Chervolet Matiz - et godt køb ??
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-04-05 13:44

Jeg har lidt kig på den nye (kommende) Chervolet/Daewoo Martiz - Man får
tilsyneladende rimeligt meget bil og god brændstof økonomi for 100.000 kr.

Er det et håbløst dårligt køb ? Hvordan ligger priserne på reservedele ?

Andre bedre køb i samme prisklasse (max 120.000 kr)

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 08-04-05 15:07

> Andre bedre køb i samme prisklasse (max 120.000 kr)

Kia Picanto

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-04-05 16:12

Martin / Fårevejle wrote:

> Kia Picanto

Den vil jeg ikke give en krone for - sikkerheden er så ringe at FDM
fraråder folk at købe den.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Ronnie

Dato : 08-04-05 18:31

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in news:pbx5e.89$Oq1.57
@news.get2net.dk:

> Den vil jeg ikke give en krone for - sikkerheden er så ringe at FDM
> fraråder folk at købe den.

Hej Uffe

Når du nu nævner FDM, så du så deres mini aktikel vedr. Matix fra det
sidste nummer ? Ellers vil jeg maile dig arktiklen.

De mener ihvertfald at det er et lidt bedre køb en Suzuki alto, og så er
der vel 3 års fabriksgaranti på, ligesom de andre modeller fra Chevolet.

Mvh Ronnie

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-04-05 20:00

Ronnie wrote:
> De mener ihvertfald at det er et lidt bedre køb en Suzuki alto, og så er
> der vel 3 års fabriksgaranti på, ligesom de andre modeller fra Chevolet.
>
> Mvh Ronnie

Tak for svaret Ronnie - nogen der kan kommentere på Hyundai Getz -
ligner et godt køb til 115.000 kr

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Non-Desperado

Dato : 08-04-05 20:18

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev:

>Tak for svaret Ronnie - nogen der kan kommentere på Hyundai Getz -
>ligner et godt køb til 115.000 kr

Ja, bilen fejler intet, men 1,1'eren er altså en sløv padde, der
skal have tæsk for at lave noget.

Overhalinger på landevej ?
Forget it....med mindre det er en traktor der skal overhales.

Men Matiz'en er vist heller ingen raket, såh....

Som bybil og til de rolige ture på landet er Getz 1,1'eren
sikkert fin.

En pudsig detalje....forhandleren frarådede mig direkte at købe
en Getz 1,6 fremfor 1,3'eren.

Non-Desperado

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-04-05 20:46

On Fri, 08 Apr 2005 21:17:42 +0200, Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Forget it....med mindre det er en traktor der skal overhales.
>
>Men Matiz'en er vist heller ingen raket, såh....

Det er den ikke, men den kan nu godt komme op på 130 på motorvejen uden
alt for megen slåskamp :)
Flemming Jacobsen

Fra : anders majland

Dato : 11-04-05 13:07

> Det er den ikke, men den kan nu godt komme op på 130 på motorvejen uden
> alt for megen slåskamp :)

Jeg har ikke kørt en matiz - men vi har 64hk til 1100kg, dvs heller ingen
raket
Til dagligt kører den ~40km landevej i "stangtrafik" og det gør den ligeså
godt som modellerne med støre motor - det er så meget modkørende trafik at
man alligevel kun vil kunne nå at overhale et par biler på strækningen...

Men givet sine begrænsninger gør den det nu også pænt på motorvej. Hvis vi
dagligt skulle gøre langr stræk på motorvej ville en 100hk diesel måske nok
være merprisen værds men til vores behov gør den lille benziner det nu fint.
Og med over 16km/l (også i praksis) er den grønne afgift også rimeligt
lav...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004