Ford c-max van
Fra : Preben F. Nielsen

Dato : 09-04-05 15:36

Hej NG.
Jeg påtænker at købe en c-max van (benzin) til privatbrug.
Nogen der har nogen erfaringer - fordele/ulemper ?
Mvh. Preben

Fra : Per O.

Dato : 10-04-05 04:55

"Preben F. Nielsen" <pfn@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Jeg påtænker at købe en c-max van (benzin) til privatbrug.
> Nogen der har nogen erfaringer - fordele/ulemper ?
> Mvh. Preben

Jeg har godt nok en C-Max benzin, men på hvide plader. Går spørgsmålet
specifikt på gulpladebiler?

Per O.

Fra : Preben F. Nielsen

Dato : 10-04-05 09:43

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> "Preben F. Nielsen" <pfn@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har godt nok en C-Max benzin, men på hvide plader. Går spørgsmålet
> specifikt på gulpladebiler?
>
> Per O.

Nej, mest på C-Max.
Mvh. Preben.

Fra : Per O.

Dato : 10-04-05 17:08

> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, mest på C-Max.
> Mvh. Preben.

Vi købte en C-Max 1,8 Trend sidste år i april, og har siden kørt 26.000
kilometer i bilen. Den har kørt perfekt og uden nogen former for bøvl. Den
kører som en helt almindelig personbil, men bare med en større
rumfornemmelse og god plads. Vi bestilte den med fartpilot og tozonet klima,
og ingen af delene har vi fortrudt. Klimaanlægget er bare perfekt. Selv i
vinter med is på hele bilen satte vi bare anlægget på defrost, og ventede
to-tre minutter og kørte at par gange med vinduesviskerne og så var der frit
udsyn. Vi har med en enkelt undtagelse altid købt fabriksnye biler, men
aldrig haft en bil som kunne klare det første år uden nogen fejl
overhovedet.

Per O.

Fra : S.Eefsen

Dato : 10-04-05 18:38

"

Hej

Jeg har for et par måneder siden købt en C-Max 1,6 tdci på hvide plader.

Indtil videre er jeg MEGET tilfreds. Jeg har blot kørt 4000 km i den, men
sammenlignet med min tidligere Renault Scenic og Citroen Xsara er
kvalitetsfornemmelsen mange gange bedre.
I Renault'en blev jeg så glad for at sidde lidt højere oppe over asfalten, -
så derfor valgte jeg en bil af samme "koncept", men hvor Scenic'en er
halvkedelig at køre og desuden krænger meget, er C-Max'en helt anderledes
rapfodet og en mere glad bil at køre.
Den er dejlig støjsvag, men om det udelukkende skyldes dieselmotorens lavere
omdrejninger og tyste væsen ved jeg ikke. Jeg har ikke prøvet en
benzinudgave.
Min C-Max er en Trend model. Det er tilpas med udstyr efter mit ringe skøn -
der er i alle fald det jeg har brug for, og havde jeg haft pengene til det,
ville jeg kunne have fået meget forskelligt originalt ekstraudstyr.
Som sagt har jeg ikke mange kilometers erfaring i bilen, men tag og kig på
www.ffoc.co.uk - en hjemmeside for Focus'er. I forum'et vil du finde et
afsnit udelukkende for C-Max, hvor du vil finde ud af, at de problemer, der
er med vognen er i petitesseafdelingen.

Held og lykke med valget.

Søren

Fra : Preben F. Nielsen

Dato : 10-04-05 19:18

Tak for hjælpen. Jeg var faktisk overbevist på forhånd.
Jeg handler i morgen. 1,8 Ghia. Masser af udstyr.
Preben.

Fra : Per O.

Dato : 10-04-05 23:32

> Tak for hjælpen. Jeg var faktisk overbevist på forhånd.
> Jeg handler i morgen. 1,8 Ghia. Masser af udstyr.
> Preben.

Godt valg. 1,8 giver den bedste motor for pengene. GHIA udstyret er lækkert,
men dyrt.
Held og lykke med bilen !!

Per O.

Fra : KASO

Dato : 11-04-05 09:17

> [...]
> så derfor valgte jeg en bil af samme "koncept", men hvor Scenic'en er
> halvkedelig at køre og desuden krænger meget, er C-Max'en helt anderledes

Hmm - jeg har sjovt nok en anden opfattelse. Jeg prøvede en Cmax 1.6
(benzin) i weekenden - og blev grundigt skuffet. Samlekvaliteten var ringe
(intet på instrumentbordet flugtede i samlingerne), og bilen krængede næsten
(men også kun næsten) lige så meget som vores nuværende Scénic - og langt
mere end den nye Scénic, som jeg også prøvede.

> Den er dejlig støjsvag, men om det udelukkende skyldes dieselmotorens
lavere
> omdrejninger og tyste væsen ved jeg ikke. Jeg har ikke prøvet en
> benzinudgave.

Dieselmotoren er dejlig stille, men benzin 1.6 er forholdsvis støjende - og
der forekom også noget vindstøj i den jeg prøvede. Jeg har ikke prøvet de
øvrige motorer. Det skal tilføjes, at det var den mest skrabede version, jeg
prøvede - der kan evt. være forskel på lyddæmpningen...

Fra : Per O.

Dato : 11-04-05 17:29

> [...]
> (men også kun næsten) lige så meget som vores nuværende Scénic - og langt
> mere end den nye Scénic, som jeg også prøvede.

Jeg har nu set mange C-Max indvendigt og de har nu alle været rigtig pænt
samlet. Men de laver vel også mandagsbiler i model C-Max

> [...]
> jeg
> prøvede - der kan evt. være forskel på lyddæmpningen...

1,6 motoren er for klein. Du skal op i 1,8 for at have hk nok. Så larmer den
også noget mindre, for du skal i have pedalen så langt ned for at der sker
noget.

Per O.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-05 17:31

"Per O." skriver:

> Jeg har nu set mange C-Max indvendigt og de har nu alle været rigtig pænt
> samlet. Men de laver vel også mandagsbiler i model C-Max

Alle biler laves vidst i mandagsmodeller.

Kender en fyr der kæmper med en Golf IV GTI....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 11-04-05 19:00

> "Per O." skriver:

> Alle biler laves vidst i mandagsmodeller.

Ja - men det er da tåbeligt at vælge en sådan til demobil hos en
forhandler.... :-|

Fra : S.Eefsen

Dato : 12-04-05 08:40

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
..

> [...]
langt
> mere end den nye Scénic, som jeg også prøvede.
..>

Det skal tilføjes, at det var den mest skrabede version, jeg
> prøvede - der kan evt. være forskel på lyddæmpningen...

Det med samlekvaliteten synes jeg lyder mærkeligt, - det må have været et
ringe eksemplar. Din bemærkning fik mig til straks at gå ud i min egen bil
og kigge efter. Alt så efter min overbevisning nydeligt ud, bortset måske
lige fra klappen til det meget flade og lange aflæggerum under forruden.
Den
flugtede ikke helt med det øvrige Jeg kan også godt lide, at man kan
banke på instrumentbordets plastic, uden at man har fornemmelsen af, at
det
hele giver sig - det kunne man så sandelig ikke i hverken den Citroen jeg
havde eller Scenic'en

Hvis du fik en brochure med fra forhandleren, mener jeg i øvrigt, at du
vil
kunne læse, at undervognen ikke er helt den samme i 1,6 versionen - om det
resulterer i mere krængning ved jeg ikke, men skridtet fra Scenic til
C-Max
betyder, at har jeg ikke mere har følelsen af, at dørhåndtagene skraber
mod
asfalten når jeg kører lidt friskt (hvad jeg i øvrigt sjældent gjorde -
den
var udlagt mere til behagelig fremfærd).

Måske skylder du dig selv den tjeneste, at prøve bilen med en anden
motor -
jeg tror du vil få en helt anden opfattelse af bilen.

Har du i øvrigt købt den nye Scenic??

Søren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : KASO

Dato : 12-04-05 18:48

> [...]
> det
> hele giver sig - det kunne man så sandelig ikke i hverken den Citroen jeg

Det var bl.a. også denne klap, der var skæv på den jeg prøvede, men også
andre detaljer. Jeg har ikke nogle problemer med kvaliteten hverken i de gl.
Renault'er vi har haft eller de nye, jeg så på. Det virker ikke voldsomt
"lækkert" - men det virker i hverdagen - og det er trods alt det vigtigste.

> [...]
> den
> var udlagt mere til behagelig fremfærd).

Jeg var ikke klar over, at der var en forskel - jeg havde kun mulighed for
at prøve bilen med 1.6 benzin motoren - og 1.6HDI i en alm. Focus.
Vi har haft 2 Scénic'er - en '97 med 14" hjul og den nuværende (Phase II)
med 15" hjul. Selv om den nuværende er en anelse mindre blød, krænger den
ganske rigtigt meget. Jeg kører i en sænket Mégane Coupé til daglig - og kun
lejlighedsvis i Scénic'en (som min kone kører) - så jeg mærker tydeligt
forskellen, hvis jeg glemmer, at jeg ikke kan køre med samme hastighed om
hjørnerne

C-max'en virkede nu lige så blød, hvilket åbenbart kan skyldes en anden
undervogn i 1.6 versionen. Den nye Scénic krænger til sammenligning langt
mindre.

> Måske skylder du dig selv den tjeneste, at prøve bilen med en anden
> motor -
> jeg tror du vil få en helt anden opfattelse af bilen.

Det lyder som om...

> Har du i øvrigt købt den nye Scenic??

Ja - jeg blev "fristet over evne" af en Grand Scénic 1.9 dCi