Gamle alu kager
Fra : Gismo

Dato : 06-04-05 21:15

Har lige sat alu fælgene på igen, havde glemt at de er møg irriterende
at køre på, når der er spor i vejen efter lastbiler, sejler den op af den
ene side og så den anden, de problemer havde jeg ikke med vinter dækkene
Continental 810 ts.

På alu sidder der premium contakt og michelin parvis.
Har 8-10 mm tilbage på sommerskoene.

Hvad er der galt.

Gismo.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-04-05 21:29

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev :

>Hvad er der galt.

du har forskellige bredde på dine dæk ?

I fald samme bredde, kan det være dine fælge har forskellig ET
(indpresningsdybde), så bilens sporvidde er blevet ændret.

Bortset fra det, kan 2 forskellige dæktyper jo opføre sig væsentligt
forskelligt, bl.a ved at være følsomme ved sporkørsel

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Gismo

Dato : 06-04-05 21:35

jan@fedtegreven.dk wrote:

> du har forskellige bredde på dine dæk ?

Nej størrelsen er den samme.

> I fald samme bredde, kan det være dine fælge har forskellig ET
> (indpresningsdybde), så bilens sporvidde er blevet ændret.

Det er en mulighed, alufælgene fulgte med bilen da jeg købte den
og det ligner noget uorg. med VW klister i midten.

Hvordan kontrolere jeg så det med indpresningen?
og kan det afhjælpes, uden at skulle købe nye fælge.

> Bortset fra det, kan 2 forskellige dæktyper jo opføre sig væsentligt
> forskelligt, bl.a ved at være følsomme ved sporkørsel

Du har sikkert ret, men min peugeot 406 var langt mere retningsstabil
når den altså kunne køre.

Gismo.

Fra : Marina 21

Dato : 07-04-05 08:16

De er garanteret en del bredere end dem du havde på før, og det giver mere
uro i rillerne hvor du rider på kanterne.
Esben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-04-05 09:26

"Marina 21" <Esben@mail.tele.dANMARk> wrote in message
> De er garanteret en del bredere end dem du havde på før, og det giver mere
> uro i rillerne hvor du rider på kanterne.

Jeg havde 205 på Xsaraen, og det er værre med Peugeoten som har 195.

--
mvh / regards

Christian

Fra : John Sahl

Dato : 06-04-05 21:24

Gismo wrote:
> Hvad er der galt.

Det kan være din sporing der ikke er i orden.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Gismo

Dato : 06-04-05 21:30

John Sahl wrote:

> Det kan være din sporing der ikke er i orden.

Dækkene er godt nok lidt mere slidte på ydersider siden,
men det må til skrives kørestil, alle mine dæk kommer til at
se sådan ud, uanset dækmærke eller bil.

Gismo.

Fra : Mogens

Dato : 06-04-05 21:50

On Wed, 6 Apr 2005 22:30:22 +0200, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> wrote:

>Dækkene er godt nok lidt mere slidte på ydersider siden,
>men det må til skrives kørestil

Jep.
Jeg er netop skiftet fra gamle udslidte dæk til spritnye. Sidstnævnte
er mindre følsom for "Spurrillen" end de gamle. Endvidere har
dæktrykket en del at sige. Er trykket jvf. forsklrifterne?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-04-05 09:25

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> Jep.
> Jeg er netop skiftet fra gamle udslidte dæk til spritnye. Sidstnævnte
> er mindre følsom for "Spurrillen" end de gamle.

Der vil jeg så kunne mærke en forbedring når jeg får de nye dæk på.

> Det vil jeg Endvidere har dæktrykket en del at sige. Er trykket jvf.
forsklrifterne?

Jeg har et dæktryk lidt over foreskrevet, gør det det værre ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mogens

Dato : 17-04-05 14:46

On Fri, 8 Apr 2005 10:24:51 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Jeg har et dæktryk lidt over foreskrevet, gør det det værre ?

Mindre følsom...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 09:33

> Mindre følsom...

Mindre følsom for sporkørsel ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mogens

Dato : 18-04-05 09:47

On Mon, 18 Apr 2005 10:33:22 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Mindre følsom for sporkørsel ?

Jep - jeg har eksperimenteret lidt med trykket på mine nye dæk og
bemærker, at et højere dæktryk giver mindre følsomhed for sporet i
motorvejen. Jeg er endt med at vælge dét dæktryk, der i
instruktionsbogen er angivet for kørsel med høj fart/max belastning...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 10:25

> [...]
> motorvejen. Jeg er endt med at vælge dét dæktryk, der i
> instruktionsbogen er angivet for kørsel med høj fart/max belastning...

Så har det helt sikkert været de slidte Pirelli P6000, som nu er byttet ud
med de Continental EcoContact der sad bagpå, da de nye Bridgestone Potenza
RE720 er kommet bagpå.
Men det kunne jo ikke testes da den jo er kommet på værksted i dag:

4263691c$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-04-05 09:24

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ene side og så den anden, de problemer havde jeg ikke med vinter dækkene

Sjovt samme fænomen har jeg ved min Peugeot 306 stc.
Det var ikke sådan ved den gamle Xsara eller 605'eren.
Peugeoten er sænket, kan de betyder noget ?

> På alu sidder der premium contakt og michelin parvis.

Jeg har pt. Pirelli P6000 foran, dog er de stort set slidt ned, så jeg
venter på 2 stk. Bridgestone Potenza RE720 fra www.daekonline.dk til
erstatning.
Bagpå er der Continental EcoContact.
Dimensionen er 195/55-15.
Det var ikke sådan med vintrdækkene, Continental ContiWinterContact TS780
195/60-14

--
mvh / regards

Christian

Fra : Gismo

Dato : 11-04-05 20:35

Passat'en vil også gerne trække til højre.

Er det et tegn på at den skal spores?

Er det godt nok at få det gjort hos Quickpot, superdæk eller
hvad de nu hedder.

Gismo.