangen
man ruller vinduet op med også skal væk men nu har jeg brugt ca.½time på at
se på hvordan den er sat fast og jeg kan ikke lige dreje den hvordan får jeg
den løs, håber der er nogle der kan hjælpe!!
Anders

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-04-05 07:18

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> den løs, håber der er nogle der kan hjælpe!!

MULIGVIS skal du tage ved ringen ind mod dørsiden, og hive denne i modsat
retning af "knoppen", hvorefter håndtaget bare tages af.

Sådan gør man på en Skoda, men jeg mener at have hørt at Ford bruger samme
princip på nogle af deres vogne.

MVH
Kent Glerup

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-04-05 19:41

Også skrev Vollert
> [...]
> ca.½time på at se på hvordan den er sat fast og jeg kan ikke lige
> dreje den hvordan får jeg den løs, håber der er nogle der kan hjælpe!!

Der sidder en rund fjeder (minder om en låsering) helt ind mod dørsiden som
holder rullehåndtaget fast på selve akslen, du skal bruge en ligekærv
skuetrækker til at skubbe den ud med, den er lidt tricky, havde selv store
problemer med at lure den da jeg skulle montere elrude i min Escort.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert