...og på rulleskøjter
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-04-05 21:33

Ikke at jeg har planer om at 'udnytte min ret', men er en rulleskøjtoman på
vejen en trafikant, man skal respektere som andre 'køretøjer'? Måske må han
slet ikke bruge vejen? Men så hvis han kommer på en cykelsti, da?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-04-05 21:43

On Wed, 6 Apr 2005 22:33:23 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Ikke at jeg har planer om at 'udnytte min ret', men er en rulleskøjtoman på
>vejen en trafikant, man skal respektere som andre 'køretøjer'? Måske må han
>slet ikke bruge vejen? Men så hvis han kommer på en cykelsti, da?

Rulleskøjtefolk er hurtige fodgængere.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-04-05 21:57

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse news:1112820192.95838b5dd26c156559ddfce6ef7115d0@teranews...

> Rulleskøjtefolk er hurtige fodgængere.

Jep - rulleskøjter skal være på fortovet, selvom det i nogen tilfælde nok
ville passe bedre at have dem på cykelstien (hastighedsmæssigt).
Flere steder er der lavet forsøg med specielle strækninger hvor
rulleskøjteløberne må bruge cykelstien, f.eks. i Aalborg Ø, hvor rulle-
skøjtecykelstien er markeret med en grøn linie på asfalten.

/Jakob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-04-05 22:45

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Jep - rulleskøjter skal være på fortovet, selvom det i nogen tilfælde nok
> ville passe bedre at have dem på cykelstien (hastighedsmæssigt).

Så er det på med kængurugitteret!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tommy S.

Dato : 08-04-05 07:52

On Wed, 6 Apr 2005 22:57:11 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

> [...]
>rulleskøjteløberne må bruge cykelstien, f.eks. i Aalborg Ø, hvor rulle-
>skøjtecykelstien er markeret med en grøn linie på asfalten.

Og med lækker rulleskøjtevenlig asfalt endda. Godt sted at køre! :)
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Tommy S.

Dato : 08-04-05 07:53

On Wed, 06 Apr 2005 22:43:12 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Rulleskøjtefolk er hurtige fodgængere.

Men kors hvor billister blinker og gør ved, når man ruller ned af
vejen (et sted uden fortov) i venstre side. DET kan de SLET ikke
håndtere.

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 06-04-05 21:41

fatter ikke en bjælde af hvad du snakker om:)

men man må gerne/skal køre på rulleskøjter på fortovet. at det så mildest
talt er uladsiggøreligt er en anden sag.

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.