Hvornår mon min bil skal til syn?
Fra : Sven

Dato : 10-04-05 01:01

Hej.
Jeg købte for 2 år siden en nysynet (22/4 2003) Pontiac Fiero. Den blev
synet lige inden jeg betalte den, så mere nysynet kunne den vel næppe være.
Jeg forventer derfor, at den skal til syn inden længe, men jeg har intet
hørt endnu fra myndighederne.
Er der et sted på nettet jeg kan tjekke for at se, hvor lang tid der er til
den skal til syn? Jeg mener også der er et sted på nettet, hvor jeg kan se
sidste synsrapport af min bil?
Hvis der går over 2 år siden den sidst er synet, kan politiet så fjerne
nummerpladerne af denne grund?

Sven

Fra : Oniel

Dato : 10-04-05 06:52
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 07:22

Sven skriver:

> Jeg forventer derfor, at den skal til syn inden længe, men jeg har intet
> hørt endnu fra myndighederne.

Det er ikke usædvandligt

> Er der et sted på nettet jeg kan tjekke for at se, hvor lang tid der er til
> den skal til syn? Jeg mener også der er et sted på nettet, hvor jeg kan se
> sidste synsrapport af min bil?

Bilsyn.dk

> Hvis der går over 2 år siden den sidst er synet, kan politiet så fjerne
> nummerpladerne af denne grund?

Nej, det kan de først, når du er udeblevet fra syn.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sven

Dato : 10-04-05 12:23

> Det er ikke usædvandligt

Vil det sige, at de forventer man selv skal bestille tid inden de 2 år?
Eller mener du, at de godt kan være lidt forsinkede med syn?
www.bilsyn.dk har jeg nu fundet den seneste synsrapport, men jeg kan ikke
finde ud af, hvornår den næste gang _skal_ være synet. Ved tidsbestilling
skriver de noget om et bookingnummer, men det har jeg jo ikke, da jeg ikke
har fået noget brev!

Jeg havde indtrykket af, at jeg bare kunne køre, indtil de sendte et brev
med en indkaldelse, men nu er jeg da kommet i tvivl om det er en god ide??

> Nej, det kan de først, når du er udeblevet fra syn.

Hvis de ikke sender indkaldelser ud mere, så er det jo lidt svært at vide om
man er udeblevet! På min anden bil (toyota), fik jeg sidste år en
indkaldelse med booking nummer, vejledning i tidsbestilling online osv., men
nu er synshallerne jo blevet solgt i mellemtiden, og deres procedurer er
måske derfor ændret?

Sven

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-05 21:51

Sven skriver:

> Vil det sige, at de forventer man selv skal bestille tid inden de 2 år?

Nej, du skalike røre en finger !

> Eller mener du, at de godt kan være lidt forsinkede med syn?

Jep

> [...]
> skriver de noget om et bookingnummer, men det har jeg jo ikke, da jeg ikke

Vent til du har fået et brev !

> Jeg havde indtrykket af, at jeg bare kunne køre, indtil de sendte et brev
> med en indkaldelse, men nu er jeg da kommet i tvivl om det er en god ide??

Det er da en rigtig god ide, da det er sådan systemet fungerer.

> Hvis de ikke sender indkaldelser ud mere,

Det gør de.

Fra : KNT

Dato : 10-04-05 10:00

Det handler ikke om, hvornår den sidst er nysynet, men hvornår den første
gang er registreret.
Bilen bliver indkaldt 4, 6, 8, 10 etc. år efter den måned/år hvori første
registrering har fundet sted.

Knud

Fra : Sven

Dato : 10-04-05 12:17

> [...]
> gang er registreret.
> Bilen bliver indkaldt 4, 6, 8, 10 etc. år efter den måned/år hvori første

Ja, men da der max må gå 2 år mellem syn, så er tiden jo nu kommet uanset
hvornår den er reg. første gang.

Sven

Fra : alexbo

Dato : 10-04-05 12:23

"Sven" skrev

> Ja, men da der max må gå 2 år mellem syn, så er tiden jo nu kommet uanset
> hvornår den er reg. første gang.

Ikke nødvendigvis, hvis din bil blev synet før tiden, måske fordi du ville
have en nysynet bil, så kan den være synet 6 mdr. før tiden og derved
strækkke perioden til næste syn med de 6 mdr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Sven

Dato : 10-04-05 14:37

> [...]
> have en nysynet bil, så kan den være synet 6 mdr. før tiden og derved
> strækkke perioden til næste syn med de 6 mdr.

Aha, det forklarer det, tror jeg. Jeg kan altså (tilsyneladende) bare læne
mig tilbage og vente på en indkaldelse .

Tak for svaret!

Sven

Fra : alexbo

Dato : 10-04-05 17:21

"Sven" skrev

> Aha, det forklarer det, tror jeg. Jeg kan altså (tilsyneladende) bare læne
> mig tilbage og vente på en indkaldelse .

Ja, men du kan følge med på bilsyn.dk, ved hjælp af reg.nr. kan du bestille
en tid, men inden du kommer til "book tiden" kommer en side hvor den sidste
synsdato fremgår, hvis bilen er indkaldt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Sven

Dato : 10-04-05 20:16

> [...]
> sidste
> synsdato fremgår, hvis bilen er indkaldt.

Ok, det har jeg lige prøvet, og den skrev bare "ingen tid". Den blev
forøvrigt registreret første gang 29/4 -89, så det er da ret tæt på uanset
om man regner fra 1. reg.dato eller fra sidste syn (22/4 -03).

Men jeg venter bare på en indkaldelse. Tak for hjælpen

Sven

Fra : Per Olsen

Dato : 10-04-05 20:35

"Sven" skrev i en meddelelse
> [...]
være.
> Jeg forventer derfor, at den skal til syn inden længe, men jeg har intet

Du kan godt regne med at de er lidt forsinket.
Synes at have læst på tekstTV at man i
Københavns området var op til 6 måneder bagud.
Min var trukket godt to måneder her i nordjylland.

Pe®=s1