Dækkoder
Fra : Thomas

Dato : 06-04-05 13:48

Hej NG

Hvordan tjekker man et dæks alder? Jeg har nogle vinterdæk hvor den
eneste umiddelbare kombination jeg kan finde siger 0892

Det er nogle af mærket "Eskimo" jeg har fået , og der er masser af mønster,
men er nu efter at have bandet over hele vintern hvor hårde de var, begyndt
at spekulere på hvor gamle de mon kan være. Kan det nummer betyde det
helt åbenlyse "august 1992" eller skal jeg kigger efter noget helt andet

På forhånd tak

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 19:35

> [...]
> var, begyndt at spekulere på hvor gamle de mon kan være. Kan det nummer
> betyde det helt åbenlyse "august 1992" eller skal jeg kigger efter noget

Nej den er god nok, dækket er fra 1992.

Kig iøvrigt her på SuperDækService's hjemmeside.
Den er ret informativ.

http://www.sds.dk/sider/tips.html

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-04-05 23:22

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Nej den er god nok, dækket er fra 1992.
>
> Kig iøvrigt her på SuperDækService's hjemmeside.
> Den er ret informativ.
>
> http://www.sds.dk/sider/tips.html

Mange tak, god side der. Ottende uge 92 ..... så de har vist kørt deres
sidste sæson

Mvh

Thomas

Fra : phk

Dato : 07-04-05 08:15

"Thomas" <bambanosFJeRN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mange tak, god side der. Ottende uge 92 ..... så de har vist kørt deres
> sidste sæson

Jeg kunne ikke finde koden på de 215 x 40 x 16, jeg lige har skiftet. De var
revnet indvendig - livsfarlige :(

De har kørt 101.000 km på næsten 2 år og er derfor næppe for gamle.

Jeg husker ikke mærket - men mønstret var V-formet.
--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas

Dato : 07-04-05 08:48

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
>
> De har kørt 101.000 km på næsten 2 år og er derfor næppe for gamle.
>
> Jeg husker ikke mærket - men mønstret var V-formet.

Sådanne nogle brede og lave fætre må også leve et hårdt liv. De glider jo
ikke så meget og må derfor optage mange flere kræfter under kørslen end alm
"ballondæk". Og den lave højde giver dem endnu mindre gummi at
arbejde/fjedre på. Så måske man egentlig burde kigge noget mere på dækkets
stand end bare dæktryk og mønsteret. Jeg er selv lige blevet chokkeret
over mine vinterdæk, da det eneste jeg havde kigget på var mønsteret. (og
der har været kørt rimelig motorvejshastighed på dem!)

Mvh

Thomas

Fra : phk

Dato : 07-04-05 21:17

> [...]

> Sådanne nogle brede og lave fætre må også leve et hårdt liv. De glider jo
> ikke så meget og må derfor optage mange flere kræfter under kørslen end

Måske derfor det kostede mig et sæt lejer at køre lidt hårdt en dag der var
dømt tidskørsel i klubben.

Dét påstår min bror hårdnakket :)

--
Per, Esbjerg