Låsenøgle på fælge..
Fra : CNS

Dato : 05-04-05 18:22

Nu foråret er på vej skal jeg snart have skiftet til alu'erne igen.. jeg har
endnu ikke selv skiftet dæk på bilen før, da jeg købte mine vinterdæk i
vinters...

Nu opdager jeg så at der er en eller anden låsebolt på en af boltene på de 4
fælge... og kan ikke lige gennemskue hvordan jeg får dækkene af... jeg har
ikke selv købt sættet og instruktionerne er meget dårlige..

jeg har smidt et billede i dk.binaer under "Låsenøgle på fælge.." (direkte
link: news:511dc$4252c8d0$3e3d92a9$19940@nf4.news-service.com ) ..

... hvordan virker dette her.. jeg går ud fra at de 2 endestykker til venstre
(der er ens) skal på selve bolten der er nede under "skjulet"..
plastic-dutten helt til højre passer til den dækkende "bolt"... det er lidt
svært at forklare.. men mit problem lige nu er sådan set at jeg ikke lige
kan gennemskue hvordan jeg får den der "bolt-skjuler" af... jeg kan dreje
den rundt, men der sker ikke noget.. jeg har fået fortalt at jeg bare burde
kunne bruge en skruetrækker og "vrikke" den løs.. men er det den eneste måde
det kan gøres på?? jeg burde vel kunne bruge de 2 plastic-tingester der
ligger til højre i sættet ...??

/Christian

Fra : Heidi & Kristian

Dato : 05-04-05 20:10

"CNS" <cns@FJERNDETTEosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den eneste måde det kan gøres på?? jeg burde vel kunne bruge de 2
> plastic-tingester der ligger til højre i sættet ...??

Hej

Det er nu ikke så svært. Du samler de to plastik stykker. Du putter
"pinden"
ind gennem hullet i den hule del, så krænger du den over den "bolt
skjuler"
trækker i pinder og vupti så er den kommet af. Håber du kan bruge det

Hilsen
Kristian

Fra : CNS

Dato : 05-04-05 20:14

"Heidi & Kristian" <tandrup@min.12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skjuler"
> trækker i pinder og vupti så er den kommet af. Håber du kan bruge det

okay... så idéen er altså at der skal skabes et vakuum, eller hvad?

/Christian

Fra : Heidi & Kristian

Dato : 06-04-05 11:43

> "Heidi & Kristian" <tandrup@min.12move.dk> skrev i en meddelelse

> okay... så idéen er altså at der skal skabes et vakuum, eller hvad?
>
> /Christian
Hej

Ikke helt men plastikdimsen går så stramt på at når du trækker den af igen
følger hætten med af.
God fornøjelse

Kristian