Bagklap falder i på skoda fabia kombi ?
Fra : anders majland

Dato : 08-04-05 19:25

Andre der har problemer med at bagklappen ikke vil blive oppe. Det var helt
galt i vinters men er stadig et problem. Som regel rammer den mig "kun" på
skulder eller ryg, men den har en enkelt gang været ved at sende mig til
tælling ....

Hvis det er et generelt problem hjælper det nok ikke stort at bede
forhandleren om at skifte dem til nye originale ... Nogen der kender nogle
uoriginale der passer i længden og er kraftigere ?

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-05 19:34

anders majland wrote:
> [...]
> var helt galt i vinters men er stadig et problem. Som regel rammer
> den mig "kun" på skulder eller ryg, men den har en enkelt gang været

Du har ikke monteret bagspoiler eller ekstra højttalere i hattehylden, som
giver ekstra vægt ?

> Hvis det er et generelt problem hjælper det nok ikke stort at bede
> forhandleren om at skifte dem til nye originale ...

Hvis der stadig er fabriksgaranti på bilen, så ville jeg forlange nogle som
virker.

> Nogen der kender
> nogle uoriginale der passer i længden og er kraftigere ?

Her har jeg købt tidligere:
http://www.refako.dk/
Bare tag mål samt den belastningsevne som står på "dæmperne", så burde de
kunne finde frem til nogle som er en tand hårdere.

I mellemtiden kan du "bøje" de dæmpere, som du har på nu, så går de lidt
strammere (det er ikke ret meget der skal til, bare tag godt fat med næverne
og bøj )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : anders majland

Dato : 08-04-05 19:55

> Du har ikke monteret bagspoiler eller ekstra højttalere i hattehylden, som
> giver ekstra vægt ?

Nope - den står helt standard.

> Hvis der stadig er fabriksgaranti på bilen, så ville jeg forlange nogle
> som virker.

Det er der - det er en 04.

> I mellemtiden kan du "bøje" de dæmpere, som du har på nu, så går de lidt
> strammere (det er ikke ret meget der skal til, bare tag godt fat med
> næverne og bøj )

Det vil jeg undlade - mhb at lade forhandleren bytte dem ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-04-05 18:14

> Hvis det er et generelt problem hjælper det nok ikke stort at bede
> forhandleren om at skifte dem til nye originale ... Nogen der kender nogle
> uoriginale der passer i længden og er kraftigere ?

Tror dine dæmpere er defekte.
På vores Combi skal der hives noget i klappen for at lukke den. De føles
lige så gode, som da vognen var ny.

MVH
Kent Glerup