ny bil køb vægtafgift ejerafgift
Fra : Mette og René

Dato : 07-04-05 19:02

hejsa

hvis man køber en bil der har grøn ejer afgift, er de så ingen vægt afgift?

René

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-04-05 19:30

Mette og René wrote:
> hejsa
>
> hvis man køber en bil der har grøn ejer afgift, er de så ingen vægt
> afgift?

Det er enten eller..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : Mette og René

Dato : 07-04-05 19:59

> Det er enten eller..

aha takker, men hvornår træder det så i kraft fra?, altså den grønne ejer
afgift?

René

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-05 20:22

"Mette og René" skriver:

> aha takker, men hvornår træder det så i kraft fra?, altså den grønne ejer
> afgift?

Svjh omkring 1991....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mette og René

Dato : 07-04-05 20:28

> Svjh omkring 1991....

jeg mener det er fra 96 eller 97, men den nøjagtige dato mangler jeg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-05 20:43

"Mette og René" skriver:

> jeg mener det er fra 96 eller 97, men den nøjagtige dato mangler jeg

Okay, så er det 97, min 91'er golf var så bare med kat, det var nok det,
min 97'er på grøn ejer afgift. Samme med 2004'eren, der er billigere til
trods for at det er en diesel....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-04-05 20:34

Mette og René wrote:

> aha takker, men hvornår træder det så i kraft fra?, altså den grønne
> ejer afgift?

1. juli 1997...
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/biler/biler/bilens-stand/afgiftstype/

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-04-05 20:38

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> wrote in message

> aha takker, men hvornår træder det så i kraft fra?, altså den grønne ejer
> afgift?

1. juli 1997.

mvh
Preben

Fra : phk

Dato : 07-04-05 21:03

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> aha takker, men hvornår træder det så i kraft fra?, altså den grønne ejer
> afgift?

Min 97´er er på ejerafgift ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-04-05 12:55

> Min 97´er er på ejerafgift ...

Ja men, - mellem 1. jan. 97 og 1. juli 97 var det valgfrit hvad man ville,
noget som stadig er aktuelt hvis du importerer en bil som er registreret
første gang i ovenfor nævnte periode, da du så kan vælge hvilken model du
ville benytte.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-05 20:21

"Mette og René" skriver:

> hvis man køber en bil der har grøn ejer afgift, er de så ingen vægt afgift?

Nej