Indpresningsdybde
Fra : Tony

Dato : 04-04-05 19:11

Mine originalfælge har ET22. Kan jeg uden videre bruge ET19?
Hvor meget må indpresningsdybden variere?

Tony

Fra : Ole Axelsen

Dato : 04-04-05 19:18

"Tony" <mynsterman@h0tmail.com> skrev i en meddelelse
> Mine originalfælge har ET22. Kan jeg uden videre bruge ET19?
> Hvor meget må indpresningsdybden variere?

Den må ændres 10 mm, så der er ingen problemer i at gå fra 22 til 19

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Tony

Dato : 04-04-05 19:37

> Den må ændres 10 mm, så der er ingen problemer i at gå fra 22 til 19

Vil det sige jeg kan bruge fra ET12-ET32? Vil ET42 kunne bruges?

Tony

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-05 20:40

Tony wrote:
> Vil det sige jeg kan bruge fra ET12-ET32?

Måske. Der er den regel, at man må ændre sporvidden 10 mm. Men hvis du fx
vil have dem længere ud, og din er født med ET22, burde du kunne bruge ET12.
MEN hvis der er en anden bil af samme model der er født med ET30, må du ikke
gå længere ned end til ET 20, hvilket faktisk gør at ET 19 ikke vil være
lovligt - selv om det kun er 3 mm lavere end standard for din bil.

> Vil ET42 kunne bruges?

Det vil ikke være lovligt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-04-05 20:46

"Tony" <mynsterman@h0tmail.com> skrev :

>Vil det sige jeg kan bruge fra ET12-ET32? Vil ET42 kunne bruges?

det kommer an på om noget støder på noget ;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-05 20:41

Ole Axelsen wrote:
> Den må ændres 10 mm, så der er ingen problemer i at gå fra 22 til 19

Kan være rigtigt. Se mit andet svar.

Fra : Mette og René

Dato : 04-04-05 21:12

hvad betyder ET? er der en der kan skære det ud i pap for mig?

hvis man går fra ET22 til ET19 for man større sporvidde?
er ikke helt klar på hvad det betyder

René

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-04-05 21:21

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev :

>hvad betyder ET? er der en der kan skære det ud i pap for mig?

Det kan da bøjes i næsten_neon

http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge_og_maal.htm

There_u_go ;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Klaus G.

Dato : 05-04-05 14:04
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-04-05 06:22

Mette og René wrote:
> hvad betyder ET? er der en der kan skære det ud i pap for mig?

Forstod på tegningen på det link, som blev sendt?

> hvis man går fra ET22 til ET19 for man større sporvidde?

Ja.