Revnet indsugningsmanifold på Golf II
Fra : Peter

Dato : 04-04-05 19:35

Jeg har en mistanke om at min indsugningsmanifold på min
Golf II 1.8 er revnet. Er der nogen der har erfaringer med hvordan
motoren opfører sig med sådan en revne?

Hilsen Søren

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-04-05 20:20

Peter wrote:
> Jeg har en mistanke om at min indsugningsmanifold på min
> Golf II 1.8 er revnet. Er der nogen der har erfaringer med hvordan
> motoren opfører sig med sådan en revne?

Kort sagt: Ad helvede til.

Jeg har selv haft revnet karburatorflange og der gik den helt vildt
ringe (svingende tomgang, dårlig acceleration) og havde et afsindigt
benzinforbrug. Motoren bryder sig ikke om falsk luft ligegyldig om det
er med karburator eller med indsprøjning.

Du kan evt. prøve det af ved at købe noget benzin/dieselstart (æter) og
sprøjte på manifolden der hvor du mistænker den skulle være utæt. Hvis
motoren stiger i omdrejninger har du fundet synderen.

Thomas

Fra : Peter

Dato : 04-04-05 21:51

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sprøjte på manifolden der hvor du mistænker den skulle være utæt. Hvis
> motoren stiger i omdrejninger har du fundet synderen.

Hej Thomas
Tak for det gode råd. Min bil opfører sig på samme måde som du beskriver,
så det er jo nok falsk luft. Du hører nærmere når jeg har fundet fejlen.
Hilsen Søren

Fra : David Bjergsø

Dato : 05-04-05 11:23

> [...]
> så det er jo nok falsk luft. Du hører nærmere når jeg har fundet fejlen.

Der sidder en slange på indsugningsmanifolden som går til bremseforstærker
og øvrigt vaccumsystem i bilen. den er en finger lang og tyk. den har det
med at revne på bagsiden, hvor man ikke kan se det .... koster 70 dask hos
VW så det er til at få klaret :) .. check den, check den...

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-04-05 14:09

I news:42519364$0$43982$14726298@news.sunsite.dk <Thomas Rasmussen>
<thomas@p7.dk.invalid> skrev:

> Du kan evt. prøve det af ved at købe noget benzin/dieselstart (æter)
> og sprøjte på manifolden der hvor du mistænker den skulle være utæt.
> Hvis motoren stiger i omdrejninger har du fundet synderen.

Smart :)

mødes med en gunstig lejlighed....