valg af ny bil
Fra : Torben

Dato : 09-04-05 08:46

Hej NG,

Står og skal til at køre over 40.000 km om året. Vil gerne have en lille
diesel på grund af den bedre km/l. Men er i tvivl om mærket. Har altid kørt
Toyota benzin fordi jeg har haft så få driftsomkostninger. Men de er dyrer
end franske diesler i anskaffelse. Og spørger man en forhandler af diverse
mærker jamen så har de så mange forklaringer på hvorfor deres er bedst. Men
jeg kigger på serviceomkostninger, driftsikkerhed og bytteværdi om måske to
år med de mange kilometer. Håber ikke jeg starter en "religionskrig". Men
spørger efter andres erfaringer med små diesler.

Mvh

Torben

Fra : ct

Dato : 09-04-05 09:42

Jeg ville se efter Ford Fiesta eller 206 - Hælder nok mest til ford'en
grundet 206' erens alder. (Kan ellers vældigt godt lide dem - har haft 2)

claus

Fra : Claus

Dato : 09-04-05 10:46

> [...]
kørt
> Toyota benzin fordi jeg har haft så få driftsomkostninger.

Køb du trygt en Toyota diesel. Grunden angiver du selv ovenfor... Yaris
Diesel eller den nye Corolla 1,4 diesel skulle efter min overbevisning være
fine pendlerbiler med lave driftsomkostninger og høj gensalgsværdi. Tror dog
nok at Corollaen vil være nemmere at sælge da der er flere købere til den
end til Yarisen især som stationcar. Prisspænd 162.000 til 278.000 (før evt.
rabat)

Og så er der jo altid Lupo 3L som efterhånden er en klasiker i
pendlerkredse. Den fine driftsøkonomi kan dog skæmmes lidt af høje
omkostninger til reparation hvis noget går i stykker. Pris 186.000

Vh. Claus

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-04-05 12:02

> [...]
> år med de mange kilometer. Håber ikke jeg starter en "religionskrig". Men
> spørger efter andres erfaringer med små diesler.

Hvis jeg skulle ud at vælge lige pt., ville jeg nok kigge efter en Skoda
Fabia 1,9 TDi.
Rygterne vil vide at den går længere på literen end en 1,4 common-rail motor
(som både PSA og Toyota bruger). Jeg kører selv i en C3 1,4 HDi, som jeg er
vældigt godt tilfreds med, og som jeg valgte fordi jeg gerne ville have
SensoDrive/TipTronic/Semi aut. gear - det kan man nemlig ikke få i Fabia'en.
Personligt kører jeg ca. 17-18 km/l - og 55.000 km årligt.

/Kasper Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-05 14:01

> [...]
> bedst. Men jeg kigger på serviceomkostninger, driftsikkerhed og bytteværdi

Hej Torben.

Du giver selv svaret: Køb en Toyota. Jeg ville, som en anden også nævner,
købe en Corolla 1,4 diesel. Det er en meget velkørende bil, med en lille
perle af en motor. Den går meget lydløst. Man kan under kørsel slet ikke
høre at det er en diesel. Og den trækker meget fint.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : ChipMIK

Dato : 11-04-05 07:40

Henrik B. wrote:

> [...]
> perle af en motor. Den går meget lydløst. Man kan under kørsel slet ikke
> høre at det er en diesel. Og den trækker meget fint.

1.4 (d4d, HDi eller TDCi) dieselen er LIDT sløv....eks har den i orig.
Ford trim 68 Hk......GAAAB

Ford Fiesta er kommet med 90 Hk 204 Nm 1.6 TDCi (samme som HDi)
motor...så undgår du den franske kvalitet & det japanske riskogeri....

Det var det "positive"...negative.....vi har nu ventet i 7½ uge på vores
ab fabrik...suk

ChipMIK