Wheeler Dealers på Discovery - Lørdag 09.2~
Fra : television-begbie-20~

Dato : 08-04-05 19:21

Til dem der ikke ser "Super Sælgere" som det hedder på dansk, så kan
jeg anbefale serien, hvor værten leder efter en "modern classic" til
under £1000 eller £2000, sætter den i stand og til sidst sælger den
igen. Serien har kørt i de sidste par måneder på Discovery, men nu
genudsender de vist fra seriens begyndelse. De gør en hel del ud af at
vise hele processen, med køb/istandsættelse/salg, og det plejer at
være ret spændende.

I morgen skal de vist ha' gang i en gammel Saab Turbo.

Fra : John Sahl

Dato : 08-04-05 19:24

television-begbie-20th wrote:
> [...]
> genudsender de vist fra seriens begyndelse. De gør en hel del ud af at
> vise hele processen, med køb/istandsættelse/salg, og det plejer at

Desværre synes jeg de er lidt et par klamphuggere.

> I morgen skal de vist ha' gang i en gammel Saab Turbo.

Den viste de i går også. Ganske nydelig bil.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-05 19:27

> [...]
> genudsender de vist fra seriens begyndelse. De gør en hel del ud af at
> vise hele processen, med køb/istandsættelse/salg, og det plejer at

Jeg har set det et par gange og det er da bestemt værd at se.
Jeg undres bare (hver gang) over, at det jo dybest set handler om at tjene
penge på en gammel bil.
Men ham som laver alt arbejdet, han får ikke en klejne, uanset hvad han
laver, så bliver der ikke sat pris på hans timer, kun på reservedelene.
Det er jo ikke nogen sag, at købe en gammel bil og så få den lavet "gratis"
i stand, for derefter at sælge den, det virker lidt useriøst.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-04-05 19:53

television-begbie-20th wrote:

> genudsender de vist fra seriens begyndelse. De gør en hel del ud af at
> vise hele processen, med køb/istandsættelse/salg, og det plejer at
> være ret spændende.

Det er dog bare utroligt så lidt de tjener på bilerne. I de
episoder jeg har set har overskuddet typisk været omkring
£100-150, det er sådan en god dansk tusse eller to. Problemet er
bare at de begge to har brugt rigtigt meget tid på projektet, så
deres timeløn er til at dø af grin over..

Salgsproceduren starter altid med "En bil i denne tilstand plejer
at kunne sælges for ca. £2500, men jeg vil ikke være grådig så jeg
har sat den i til £2000." Herefter kommer der en og tilbyder £1700
for den og så er den solgt, ca. £100 over kostprisen uden timeløn.
Jeg må indrømme at jeg ikke helt fatter formålet?!?

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 08-04-05 19:59

Thomas Strandtoft wrote:
> [...]
> for den og så er den solgt, ca. £100 over kostprisen uden timeløn.
> Jeg må indrømme at jeg ikke helt fatter formålet?!?

Jeg tror de er bange for, at blive svinet til i pressen for at være
grådige, eller for at have taget for meget for bilerne.

Fra : television-begbie-20~

Dato : 09-04-05 09:40

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message news:<4256d488$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
> [...]

Formålet med programmet er ikke at tjene penge som sådan, og Discovery
er jo nok ligeglad om han tjener £200 eller £600 på en bil.

Det er rigtig at Edd ligger mange timer i arbejdet med bilen, men det
er vel også folk som synes at det morsomt at sætte ældre biler i
stand, og sagtens kan nøjes med at tjene et par tusind på deres hobby.

Fra : John Sahl

Dato : 09-04-05 09:53

television-begbie-20th wrote:
> Formålet med programmet er ikke at tjene penge som sådan, og Discovery
> er jo nok ligeglad om han tjener £200 eller £600 på en bil.

Ja, men det tager en del af realismen at de ikke gør det ordentligt.

> Det er rigtig at Edd ligger mange timer i arbejdet med bilen, men det
> er vel også folk som synes at det morsomt at sætte ældre biler i
> stand, og sagtens kan nøjes med at tjene et par tusind på deres hobby.

Jeg ser det da selv, om ikke andet for at se hvilke ting de
hopper lidt let hen over.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-04-05 15:15

John Sahl wrote:

> Jeg ser det da selv, om ikke andet for at se hvilke ting de
> hopper lidt let hen over.

Rust er tilsyneladende ikke et problem i UK?!?

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 09-04-05 15:40

Thomas Strandtoft wrote:
> Rust er tilsyneladende ikke et problem i UK?!?

Spartelmasse virker tilsyneladende som en form for mirakel-
middel på de kanter

Bilerne der ovre ruster ganske fornøjeligt, efter hvad jeg har
set..

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-04-05 21:02

John Sahl wrote:

> Spartelmasse virker tilsyneladende som en form for mirakel-
> middel på de kanter

> Bilerne der ovre ruster ganske fornøjeligt, efter hvad jeg har
> set..

Jeg undrer mig bare over at de ikke har været "under" en eneste af
bilerne, det er altid sådan noget med at skifte gummilister og
lakere kølerhjelme..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-05 21:59

Thomas Strandtoft skriver:

> Jeg undrer mig bare over at de ikke har været "under" en eneste af
> bilerne, det er altid sådan noget med at skifte gummilister og
> lakere kølerhjelme..

Se nu "Pimp up my ride" på MTV i stedet - de er sriøse !!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 10-04-05 00:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Se nu "Pimp up my ride" på MTV i stedet - de er sriøse !!

Nåh ja, de er faktisk endnu værre. ALT kan klares med spartelmasse!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-04-05 16:10

"Klaus D. Mikkelsen" wrote:

> Se nu "Pimp up my ride" på MTV i stedet - de er sriøse !!

Jep.. Husker stadig det afsnit med en gammel Mustang. Der var et
kæmpe rusthul under måtten foran højre forsæde - det "fiksede" de
ved at lægge et stykke plade henover rusten og give det et par
svejseklatter..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-04-05 15:14

television-begbie-20th wrote:

> Formålet med programmet er ikke at tjene penge som sådan, og Discovery
> er jo nok ligeglad om han tjener £200 eller £600 på en bil.

De er klart, de er jo "financierede" på forhånd..

> Det er rigtig at Edd ligger mange timer i arbejdet med bilen, men det
> er vel også folk som synes at det morsomt at sætte ældre biler i
> stand, og sagtens kan nøjes med at tjene et par tusind på deres hobby.

Den tror jeg ikke meget på. Ja, der er nogle mennesker der nyder
at skrue på biler, mig selv bl.a. (har en på 28 og en på 34 år),
men jeg kender godtnok ingen der laver det Wheeler D. gør.

Nogle mennesker lever af at restaurere gamle biler, de vil med
garanti have pengene hjem.

Andre hygger sig med at restaurere en bil, og sælger muligvis
bilen efter de er færdige til fordel for et nyt projekt - de er
muligvis ligeglade med overskuddet, men typisk vil de lave en
langt mere grundig restaurering end det man ser på Wheeler
Dealers.

Endelig er der folk som mig, der synes det er fint at finde en
gammel slæde og fikse den lidt op så man ender med noget unikt og
historisk, skiller sig lidt ud fra mængden, kald det hvad du vil.
Økonomisk set er der sjældent meget fidus i tingene, så jeg (man?)
gør det fordi det er sjovt og jeg (man?) har slet ikke salg for
øje.

Skåret helt ind til benet, så ville Wheeler D. ramme plet hvis det
var et program om hvordan man kan komme til at køre i en spændende
klassiker uden at man skal belåne huset op til skorsten. Deres
nuværende "køb, fiks, sælg" koncept er efter min mening ret søgt,
det burde have været "køb, fiks, kør ud og nyd sommeren" i
stedet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 09-04-05 15:42

Thomas Strandtoft wrote:
> [...]
> nuværende "køb, fiks, sælg" koncept er efter min mening ret søgt,
> det burde have været "køb, fiks, kør ud og nyd sommeren" i

Helt enig, deres "handelssituation" er alt for kunstig uanset, ikke
mindst mht prisen på bilen.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-04-05 23:15

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

voldsnipper lige !

>Deres
>nuværende "køb, fiks, sælg" koncept er efter min mening ret søgt,
>det burde have været "køb, fiks, kør ud og nyd sommeren" i
>stedet..

Jeg mener da det jævnligt skinner gennem, at de glæder sig over en
klassiker kan få fornyet liv og trille (og dermed glæde nogen) et par
år mere - i stedet for at ende på møddingen

men rust ?? Man undres lidt ;)
--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-04-05 16:19

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jeg mener da det jævnligt skinner gennem, at de glæder sig over en
> klassiker kan få fornyet liv og trille (og dermed glæde nogen) et par
> år mere - i stedet for at ende på møddingen

Det er der intet galt i, men har du nogensinde hørt om andre der
køber en bil, giver den nye lister, retter en bule ud og så sælger
den igen?

De mennesker jeg har hørt om der entusiastisk redder en bil fra
skrotten bruger typisk langt mere energi og laver en gennemgående
renovation af bilen.

Alternativet har jeg hørt om folk der køber en bil svinebilligt
fordi fx. motoren er død. Herefter skifter man maskinen og kører
efterfølgende rundt og griner over at man har en skidebillig bil..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-04-05 17:20

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Det er der intet galt i, men har du nogensinde hørt om andre der
>køber en bil, giver den nye lister, retter en bule ud og så sælger
>den igen?

Det skulle da lige være BT Bilsalg (med diverse aflæggere)

Spøg til side - nej - sådanne mennesker kender jeg ikke

>De mennesker jeg har hørt om der entusiastisk redder en bil fra
>skrotten bruger typisk langt mere energi og laver en gennemgående
>renovation af bilen.

Dem hører man så om - gennem årene, er der vist en del af mine egne
"projekter", der er endt i den kategori

>Alternativet har jeg hørt om folk der køber en bil svinebilligt
>fordi fx. motoren er død. Herefter skifter man maskinen og kører
>efterfølgende rundt og griner over at man har en skidebillig bil..

Sådan noget er jo herligt - det er lidt i stil med at spotte en god
ting når man ser den ;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-04-05 16:07

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Det skulle da lige være BT Bilsalg (med diverse aflæggere)

Hehe, ja det er selvfølgelig rigtigt nok..

> Dem hører man så om - gennem årene, er der vist en del af mine egne
> "projekter", der er endt i den kategori

Åhjo. Mine biler plejer heller ikke at "hænge sammen" rent
økonomisk, jeg bruger alt for meget krudt på biler der er alt for
lidt værd..

> Sådan noget er jo herligt - det er lidt i stil med at spotte en god
> ting når man ser den ;)

Helt sikkert..

Nu jeg tænker over det, så har jeg egentlig tjent penge på en
"Wheeler D."-operation. Jeg fik engang en gammel volvo foræret
fordi den havde været en kilde til irritation for ejeren ved flere
lejligheder, og nu havde den så parkeret midt i en sø af benzin i
et lyskryds. Jeg fik bilen for at slæbe den væk, skiftede
benzinslangen, fiksede nummerpladelyset og solgte den for 4000
kort tid efter..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-04-05 11:11

> [...]
> være ret spændende.
>
> I morgen skal de vist ha' gang i en gammel Saab Turbo.

Ja den var god, under prøveturen bemærker han at den mangler kraft (=
død mølle eller hul i en slange) og så nævner de ikke en bønne mere om
den sag!

'Sminkede lig inc' kunne de kalde serien.

Mvh
Roberto