Løbsk indkøbdsvogn og bule
Fra : Søren Andersen

Dato : 10-04-05 03:05

Hej alle,

Foran supermarkedet: Jeg sætter konen af og skal til at køre videre da en
løbsk indkøbsvogn kører ind i siden på min bil. Mig ud af bilen, konstaterer
bule og ridser. Familien der har "tabt" vognen bliver fundet og er mildest
talt afvisende overfor at det skulle være noget at "tage sådan på vej over".
Jeg får dog af den mildest talt ubehøvlede mand navn og telefonnummer... Men
hvad søren gør jeg nu, hvis han ikke har lyst til at betale... jeg går jo
ikke udfra at nogen som helst forsikring dækker hos ham i dette tilfælde og
det kan jo ærligt talt godt blive mere end et par hundrede kroner der blir
tale om.

Nogen der har gode råd i denne situation, eller har erfaringer fra egne
bitre møder med folks løbske indkøbdsvogne og andre genstande ?

/Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 07:24

"Søren Andersen" skriver:

> [...]
> det kan jo ærligt talt godt blive mere end et par hundrede kroner der blir

Tjah, man skal vel en tur forbi politiet og ens forsikringsselskab, så
må de jo gøre krav overfor manden.

> Nogen der har gode råd i denne situation, eller har erfaringer fra egne
> bitre møder med folks løbske indkøbdsvogne og andre genstande ?

Ver det på en Bilka parkeringsplads, henvender man sig i kundeservice,
de er vældigt flinke til at betale for den slags.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-04-05 08:08

> Ver det på en Bilka parkeringsplads, henvender man sig i kundeservice,
> de er vældigt flinke til at betale for den slags.....

Er de det ?
Hvis det er rigtigt, risikerer de da at komme til at betale for alle mulige
uvedkommende skader
også?

Bo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 08:38

Bo Rasmussen skriver:

> Er de det ?

Ja

> Hvis det er rigtigt, risikerer de da at komme til at betale for alle mulige
> uvedkommende skader også?

Det er jo op til folks samvittighed.

En tidligere nabo fandt en kundevogn i siden af hans supervelholdte
sorte BMW 316i. Mens han maltrakterede kundevognen (den fik tæsk)
hentede kæresten en vagtmand der venligt fulgte dem til kundeservice.
Her var der kort process. Bilka betalte regningen.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-04-05 08:47

> [...]
> Her var der kort process. Bilka betalte regningen.
>
> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Jam....

Det er jo en meget fin service

Bo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 10:02

Bo Rasmussen skriver:

> Det er jo en meget fin service

Jep, det er de gode til i Dansk Supermarked.

At de er dyre og udnytter både leverandører og ansatte på det groveste
er så noget helt andet

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-04-05 08:01

> "Søren Andersen" skriver:

Prøv, at tale med supermarkedet. Vi var ude for noget lignende for mange år
siden. Her var det dog sket mens konen var inde og handle, og hun så ikke
hvem der havde lavet skaden. Vi henvendte os i supermarkedet (Føtex,
Svendborg) og de betalte hele regningen for udbedring af skaden. Om de havde
en forsikring der dækkede eller det var af "egen lomme" husker jeg ikke, men
der var overhovedet ingen problemer med det.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 08:38

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde en forsikring der dækkede eller det var af "egen lomme" husker jeg
> ikke, men der var overhovedet ingen problemer med det.

Det er gamle mærsk der ejer føtex, bilka og a-z så han burde nok kunne klare
betalingen. Men jeg synes det er en meget fin service de yder på det
punkt.......og mange andre.

--
Tom

Fra : blue

Dato : 10-04-05 09:18

> Tjah, man skal vel en tur forbi politiet og ens forsikringsselskab, så
> må de jo gøre krav overfor manden.

Der er ingen grund til at blande politiet ind i denne sag.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 10:01

blue skriver:

> Der er ingen grund til at blande politiet ind i denne sag.

Skal der ikke optages rapport ?

Fra : Rasmus

Dato : 10-04-05 14:48

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> blue skriver:

> Skal der ikke optages rapport ?

.....af hvilken årsag? det kan jo nok ikke betegnes som hærværk

mvh
Rasmus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 21:52

Rasmus skriver:

> ....af hvilken årsag? det kan jo nok ikke betegnes som hærværk

Jooo, det ville jeg nu nok

(folk der ikke kan finde ud af at placere indkøbsvogne i de dertil
indrettede skure, burde tæskes med et stykke vådt wienerbrød, til de
bløder)

Fra : Søren Andersen

Dato : 11-04-05 21:47

> Jooo, det ville jeg nu nok
>
> (folk der ikke kan finde ud af at placere indkøbsvogne i de dertil
> indrettede skure, burde tæskes med et stykke vådt wienerbrød, til de
> bløder)

I dette tilfælde så ja! Manden havde oplyst falsk telefonnummer. Heldigvis
for mig huskede jeg på forunderlig vis hans bils reg.nr. og politiet var i
det hjælpsomme hjørne.
Men tror sgu aldrig jeg lærer , at der virkelig findes mennesker som vil gå
så lavt... selv ikke i dette tilfælde hvor hans sindsyge opførsel burde have
fået alle alarmklokkerne til at ringe.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-04-05 17:19

On Mon, 11 Apr 2005 22:47:07 +0200, "Søren Andersen"
<soren@lerskov-andersen.SleTdk> wrote:

> [...]
>så lavt... selv ikke i dette tilfælde hvor hans sindsyge opførsel burde have

Selvtægt sucks. Men havde det været mig og jeg havde været ude for at en
havde stukket mig et falsk mobilnr kunne det godt ske at der enten
pldselig faldt en mursten ned på hans bil eller at der pludselig kom en
sparydåse forbi.

Fatter simpelthen ikke danskerne idag. Hvad fanden er der galt i at
sige. "Ok, fair nok det er min skyld og så må jeg også tage ansvaret"
istedet for bare at stikke af og så håbe at det går??.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 07:58

"Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.SleTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at betale... jeg går jo ikke udfra at nogen som helst forsikring dækker
> hos ham i dette tilfælde og det kan jo ærligt talt godt blive mere end et

Kontakt dit eget selskab, så sørger de for resten.
Den anden mand kan også være "ligeglad", da det er hans familieforsikring
der dækker og han derfor ikke vil stige i præmie eller skal betale
selvrisiko.

Godt du fik hans navn

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-04-05 11:13

Søren Andersen wrote:
> [...]
>
> Nogen der har gode råd i denne situation, eller har erfaringer fra egne
> bitre møder med folks løbske indkøbdsvogne og andre genstande ?

Når bare synderen er identificeret tager din kasko sagen op.
Meld det til dit eget selskab.

Mvh
Roberto

Fra : Søren Andersen

Dato : 10-04-05 14:24

> Når bare synderen er identificeret tager din kasko sagen op.
> Meld det til dit eget selskab.

Tak for svarene (også til jer andre). Jeg ringer til mit forsikringsselskab
på mandag og håber at sagen så går i orden.