Nedvejning af gulpladebiler..
Fra : Q

Dato : 08-04-05 17:30

Jeg er kommet til at købe en toyota hiace på gule plader..

Af praktiske årsager ville det være en fordel for mig at veje bilen ned 525
kg ned, til en totalvægt på 2500 kg ( en af brugerne har ikke trailerkort,
og der er et behov for at køre med en 1000 kg trailer )..

Kan jeg klare det i forb. med omregistrering, eller skal der mere til ?..

/peter

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-04-05 18:35

> [...]
> og der er et behov for at køre med en 1000 kg trailer )..
>
> Kan jeg klare det i forb. med omregistrering, eller skal der mere til ?..

Under alle omstændigheder skal der syn til.
Men jeg mener også at du skal betale mere i afgift for bilen da styk
afgiften er lavere over 3 ton.

så det er nok billigere at giver ham et BE kort.

Hilsen Jørgen

Fra : Q

Dato : 09-04-05 04:15

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Under alle omstændigheder skal der syn til.

Burde ikke være noget problem da bilen er synet for 4 uger siden..

> Men jeg mener også at du skal betale mere i afgift for bilen da styk
> afgiften er lavere over 3 ton.
>
> så det er nok billigere at giver ham et BE kort.

Det må de kunne svare på på motorkontoret når jeg omregistrerer bilen..

/peter