Forlygtepære - Peugeot
Fra : Eliasen

Dato : 08-04-05 15:41

Den ene pære i 406'eren er sprunget og når jeg nu alligevel skal til at rode
med det, vil jeg lige høre de erfarnes holdning til at skifte til nogle helt
andre pærer. Man læser meget om "blå-gule halogen-sparepærer med
superglødetråde" og hvad ved jeg. Kan det betale sig at skifte til noget
helt andet end de (går jeg ud fra) standard-stearinlys der sidder i?

--
Eliasen

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-04-05 16:55

Eliasen - kyskoen@stofanet.dk
42569831$0$43986$14726298@news.sunsite.dk
skrev følgende:
> [...]
> halogen-sparepærer med superglødetråde" og hvad ved jeg. Kan det
> betale sig at skifte til noget helt andet end de (går jeg ud fra)

Køb Phillips eller Osram. De holder samme lysstyrke noget længere end de
andre "xenon"tingelinglamper.

--
Martin Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 16:54

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> Eliasen - kyskoen@stofanet.dk
> 42569831$0$43986$14726298@news.sunsite.dk
>
> Køb Phillips eller Osram. De holder samme lysstyrke noget længere end de
> andre "xenon"tingelinglamper.

Ja mine Philips skulle have en levetid på ca. 2.000 timer

--
Tom

Fra : Eliasen

Dato : 08-04-05 17:37

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote in message

> Køb Phillips eller Osram. De holder samme lysstyrke noget længere end de
> andre "xenon"tingelinglamper.

Tak, indtil videre. :)

Er der nogen mening i at købe de der "Super Blue", "Super White", "Super
Gold" osv.? Navnene er taget fra Thansen, men jeg antager at der også findes
"fancy" pærer fra Phillips og Osram. Ydermere er der nogen af dem der er 55W
og andre 90W?

--
Eliasen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-05 17:49

Eliasen skriver:

> Er der nogen mening i at købe de der "Super Blue", "Super White", "Super
> Gold" osv.?

Jo, hvis du vil have lidt "Brian farve" i dine lygter...

> Ydermere er der nogen af dem der er 55W
> og andre 90W?

Hvis du vil have 90W pærer i skal du skire dig at de kan komme af med
varmen, der er ikke meget sjov i en 90W pære der smelter parabolen...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 18:26

> [...]
>
> Hvis du vil have 90W pærer i skal du skire dig at de kan komme af med
> varmen, der er ikke meget sjov i en 90W pære der smelter parabolen...

Øv mine har kun 35W

--
Tom

Fra : Eliasen

Dato : 08-04-05 19:06

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Jo, hvis du vil have lidt "Brian farve" i dine lygter...

Det vil så absolut ikke. :)
Jeg vil bare have det bedste lys jeg kan få med de specifikationer mit
køretøj nu en gang har. :)

> Hvis du vil have 90W pærer i skal du skire dig at de kan komme af med
> varmen, der er ikke meget sjov i en 90W pære der smelter parabolen...

Jeg antager at det står skrevet på parabolen hvad jeg må smide i? Der står
nemlig ikke noget i min Haynes.

--
Eliasen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-05 19:14

Eliasen skriver:

> Jeg vil bare have det bedste lys jeg kan få med de specifikationer mit
> køretøj nu en gang har. :)

Så køb et sæt gode normale pærer.

> Jeg antager at det står skrevet på parabolen hvad jeg må smide i? Der står
> nemlig ikke noget i min Haynes.

De er designet til det, der var i originalt. Alt derudover er forsøg med
smelterisko til følge.

Desuden vil en pære der ikek kan komme af med varme springe let.

Fra : Eliasen

Dato : 08-04-05 19:23

> De er designet til det, der var i originalt. Alt derudover er forsøg med
> smelterisko til følge.

Beskeden modtaget! :)

Jeg investerer i et par ordentlige pærer og skifter dem begge samtidig.

Tak for venligheden!

--
Eliasen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-05 20:53

Eliasen skriver:

> Jeg investerer i et par ordentlige pærer og skifter dem begge samtidig.

Og den brugte der virker, puttes i bagagerummet.

Fra : Eliasen

Dato : 08-04-05 21:05

> Eliasen skriver:

> Og den brugte der virker, puttes i bagagerummet.

Er det nødvendigt med en 55W pære deromme?

Selvfølgelig bliver den medbragt til nødsituationer. :)

--
Eliasen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-05 21:06

Eliasen skriver:

> Er det nødvendigt med en 55W pære deromme?

Jep

> Selvfølgelig bliver den medbragt til nødsituationer. :)

Nu du skifter begge på 1 gang, er der chance for at de ryger på samme
tid !