Forsikringsselskaber er nu sjove
Fra : Jew

Dato : 07-04-05 22:45

Har været ved at hente priser ind på min nye bil idag.
Det er en Almera 2.0 gti, men er registreret som SRX (noget nissan gjorde
for netop at holde prisen på forsikring nede)
Ved at man oplyser om at det er en SRX, så er prisen høj, men retfærdig.
Kalder man den GTI, selvom bilen er 100% den samme, så bliver priserne,
i nogle tilfælde, mere end fordoblet.
Det dyreste sted ville have - og hold nu fast - 50K i kasko!?!?!?!
Fatter ikke helt hvad de har gang i somme tider. SRX er ok, men GTI må
der ikke stå...
Det er garanteret udelukkende fordi golf gti har været den største
briankoger i lang tid - derfor at gti er blacklistet. Det samme med v-tech

Posted with NewsLeecher v2.1 Beta 1
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : phk

Dato : 08-04-05 05:36

"Jew" <nosp@m.thnx> skrev i en meddelelse

> Fatter ikke helt hvad de har gang i somme tider. SRX er ok, men GTI må
> der ikke stå...

Det er det samme med TDI - det må de gerne hedde - men ikke GTI.

Selv om TDI sagtens kan have mange flere HK. F.eks. VW Golf TDI (140HK).

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-04-05 09:17

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> "Jew" <nosp@m.thnx> skrev i en meddelelse

> Det er det samme med TDI - det må de gerne hedde - men ikke GTI.
>
> Selv om TDI sagtens kan have mange flere HK. F.eks. VW Golf TDI (140HK).

Jeg tror nu at folk som kører TDI eller HDi generelt kører pænere end folk
som kører GTI.

--
mvh / regards

Christian

Fra : FJ

Dato : 08-04-05 06:53

> [...]
> Det er garanteret udelukkende fordi golf gti har været den største
> briankoger i lang tid - derfor at gti er blacklistet. Det samme med v-tech

Kender det godt. Da jeg skiftede min Mazda 626 2,0i ud med en 626 2,5i V6,
spurgte jeg min forsikring om det var vanvittig dyrt at få den forsikret,
men nej, den hedder nemlig heller ikke GTI, men "kun" GT, så den blev kun
1000,-kr. dyrere p.g.a. en større nypris. Fint nok !!

Mvh:
Frank
Mazda 626 2,5i V-6 24V

Fra : anders majland

Dato : 08-04-05 07:21

> Kender det godt. Da jeg skiftede min Mazda 626 2,0i ud med en 626 2,5i V6,
> spurgte jeg min forsikring om det var vanvittig dyrt at få den forsikret,
> men nej, den hedder nemlig heller ikke GTI

Hehe - Jeg havde en 626 GT 2.0i, sjovt som rækkefølgen af et par bogstaver
gør forskellen. Efterfølgeren var en 2,2i og den kunne TopDk ikke "lide".
Ved GF var det samme pris - også mere rimeligt da 2,0'eren var opgivet til
120hk mens 2,2'eren kun havde 115. Desuden var 2,2'eren en 7 personers
stationcar - virkeligt en "farlig" bil vurderede TopDK ....

/A

Fra : TG4600

Dato : 08-04-05 08:04

"Jew" <nosp@m.thnx> wrote in message
> [...]
> i nogle tilfælde, mere end fordoblet.
> Det dyreste sted ville have - og hold nu fast - 50K i kasko!?!?!?!

Det vil jeg opfatte som: "Vi ønsker ikke at forsikre denne bil" - så må der
findes andre selskaber, men det kunne jo være en kombination af biltype +
ejer/bruger (køn - alder - erfaring - tidligere skader)

Fra : Aksel

Dato : 10-04-05 21:19

> Det er garanteret udelukkende fordi golf gti har været den største
> briankoger i lang tid - derfor at gti er blacklistet. Det samme med v-tech

En af mine venner spurgte om pris på forsikring af en Golf GTI for nogle år
siden, de fleste selskaber ville overhovedet ikke forsikre ham, men da han
kom med en VR6 var der ingen problemer.

Hilsen Aksel