VW har rod i data'ene...
Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-05 11:07

Hmmm, VW kan vist ikke bestemme sig, hvor stor motor den nye Passat skal
have. Kigger man i data-listen
http://www.volkswagen.dk/body/pdf_filer/pdf/vw_teknisk_data_passatlimousine.pdf
har den en 130 eller 163 Hk TDI motor. I prisliten
http://vw.dk/pdfgen/pdfgen_person.asp?action=PriceFolder&strModel=passat%20limousine&modelAar=2006
er den enten på 105 eller 140 Hk? I datalisten er det en 1,8T. I Prislisten
en 2,0T

Og tak spids nogle priser på noget af ekstra-udstyret!:
Aftageligt træk: 15.681,- Tak for kaffe! Følger der en CampLet med?
Forlygtevaskere: 6.556,- Hvorfor er det ikke standard?
Varmedæmpende forrude: 3.560,- Hvorfor koster det så meget ekstra?
Førersæde med lændestøtte: 1,807,- *LOL*
Hoved- og sideairbags: 6.450,- WHAT!? Hvorfor er dét ikke standard?
Solar-glasskyde-/vippetag: 34.568,- Hvad er der specielt ved det?
Xenon-lygter: 24.634,- De må godt nok være go'e...

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 06-04-05 11:58

On Wed, 6 Apr 2005 12:07:16 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>er den enten på 105 eller 140 Hk? I datalisten er det en 1,8T. I Prislisten

Har du drukket af potten her på det sidste???

Det første link er fra den afgående model og det næste er fra den nye,
men det er måske også for meget af forlange, at dine læsefærdigheder
sættes på en prøve.

>Og tak spids nogle priser på noget af ekstra-udstyret!:

Sammenlignet med hvad og har du taget højde for de danske afgifter???

> [...]
>Solar-glasskyde-/vippetag: 34.568,- Hvad er der specielt ved det?
>Xenon-lygter: 24.634,- De må godt nok være go'e...

Iøvrigt endnu et "jeg-hader-VW" fra den ellers så objektive Henrik B,
hurra for det.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-05 12:43

"John" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det første link er fra den afgående model og det næste er fra den nye,
> men det er måske også for meget af forlange, at dine læsefærdigheder

Begge links er på siden for den nye Passat:
http://www.volkswagen.dk/main.asp?frame=nye_biler_modelside&model=passat&typen=limousine

Jeg havde sådan set regnet ud, at det var sådan det forholdt sig -
Kloge-Åge. Som sagt: VW har rod i data'ene...

> Sammenlignet med hvad og har du taget højde for de danske afgifter???

Sammenlignet med konkurrenterne i klassen. Man må gå ud fra af afgifterne
også gør sig gældende hos konkurrenterne!

> Iøvrigt endnu et "jeg-hader-VW" fra den ellers så objektive Henrik B,
> hurra for det.

Nej, jeg hader ikke VW. Jeg mener blot at VW er mere et mærke end en
kvalitet. Og så har man vel lov til at kommentere det, når man finder priser
ublu? Men måske ikke i DIN verden?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 06-04-05 13:02

On Wed, 6 Apr 2005 13:42:45 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Jeg havde sådan set regnet ud, at det var sådan det forholdt sig -
>Kloge-Åge. Som sagt: VW har rod i data'ene...

Nej, de har ikke rod i data'ene, de ligger helt fast. At der er linket
til en forkert pdf.- fil, er noget andet.

>Sammenlignet med konkurrenterne i klassen. Man må gå ud fra af afgifterne
>også gør sig gældende hos konkurrenterne!

Kig på priserne for udstyr i Tyskland for andre bil i samme segment og
du vil se at forskellen næsten ikke er til at få øje på.

Hvilke andre bil har du iøvrigt sammenlignet med?

>Nej, jeg hader ikke VW.

Nå, du kunne have narret mig.

>Jeg mener blot at VW er mere et mærke end en
>kvalitet.

Jah og???

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-05 14:38

> Nej, de har ikke rod i data'ene, de ligger helt fast. At der er linket
> til en forkert pdf.- fil, er noget andet.

Som sagt: Rod i data'ene (på hjemmesiden).

> Kig på priserne for udstyr i Tyskland for andre bil i samme segment og
> du vil se at forskellen næsten ikke er til at få øje på.

Nu bor jeg i Danmark, og forholder mig derfor til, hvad jeg skal give for
det i Danmark.

> Hvilke andre bil har du iøvrigt sammenlignet med?

Saab 9-3, Volvo S40, Ford Mondeo, Opel Vectra, Toyota Avensis, Nissan
Primera. Peugeot 407.

> Jah og???

At det ikke er den merpris værd, som VW tager for bilerne. At man så oveni
støvsuger kundernes tegnebøger, hvis de ønsker bare en smule komfortudstyr
gør ikke sagen bedre.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 06-04-05 17:33

> At det ikke er den merpris værd, som VW tager for bilerne. At man så oveni
> støvsuger kundernes tegnebøger, hvis de ønsker bare en smule komfortudstyr
> gør ikke sagen bedre.

Det samme kan du jo passende sige om Saab, hvis du gad at kigge på deres
priser, så på det punkt adskiller de sig ikke fra VW.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-04-05 09:04

"John" <virker@ikke.com> skrev i en meddelelse

> Det samme kan du jo passende sige om Saab, hvis du gad at kigge på deres
> priser, så på det punkt adskiller de sig ikke fra VW.

Direkte sammenlignet med VW Passat's tilbehørspriser, er Saab's priser rene
udsalgstilbud.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-04-05 14:44

> Sammenlignet med konkurrenterne i klassen.

Hvem er mon det, synes du..?

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-04-05 15:09

> Nej, jeg hader ikke VW. Jeg mener blot at VW er mere et mærke end en
> kvalitet.

Jeg må sige, at godt kan følge John lidt, når han skriver, som han gør.

Hvor mange andre mærker gad du skrive et selvstændigt om på den måde - ret
eller uret..?

....for mig ligner det "hetz"... (Gyldendals Fremmedordbogen:
Forfølgelseskampagne)

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-05 16:36

> Hvor mange andre mærker gad du skrive et selvstændigt om på den måde - ret
> eller uret..?

Punkt 1. Så var indlægget ment som en oplysning, for at gøre opmærksom på
misforholdet mellem data- og prislisten.

Punkt 2. SÅ blev jeg mildest talt chokeret over de tilbehørspriser som VW
til stadighed præsterer. Jeg synes at det skriger til himlen, når man skal
give næsten 100.000,-, blot for et soltag, en gang læder og et sæt
Xenon-lygter - afgift eller ej.

Punkt. Jeg kan stadig ikke se de formidable i VW's biler. Indrømmet, deres
interiørfinish er god - også bedre end Saab's.
Men layout af f.eks. instrumentbordet er ikke optimalt. Ligesom valget af
"farver" i instrumenteringen mere er "smart" end det er brugbart.
Det nuværende (gamle) Passat er i mine øjne en gammel kasse, og har været
det i en del år. Min tidligere chef har haft 2 - fra ny - en 1,8 og en
TDI'er. Og jeg har på intet tidspunkt været imponeret af dem, mere end jeg
er af f.eks. en Avensis, eller en Mondeo. Skrabede og kedelige har de været.
Og køreegenskaber og støjniveau har heller ikke imponeret.

Dertil kommer de diverse tekniske problemer, som forskellige VW-modeller
lider/har lidt af. Nogle gange er disse problemer blevet mødt med en næsten
Mercedes'k arrogance fra VW.

Kort og godt er MIN mening, at VW er et produkt der bevidst er for højt
prissat (også iflg. VW's tidligere chef). Med en interiørfinish som er over
middel. Meninger er forskellige, dette er min. Den fremkommer indimellem,
når VW, i mine øjne, hæves liiidt for højt over deres faktuelle niveau.

Tag endelig ikke fejl. Kørte jeg ikke Saab, ville jeg med meget sto
sandsynlighed køre Audi.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-04-05 19:40

> Punkt. Jeg kan stadig ikke se de formidable i VW's biler.

Nej, det er vi nogle stykker, der har opdaget.

> Kort og godt er MIN mening, at VW er et produkt der bevidst er for højt
> prissat (også iflg. VW's tidligere chef).

Ok.

> Tag endelig ikke fejl. Kørte jeg ikke Saab, ville jeg med meget sto
> sandsynlighed køre Audi.

Lækker vogn..

/Jan W Nielsen

Fra : John

Dato : 06-04-05 12:07

> [...]

>Aftageligt træk: 15.681,- Tak for kaffe! Følger der en CampLet med?
>Forlygtevaskere: 6.556,- Hvorfor er det ikke standard?

Hvormange har det std ud over de svenske??

>Varmedæmpende forrude: 3.560,- Hvorfor koster det så meget ekstra?
>Førersæde med lændestøtte: 1,807,- *LOL*
>Hoved- og sideairbags: 6.450,- WHAT!? Hvorfor er dét ikke standard?

Ja, det er også svært at læse, men jeg kan hjælpe dig lidt på vej.
Hvis du nu kigger på det sidste link igen, vil du se, at der står
Hoved- og sidearibags bag!!!!!!!, og de koster korrekt 6450 kr.

Hvormange biler, er det lige der har 8 eller 10 airbags std????

>Solar-glasskyde-/vippetag: 34.568,- Hvad er der specielt ved det?

Ja, det kan du jo nok ikke vide, men det er mig bekendt en VW/AUDI/BMW
specialitet, noget med nogle solceller i soltaget, der sørger for
recirkulation, når bilen står parkeret.

>Xenon-lygter: 24.634,- De må godt nok være go'e...

mon ikke det er "drejelige" bi-xenon lygter.

Fra : ct

Dato : 06-04-05 14:11

> Hvormange har det std ud over de svenske??

Ford bl.a.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-05 14:57

> Hvormange har det std ud over de svenske??

Bl.a. Ford og Nissan.

> [...]
> Hoved- og sidearibags bag!!!!!!!, og de koster korrekt 6450 kr.
>
> Hvormange biler, er det lige der har 8 eller 10 airbags std????

Der er efterhånden mange der har hovedairbags som standard = 6 airbags.

> mon ikke det er "drejelige" bi-xenon lygter.

Nej. Det er alm. bi-xenon, som Saab og Ford tager 10.000,- for, BMW 14.000,-
og Volvo 15.000,-

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 06-04-05 17:32

> Bl.a. Ford og Nissan.

> Der er efterhånden mange der har hovedairbags som standard = 6 airbags.

Du er stadigvæk ikke med, den nye Passat har 6 airbags som std! Som tillæg
kan du købe Hoved- og sidearibags bag, forstår du det nu??

> Nej. Det er alm. bi-xenon, som Saab og Ford tager 10.000,- for, BMW
> 14.000,- og Volvo 15.000,-

Lad os kigge lidt på udstyrspriserne til f.eks. en Saab 9-3

Indfarvet for og bagspoiler 10.000 kr, det burde være std.
Saab DVDnavigation 62,000 kr, det er næsten dobbelt som meget som hos VW.
Automatisk klima 10,000 kr.
Soltag 21.000 kr
Regnsensor 4000 kr,

alt sammen noget som er dyere hos Saan end hos VW.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-04-05 09:17

> Du er stadigvæk ikke med, den nye Passat har 6 airbags som std! Som tillæg
> kan du købe Hoved- og sidearibags bag, forstår du det nu??

Jo, jeg er helt med. VW har valgt at deres "hovedairbag" kun skal gælde
forsædepassagererne. Hos andre biler med 6 airbags, er det en såkaldt
gardinairbag, som dækker både for- og bagsæde.

> Lad os kigge lidt på udstyrspriserne til f.eks. en Saab 9-3
>
> Indfarvet for og bagspoiler 10.000 kr, det burde være std.

Ja, det er prisen for for- og bagspoiler INKL. lakering.

> Saab DVDnavigation 62,000 kr, det er næsten dobbelt som meget som hos VW.

Enig, for dyrt. Det samme gør sig gældende hos f.eks. Toyota. Men man er så
nødt til at kigge på hvad de navi-anlæg kan.

> Automatisk klima 10,000 kr.

Samme pris som hos VW. Jeg har set nogle af priserne på bilbasen.dk, som
skriver at det koster 25.000,- hos VW. Det er så en fejl fra min (deres
side). Kan godt se i prislisten at det hos VW koster godt 9.800,-

> Soltag 21.000 kr

Enig.

> Regnsensor 4000 kr,

Hvad koster den på en Passat?

Faktum er, at hvis du tager en basis Passat og en basis Saab 9-3, og så
siger at det udstyr den ene har, som den anden ikke har, skal tilkøbes, og
vice versa, så de står nøjagtig ens, så vil Passat'en være dyrere.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 07-04-05 09:44

On Thu, 7 Apr 2005 10:16:37 +0200, "Henrik B."

>Ja, det er prisen for for- og bagspoiler INKL. lakering.

Ja, men hvorfor er det ikke std???

>Enig, for dyrt. Det samme gør sig gældende hos f.eks. Toyota. Men man er så
>nødt til at kigge på hvad de navi-anlæg kan.

ok, kan det brygge kaffe siden det skal være ca. dobbelt så dyrt som
hos VW??

> [...]
>skriver at det koster 25.000,- hos VW. Det er så en fejl fra min (deres
>side). Kan godt se i prislisten at det hos VW koster godt 9.800,-

Det er std.

>Faktum er, at hvis du tager en basis Passat og en basis Saab 9-3, og så
>siger at det udstyr den ene har, som den anden ikke har, skal tilkøbes, og
>vice versa, så de står nøjagtig ens, så vil Passat'en være dyrere.

ok, den billigste Saab 9-3 koster 341,500 kr, dette er for en 1,8 med
122 hk og 5 gear.

Den billigste Passat koster 310,998 kr og er en 1,6 trend med 102 hk,
den er måske ikke det bedste grundlag for at sammenligne, så modellen
over er en 1,6 FSI med 115 hk og 6 gear til 335,508 kr.

Den er altså 6000 billigere end Saab'en.

Går vi op i modelrækken ser det også her sort ud for Saab.

en 9-3 1,8T med 150 hk koster 387,500 en tilsvarende Passat er en 2.0
FSI med 150 hk og 6 gear til 366,244 kr. altså over 20,000 kr.
billigere

næste skridt er en 9-3 2.0t med 175 hk til 442,000 kr hos VW er det en
Passat 2.0T med 200 hk og 6 gear til 427,535 kr den er ca. 15,000 kr
billigere og med 6 gear og flere hk.

Udstyrsmæssigt, er forskellen næsten ikke til at se.

Fart pilot er std hos VW, hos Saab koster det ekstra
Tilgængæld skal du betale ekstra for elvarme i sæder + forlygtevaskere
hos VW, dvs at en Passat med 115 hk, med med dette udstyr lander på
347,881 kr det er 6331 kr mere end hos Saab, dog skal du så lige huske
at betale 10,000 kr for 6 gear og så er prisen hos Saab 351,500 kr.
og dermed er den 3619 kr dyrere end en tilsvarende Passat.

Så nej, en Passat er ikke dyrere end en Saab og slet ikke når du går
op i modelrækken, der vil forskellen blot være større til fordel for
VW.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-04-05 10:08

> Ja, men hvorfor er det ikke std???

Fordi ikke alle mennesker vil have "Brian-gejl" på deres biler, og da slet
ikke betale ekstra for det.

> ok, kan det brygge kaffe siden det skal være ca. dobbelt så dyrt som
> hos VW??

Muligvis.

> Går vi op i modelrækken ser det også her sort ud for Saab.

Det mener jeg ikke.

> en 9-3 1,8T med 150 hk koster 387,500 en tilsvarende Passat er en 2.0
> FSI med 150 hk og 6 gear til 366,244 kr. altså over 20,000 kr.
> billigere

Det var disse to jeg sammenlignede. På indkøbsprisen er Saab'en 20.000,-
dyrere ja, men når man som nævnt stiller dem udstyrsmæssigt lige, så vil
Passat'en blive dyrest.

> Udstyrsmæssigt, er forskellen næsten ikke til at se.

Nej, men stadig nok forskel til at hvis de skal være "ens" giver det en
ændret pris.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 07-04-05 10:29

On Thu, 7 Apr 2005 11:08:04 +0200, "Henrik B."

>Fordi ikke alle mennesker vil have "Brian-gejl" på deres biler, og da slet
>ikke betale ekstra for det.

Dårligt undskyldning.

>Muligvis.

Hvad mener du gør, at prisen kan retfærdiggøres?

>Det mener jeg ikke.

Det har jeg jo lige vist dig, du skal være velkommen til at kigge på
www.vw.dk og www.saab.dk

>Det var disse to jeg sammenlignede. På indkøbsprisen er Saab'en 20.000,-
>dyrere ja, men når man som nævnt stiller dem udstyrsmæssigt lige, så vil
>Passat'en blive dyrest.

hmm, udstyrsmæssigt er de på samme niveau som med de billigere
modeller og der var Saab'en jo dyrere, derud over skal du lægge
10.000 kr til Saab'en for 6 gear, dvs. du har over 30,000 at købe
udstyr for til Passat'en og alligevel mener du den bliver dyrest????

Hvordan kan det lige hænge sammen?

>Nej, men stadig nok forskel til at hvis de skal være "ens" giver det en
>ændret pris.

Sludder.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-04-05 10:49

> Dårligt undskyldning.

Hvad formål mener du at de skulle have?

> [...]
> 10.000 kr til Saab'en for 6 gear, dvs. du har over 30,000 at købe
> udstyr for til Passat'en og alligevel mener du den bliver dyrest????

Fordi jeg ingen steder kan se at en 6-trins gearkasse til 2,0FSI skulle være
gratis - kan du?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 07-04-05 10:54

On Thu, 7 Apr 2005 11:49:25 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Hvad formål mener du at de skulle have?

>Fordi jeg ingen steder kan se at en 6-trins gearkasse til 2,0FSI skulle være

Så er det fordi du ikke kigger efter

Passat Limousine Comfortline 2,0T FSI - 200 hk - 6-gear 4-dørs
427.535,-

Fra : John

Dato : 07-04-05 11:08

On Thu, 07 Apr 2005 11:53:37 +0200, John <virkerikke@mail.com> wrote:

>Så er det fordi du ikke kigger efter
>
> Passat Limousine Comfortline 2,0T FSI - 200 hk - 6-gear 4-dørs
>427.535,-

og det er vel at mærke med comfortline udstyr som differentiere sig
fra trendline med følgende udstyr:

Udvendigt udstyr
4 stålfælge 6½ J x 16 med heldækkende hjulkapsler
Hvide blinklys integreret i forreste stødfanger
Kromlister om sideruderne
Beskyttelsesliste i forreste stødfanger i vognfarve.
Beskyttelseslister på siden og på stødfanger bag i krom

Indvendigt udstyr
Førersæde med elektrisk 6-vejs indstilling for ryglæn og lændestøtte
Komfortsæder foran
Midterarmlæn foran med belyst opbevaringsrum, 2 luftdyser bagi og 2
kopholdere foran med jalousi
Midterarmlæn på bagsæde med opbevaringsrum til nødhjælpskasse og 2
kopholdere
Siddebaner i Loop-Velour, design ”Verona”, hovedstøtterog
dørbeklædning i glat stof
Måtter for og bag
2 skuffer til opbevaring på instrumentbord
Opbevaringsrum i høre og venstre side af bagagerum
Lommer på bagsiden af forsæderyglænene
Passagersæde med højdeindstilling og justerbar lændestøtte
Dekorindlæg ”Black Point” på instrumentbord og ”Soft Silver” på
midterkonsol
Lem til bagagerum på ryglænet af bagsædet

Sikkerhedsudstyr
Bakspejl automatisk afblændeligt

Funktionsudstyr
Automatisk lys med ”Coming Home”- og Leaving Home”-funktion
Regnsensor
El-rudehejs, bagi
2 læselamper med kromringe for og bag
Make-up spejle i solskærme belyst, solskærme kan trækkes ud
Taskekroge i bagagerum
12 volt stik bagi samt i bagagagerum

Fra : Henrik B.

Dato : 07-04-05 11:12

> Så er det fordi du ikke kigger efter
>
> Passat Limousine Comfortline 2,0T FSI - 200 hk - 6-gear 4-dørs
> 427.535,-

Og hér sad jeg og troede at vi sammenligenede Passat 2,0 FSI - 150 Hk -
366.000,- med en Saab 9-3 1,8t (2,0) - 150 Hk - 386.000,-

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : John

Dato : 07-04-05 11:15

On Thu, 7 Apr 2005 12:11:55 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"John" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse

>Og hér sad jeg og troede at vi sammenligenede Passat 2,0 FSI - 150 Hk -
>366.000,- med en Saab 9-3 1,8t (2,0) - 150 Hk - 386.000,-

Passat Limousine Trendline 2,0 FSI - 150 hk - 6-gear 4-dørs
366.246,-

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-05 09:13

> Passat Limousine Trendline 2,0 FSI - 150 hk - 6-gear 4-dørs
> 366.246,-

....og så var dén vist barberet..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-05 09:34

> [...]

Sjovt at der i Tyskland er under 2.000,- i forskel på de to biler - kroner
vel at mærke.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-05 10:53

"John" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse

Det indeholder Europa-navigation på DVD, 300 Watt audio system inkl.
CD-veksler, RDS radio m. TMC, Telefon, Bluetooth alt inkl. stemmestyring.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 08-04-05 20:06

> "John" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse

> Det indeholder Europa-navigation på DVD, 300 Watt audio system inkl.
> CD-veksler, RDS radio m. TMC, Telefon, Bluetooth alt inkl. stemmestyring.

Nåå, så er det jo en rigtig go´ pris......NOT!

/Carsten

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-05 14:08

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nåå, så er det jo en rigtig go´ pris......NOT!

Hvem skriver at prisen er go'?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 10-04-05 19:23

> "Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem skriver at prisen er go'?

Tager jeg fejl når du forsvarer en pris på 65K for et anlæg??
Samtidig med at du basher vw for deres (også) uhyrlige priser??

/Carsten

Fra : Henrik B.

Dato : 11-04-05 10:08

> Tager jeg fejl når du forsvarer en pris på 65K for et anlæg??

Jep. John spørger hvad der gør det anlæg specielt. Jeg refererrer blot hvad
det indeholder. Jeg har én gang skrevet at jeg ogs finder prisen for høj.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-04-05 20:49

"John" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse
> On Wed, 6 Apr 2005 12:07:16 +0200, "Henrik B."
>
> Hvormange har det std ud over de svenske??

Bortset fra HR-V og Stream så har resten af de modeller Honda sælger i
Danmark.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-04-05 09:55

John wrote:

> Hvormange har det std ud over de svenske??

Opel Astra Limited har det også som standard.

/Jakob