/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fartkontrol i Århus (Holme Ringvej ) ved v~
Fra : KS


Dato : 04-04-05 16:33

Den 22.03.05 kl. ca. 19:00 !
Jeg gik i fællen kr. 1.500 slag at betale !

Nu kører jeg normal IKKE for hurtigt og jeg
skriver dette for evt. at få kontakt til andre, som
gået "i fælden" på samme måde på dette sted.

Vi køre bag efter en bus op mod viadukterne, og
bussen kører umanerlig langsomt (30-35 km/t) og vi taler
(konen var med) om, at han nok har en køreplan han
skal overholde, og her ved spisetid (omkring 18:30-19:00)
er der ikke mange med bussen, så han stopper ikke ved
stoppestedet og fortsætter i den langsomme fart.

Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.

Jeg føler mig i den grad "snydt" og provekeret af en
chaufør, som på en kedelig tur (han vidste jo godt der
var fotokontrol, for han har jo kørt forbi der flere gange
i løbet af de sidste par timer) liiiige skulle have lidt sjov
- måske har han oven i købet annonceret i højtaleren:
"Kære passagerer - Århus Sporveje indleder en ny æra
med underholdning under turen - nu skal I bare se en
fartsynder blive taget !"

Er nogen af jer derude gået i samme fælde ?

Mvh KS






 
 
Jan B. (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan B.


Dato : 04-04-05 16:57


"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote in message
news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Den 22.03.05 kl. ca. 19:00 !
> Jeg gik i fællen kr. 1.500 slag at betale !
>
> Nu kører jeg normal IKKE for hurtigt og jeg
> skriver dette for evt. at få kontakt til andre, som
> gået "i fælden" på samme måde på dette sted.
>
> Vi køre bag efter en bus op mod viadukterne, og
> bussen kører umanerlig langsomt (30-35 km/t) og vi taler
> (konen var med) om, at han nok har en køreplan han
> skal overholde, og her ved spisetid (omkring 18:30-19:00)
> er der ikke mange med bussen, så han stopper ikke ved
> stoppestedet og fortsætter i den langsomme fart.
>
> Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
> er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
> bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.
>
> Jeg føler mig i den grad "snydt" og provekeret af en
> chaufør, som på en kedelig tur (han vidste jo godt der
> var fotokontrol, for han har jo kørt forbi der flere gange
> i løbet af de sidste par timer) liiiige skulle have lidt sjov
> - måske har han oven i købet annonceret i højtaleren:
> "Kære passagerer - Århus Sporveje indleder en ny æra
> med underholdning under turen - nu skal I bare se en
> fartsynder blive taget !"
>
> Er nogen af jer derude gået i samme fælde ?
>
> Mvh KS
>
>

Dit problem er, at du synes, at det er OK at køre 69 km/t på et sted med 50
km/t som begrænsning. Sandheden er jo, at hvis du var nødt til at køre så
stærkt for at sikre en overhaling - ja, så skulle du ikke have overhalet på
det sted, men ventet til et andet sted, hvor du indenfor hastighedsgrænsen
kunne gennemføre overhalingen uden at være til gene for den øvrige trafik
eller være i fare for dig selv og din familie.

Der er ikke i færdselsloven hjemmel for at overskride
hastighedsbegrænsningerne, blot fordi man/du er irriteret på den
forankørende (som selvsagt ikke unødigt må sinke eller hindre trafikken -
det er blot meget sjældent, at der falder bøde for den forseelese).

vh/Jan




P.Christensen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : P.Christensen


Dato : 04-04-05 18:05


"Jan B." <bigbenzon@post11.tele.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse
news:425163db$0$23040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote in message
> news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Den 22.03.05 kl. ca. 19:00 !
>> Jeg gik i fællen kr. 1.500 slag at betale !
>>
>> Nu kører jeg normal IKKE for hurtigt og jeg
>> skriver dette for evt. at få kontakt til andre, som
>> gået "i fælden" på samme måde på dette sted.
>>
>> Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
>> er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
>> bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.
>>
Undskyld mig, men så kan du måske LÆRE det!!
Palle



Finn Guldmann (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-05 02:07

Jan B. wrote:

> Dit problem er, at du synes, at det er OK at køre 69 km/t på et sted med 50
> km/t som begrænsning. Sandheden er jo, at hvis du var nødt til at køre så
> stærkt for at sikre en overhaling - ja, så skulle du ikke have overhalet på
> det sted, men ventet til et andet sted, hvor du indenfor hastighedsgrænsen
> kunne gennemføre overhalingen uden at være til gene for den øvrige trafik
> eller være i fare for dig selv og din familie.
>
Inden du fordømmer Jan helt ud af banen skulle du måske lige overveje
den mulighed at bussen øger hastigheden mens den bliver overhalet.

Jeg siger ikke at det skete. Blot at der er flere ting der gør at det er
en oplagt mulighed.

> Der er ikke i færdselsloven hjemmel for at overskride
> hastighedsbegrænsningerne, blot fordi man/du er irriteret på den
> forankørende (som selvsagt ikke unødigt må sinke eller hindre trafikken -
> det er blot meget sjældent, at der falder bøde for den forseelese).
>
For Århus sporveje gælder der, iflg. dem selv, andre regler end for alle
andre bilister i byen.

Devisen er "Hvad der ikke kan bevises er lovlig."

--
MVH Finn

Jesper Andersen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 04-04-05 16:59

SÅ KAN DU LÆRE DET

jesper
"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Den 22.03.05 kl. ca. 19:00 !
> Jeg gik i fællen kr. 1.500 slag at betale !
>
> Nu kører jeg normal IKKE for hurtigt og jeg
> skriver dette for evt. at få kontakt til andre, som
> gået "i fælden" på samme måde på dette sted.
>
> Vi køre bag efter en bus op mod viadukterne, og
> bussen kører umanerlig langsomt (30-35 km/t) og vi taler
> (konen var med) om, at han nok har en køreplan han
> skal overholde, og her ved spisetid (omkring 18:30-19:00)
> er der ikke mange med bussen, så han stopper ikke ved
> stoppestedet og fortsætter i den langsomme fart.
>
> Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
> er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
> bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.
>
> Jeg føler mig i den grad "snydt" og provekeret af en
> chaufør, som på en kedelig tur (han vidste jo godt der
> var fotokontrol, for han har jo kørt forbi der flere gange
> i løbet af de sidste par timer) liiiige skulle have lidt sjov
> - måske har han oven i købet annonceret i højtaleren:
> "Kære passagerer - Århus Sporveje indleder en ny æra
> med underholdning under turen - nu skal I bare se en
> fartsynder blive taget !"
>
> Er nogen af jer derude gået i samme fælde ?
>
> Mvh KS
>
>
>
>
>



Psycho Cowboy (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 04-04-05 17:11

KS wrote:
> SNIP...en tudehistorie.
_______________________________________

Den kloge narer den mindre kloge, og du skal stadig overholde
færdselsreglerne.

Tjek i øvrigt lige her: http://www.kinagrill.dk/

Og lige en sidste ting... De fleste af os andre kører også for stærkt i ny
og næ, men vi tuder ikke, når der kommer en bøde.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Jacob Larsen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 07-04-05 12:13

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote in message
news:42516707$0$22680$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> KS wrote:
> > SNIP...en tudehistorie.
> _______________________________________
>
> Den kloge narer den mindre kloge, og du skal stadig
> overholde færdselsreglerne.
>
> Tjek i øvrigt lige her: http://www.kinagrill.dk/
>
> Og lige en sidste ting... De fleste af os andre kører
> også for stærkt i ny og næ, men vi tuder ikke, når der
> kommer en bøde.
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600
> http://dfmc.dk/234

Hehe... Du kan ikke engang holde dit gloriepudseri indenfor
dk.fritid.motorcykel
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Psycho Cowboy (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 07-04-05 17:10

Jacob Larsen wrote:

> Hehe... Du kan ikke engang holde dit gloriepudseri indenfor
> dk.fritid.motorcykel
_______________________________________

LOL
Nej, jeg hader både kujoner i madkasser og på motorcykel!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Gunnar007 (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 04-04-05 17:56

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
Klip en masse tuderi

> Nu kører jeg normal IKKE for hurtigt .
>og bussen kører umanerlig langsomt (30-35 km/t)
> Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
> er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
> bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.

Et sjovt regnestykke..
Du bliver irreteret over at køre 15 ca 15 km/t for langsomt,
Og klynker over at blive taget med 19 km/t for meget
Og så har dit speedometer garanteret vist mere en 70 km/t..

SÅ du har jo været velvidende om hastighedsoverskridelsen, derfor...

Betal med et smil, det var sgu din egen fejl.

Hilsen G



Carsten Hjorth (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 04-04-05 21:14


"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
news:42517198$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Klip en masse tuderi
>
>> Nu kører jeg normal IKKE for hurtigt .
>>og bussen kører umanerlig langsomt (30-35 km/t)
>> Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
>> er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
>> bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.
>
> Et sjovt regnestykke..
> Du bliver irreteret over at køre 15 ca 15 km/t for langsomt,
> Og klynker over at blive taget med 19 km/t for meget
> Og så har dit speedometer garanteret vist mere en 70 km/t..
>
> SÅ du har jo været velvidende om hastighedsoverskridelsen, derfor...
>
> Betal med et smil, det var sgu din egen fejl.
>
> Hilsen G
>
SÅ bliver der pudset glorie!!!
Jeg tør godt sige at man godt kan føle sin retfærdighedssans godt og
grundigt rundbarberet når man bliver "luret" af en fotofælde..
Men i mener altså seriøst ikke at en overhaling godt må tage dig lidt over
fartgrænsen, for derefter igen at falde tilbage til tilladt hastighed?
Og her taler jeg om den virkelige verden....

/Carsten



jan@fedtegreven.dk (04-04-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 04-04-05 21:23

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev :

>Men i mener altså seriøst ikke at en overhaling godt må tage dig lidt over
>fartgrænsen, for derefter igen at falde tilbage til tilladt hastighed?
>Og her taler jeg om den virkelige verden....

fartgrænserne er dybest set ret stationære ;)

Om man så mener man kan flekse dem lidt, er jo mest om til hvad
muldvarpen siger


--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Klaus D. Mikkelsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-04-05 21:21

Carsten Hjorth skriver:
>
> SÅ bliver der pudset glorie!!!

Nej, har man ikke råd til at køre med 1,5kkr hængede i vinduesrammen, må
man jo overholde begrænsningerne der er sat.

Sådan er det, smil og betal, det er din egen skyld


Klaus ( men 1,5kkr i rammen)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@fedtegreven.dk (04-04-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 04-04-05 21:31

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Klaus ( men 1,5kkr i rammen)
^^^^^^

pudset med Brasso ?

;)


--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Klaus D. Mikkelsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-04-05 21:38

jan@fedtegreven.dk skriver:
>
> pudset med Brasso ?

Ja, keyboardet......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-04-05 09:18


"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4251a00e$0$661$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Men i mener altså seriøst ikke at en overhaling godt må tage dig lidt over
> fartgrænsen, for derefter igen at falde tilbage til tilladt hastighed?
> Og her taler jeg om den virkelige verden....

Iflg. min daværende kørelærer er/var det ok, under overhaling, at overskride
hastighedsgrænsen en smule - og kortvarigt. Her mener jeg også at den
generelle trafiksikkerhed må gå forud. D.v.s. at overhalingen skal overståes
så hurtigt så muligt, er vigtigere end en kortvarig overskridelse.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Ukendt (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-05 09:22


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:425249bb$0$73728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4251a00e$0$661$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Men i mener altså seriøst ikke at en overhaling godt må tage dig lidt
>> over fartgrænsen, for derefter igen at falde tilbage til tilladt
>> hastighed?
>> Og her taler jeg om den virkelige verden....
>
> Iflg. min daværende kørelærer er/var det ok, under overhaling, at
> overskride hastighedsgrænsen en smule - og kortvarigt. Her mener jeg også
> at den generelle trafiksikkerhed må gå forud. D.v.s. at overhalingen skal
> overståes så hurtigt så muligt, er vigtigere end en kortvarig
> overskridelse.

Så er din kørelærer også forkert på den hvis man kigger på loven.
Der er kun EN undtagelse hvor man må overskride hastighedsgrænserne og det
er ved privat udrykningskørsel, som bagefter skal meldes til politiet.

--
Tom



Peter Larsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 05-04-05 12:07

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> det er ved privat udrykningskørsel, som bagefter skal meldes til
> politiet.

før...

svjv skal man melde udrykningen FØR man overskrider
hastighedsbegrænsningen

Jeg kan dog tage fejl..

--
regards, Peter Larsen

Henrik Bøgh (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 05-04-05 12:12

En helt masse bits fra Peter Larsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Jeg kan dog tage fejl..

Ja

Fra færdselsloven (bemærk stk. 4):

§ 7. Trafikministeren fastsætter bestemmelser om udrykningskørsel og kan
herunder fravige regler i denne lov.

Stk. 2. Når der ved kørsel med udrykningskøretøj anvendes særlige af
trafikministeren fastsatte lyd- eller lyssignaler, skal andre trafikanter i
god tid holde vejen åben for køretøjet. Kørende skal om nødvendigt standse.

Stk. 3. Trafikministeren kan fastsætte nærmere bestemmelser til sikring af
ambulancers og brandslukningskøretøjers uhindrede kørsel til og fra
uheldsstedet eller brandstedet.

Stk. 4. Motorkøretøj, der i et enkelt tilfælde benyttes til kørsel med
alvorligt syge eller tilskadekomne eller i et andet lignende øjemed, som ikke
tåler opsættelse, og som foran på køretøjet på iøjnefaldende måde har anbragt
en hvid dug, er under denne kørsel ligestillet med udrykningskøretøj. Føreren
af motorkøretøjet skal snarest muligt, efter at sådan kørsel har fundet sted,
give politiet meddelelse herom. Uberettiget anvendelse af hvid dug er
forbudt.

Stk. 5. Uvedkommende må ikke komme så nær til et uheldssted eller brandsted,
at redningsarbejdet eller slukningsarbejdet, herunder kørsel til eller fra
stedet, derved hæmmes.

Stk. 6. Trafikanter skal give fri passage for forsvarets og
redningsberedskabets kolonner, grupper af børn under opsyn af leder, ligtog
eller andet sluttet optog.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Oh shit! I'm fucked...."
-- Shaun Toub as store clerk in 'Bad Boys'


Peter Larsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 05-04-05 12:55

Henrik Bøgh wrote:

> En helt masse bits fra Peter Larsen til dk.fritid.bil gav følgende:
>
> [...]
>
>> Jeg kan dog tage fejl..
>
> Ja

okey, men jeg kunne godt huske det med den hvide klud..

fordelen ved at ringe i forvejen er dog også at man kan alarmere evt
sygehus osv at man er på vej.. (jeg prøver at redde den, okey?)

--
regards, Peter Larsen

Finn Guldmann (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-04-05 22:31

Peter Larsen wrote:
> okey, men jeg kunne godt huske det med den hvide klud..
> fordelen ved at ringe i forvejen er dog også at man kan alarmere evt
> sygehus osv at man er på vej.. (jeg prøver at redde den, okey?)
>
I dagens Danmark, med mobil og håndfri og alt det der, kan man nok have
stor fordel af at ringe til politiet og bede dem hjælpe. Sådan en rigtig
politibil med blå "roterende fis i kasketten" kørende foran hjælper
mange gange bedre end en hvid klud.

--
MVH Finn

Klaus D. Mikkelsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-04-05 15:58

"Henrik B." skriver:
>
> Iflg. min daværende kørelærer er/var det ok, under overhaling, at overskride
> hastighedsgrænsen en smule - og kortvarigt. Her mener jeg også at den
> generelle trafiksikkerhed må gå forud. D.v.s. at overhalingen skal overståes
> så hurtigt så muligt, er vigtigere end en kortvarig overskridelse.

Det er spændenden, for at få overhalningen overstået så hurtigt som
muligt, gælder det altså om at køre så stærkt som overhovedet muligt,
under overhalningen.

"Jamen Hr betjent, jeg overhalede kun med 150 km/t for at overhalningen
skulle være så kort som mulig"

Nej vel ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 06-04-05 08:26

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:4252A773.593C9988@du.kan.finde.den:

> Det er spændenden, for at få overhalningen overstået så hurtigt som
> muligt, gælder det altså om at køre så stærkt som overhovedet muligt,
> under overhalningen.
>
> "Jamen Hr betjent, jeg overhalede kun med 150 km/t for at
> overhalningen skulle være så kort som mulig"
>
> Nej vel ?

Det ville da være spændende... specielt på en middeltraffikeret motorvej,
der kan man jo så køre i venstre spor med 200kmt fordi man derved overhaler
alle de andre biler i højre sport superhurtigt

Thomas

Peter Larsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 05-04-05 12:08

Carsten Hjorth wrote:

> Men i mener altså seriøst ikke at en overhaling godt må tage dig lidt
> over fartgrænsen, for derefter igen at falde tilbage til tilladt
> hastighed?

Jvf. loven, nej

> Og her taler jeg om den virkelige verden....

I den verden hvor der også er sort arbejde, tyveri og mord? jow..
hvorfor ikk?

--
regards, Peter Larsen

Per O. (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 04-04-05 22:41

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Den 22.03.05 kl. ca. 19:00 !
> Jeg gik i fællen kr. 1.500 slag at betale !
KLIP
> Jeg føler mig i den grad "snydt" og provekeret af en
> chaufør, som på en kedelig tur (han vidste jo godt der
> var fotokontrol, for han har jo kørt forbi der flere gange
> i løbet af de sidste par timer) liiiige skulle have lidt sjov
> - måske har han oven i købet annonceret i højtaleren:
> "Kære passagerer - Århus Sporveje indleder en ny æra
> med underholdning under turen - nu skal I bare se en
> fartsynder blive taget !"

Først får du lige en pakke http://www.kinagrill.dk/

Og så må du lære, at kan du køre for stærkt, så kan du også betale din bøde
uden at kny. Det gør vi andre!
Som de siger i cowboyland: If you can't do the time .. don't do the crime!!
Lad være med at give andre skylden for at du ikke kan kontrollere din
højrefod, for den sidder for enden af dit ben og ikke for enden af
buschaufførens ben!

Ingen medlidenhed herfra. Jeg har selv prøvet rumlen, og jeg kunne også bare
have lettet foden fra pedalen .. det gjorde jeg ikke.. min fejl .. så en
afregning til politiet og en pakke http://www.kinagrill.dk/ til mig!

Per O.
www.skaldepande.dk



Christian B. Andrese~ (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-04-05 07:10


"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote in message
news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
> er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
> bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.

Jeg ved godt det sikkert er upassende, men overhaling med +30% i sving med
dårlig sigtbarhed, så beder man selv om det.


--
mvh / regards

Christian



Christian B. Andrese~ (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-04-05 09:44


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:42522baf$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote in message
> news:42515e24$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Jeg beslutter at overhale og da vejen drejer en lille smule
> > er oversigten lidt begrænset, så den får lidt ekstra. Jeg
> > bliver fanget med 69 km/t i overhalingen.
>
> Jeg ved godt det sikkert er upassende, men overhaling med +30% i sving med
> dårlig sigtbarhed, så beder man selv om det.

Jeg kom forbi omtalte sted i går, og fastholder at 69 km/t er helt
uansvarligt der.


--
mvh / regards

Christian



Ebbe Kristensen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 05-04-05 08:07

Carsten Hjorth wrote:

> Men i mener altså seriøst ikke at en overhaling godt må tage dig
lidt over
> fartgrænsen, for derefter igen at falde tilbage til tilladt
hastighed?
> Og her taler jeg om den virkelige verden....

Det er sådan set fløjtende ligegyldigt hvad nogen 'mener' om den sag.
Ifølge færdselsloven er det ikke tilladt at overskride
hastighedsgrænserne, heller ikke i forbindelse med en overhaling, og
så er den ikke længere.

Ebbe


Jan W Nielsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-04-05 16:51

> Det er sådan set fløjtende ligegyldigt hvad nogen 'mener' om den sag [...]
> og
> så er den ikke længere.

Det her er ikke en retsal - men et debatforum....så, jo - den ér længere.

/Jan W Nielsen




Søren (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-04-05 08:19

Hej KS jeg føler med dig for jeg kunne såmænd have fundet på det samme. Jeg
mener forøvrigt at jeg har lært man godt må sætte farten op i en overhaling
hvis det gør den mere sikker. Er det helt forkert ?
Forøvrigt går fotovognene (jeg går ud fra at det var sådan en der fangede
dig) under tilnavnet "landvejsrøverne" inde hos Århus politi, da de går mere
op i at kræve penge ind til staten, end op i at øge trafiksikkerheden.



Henrik B. (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-04-05 09:20


"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
news:42523bed$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej KS jeg føler med dig for jeg kunne såmænd have fundet på det samme.
> Jeg mener forøvrigt at jeg har lært man godt må sætte farten op i en
> overhaling hvis det gør den mere sikker. Er det helt forkert ?

Nope! Har jeg også lært. Og det har en hel masse af de øvrige "hellige køer"
sikkert også, men deres hukommelser er enten selektiv eller hullet som en
si.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Thomas Rasmussen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 05-04-05 09:43

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:42524a11$0$73764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>
> "Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> news:42523bed$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej KS jeg føler med dig for jeg kunne såmænd have fundet på det
>> samme. Jeg mener forøvrigt at jeg har lært man godt må sætte farten
>> op i en overhaling hvis det gør den mere sikker. Er det helt forkert
>> ?
>
> Nope! Har jeg også lært. Og det har en hel masse af de øvrige "hellige
> køer" sikkert også, men deres hukommelser er enten selektiv eller
> hullet som en si.
>

At mange kørelærer tydeligvis anvender den praksis gør det ikke lovligt,
der er intet i færdselsloven der antyder at du ved overhaling må
tilsidesætte den gældende hastighedsgrænse, så uanset hvad og hvor mange
gode hensigter du har med din lynhurtige overhaling, så er og bliver det
ulovligt!

Nu kender jeg ikke lige det pågældende sted (selvom jeg bor i Århus) men
hvis det vitterligt ikke var muligt at se tilstrækkelig langt frem for om
banen var fri, så skal KS være glad for han ikke samtidig fik en bøde for
hasarderet kørsel (og et hak i kørekortet hvis det er trådt i kraft endnu).

Jeg selv bruger også praksis'en med at give den en spand kul for at
overhale, men jeg er også udemærket klar over at det kan koste en bøde hvis
en strisser ser det og har det dokumenteret... så'n er det bare.

Thomas

Christian B. Andrese~ (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-04-05 09:49


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message
news:42524f7e$0$43984$14726298@news.sunsite.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
> news:42524a11$0$73764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> Nu kender jeg ikke lige det pågældende sted (selvom jeg bor i Århus) men
> hvis det vitterligt ikke var muligt at se tilstrækkelig langt frem for om
> banen var fri, så skal KS være glad for han ikke samtidig fik en bøde for
> hasarderet kørsel (og et hak i kørekortet hvis det er trådt i kraft
endnu).

69 km/t burde være nok til et klip.


--
mvh / regards

Christian



Henrik B. (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-04-05 10:07


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
news:42524f7e$0$43984$14726298@news.sunsite.dk...

> At mange kørelærer tydeligvis anvender den praksis gør det ikke lovligt,
> der er intet i færdselsloven der antyder at du ved overhaling må
> tilsidesætte den gældende hastighedsgrænse, så uanset hvad og hvor mange
> gode hensigter du har med din lynhurtige overhaling, så er og bliver det
> ulovligt!

Ja, men her er igen et område, hvor fornuft må råde over lovgivning - bøde
eller ej.

> Jeg selv bruger også praksis'en med at give den en spand kul for at
> overhale, men jeg er også udemærket klar over at det kan koste en bøde
> hvis
> en strisser ser det og har det dokumenteret... så'n er det bare.

Vi er ikke uenige.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Søren (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-04-05 10:22

> Ja, men her er igen et område, hvor fornuft må råde over lovgivning - bøde
> eller ej.

Helt enig.
Men jeg har lige tjekket hukommelsen, og ved viadukterne på Holme ringvej er
der faktisk 2 spor. Så det er slet ikke en overhaling, men en forbikørsel
som KS har lavet: Og så er der selvfølgelig ingen undskyldning for at køre
for stærkt. Selvom vejen er bedre og bredere, end flere af de danske
motorveje.



Christian B. Andrese~ (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-04-05 10:29


"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> wrote in message
news:425258c0$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ja, men her er igen et område, hvor fornuft må råde over lovgivning -
bøde
> > eller ej.
>
> Helt enig.
> Men jeg har lige tjekket hukommelsen, og ved viadukterne på Holme ringvej
er
> der faktisk 2 spor. Så det er slet ikke en overhaling, men en forbikørsel
> som KS har lavet:

Nej det er der ikke, ikke hvis det er her: http://kortlink.dk/qgz


--
mvh / regards

Christian



Martin Krarup (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Martin Krarup


Dato : 05-04-05 11:07


>> Men jeg har lige tjekket hukommelsen, og ved viadukterne på Holme ringvej
> er
>> der faktisk 2 spor. Så det er slet ikke en overhaling, men en forbikørsel
>> som KS har lavet:
>
> Nej det er der ikke, ikke hvis det er her: http://kortlink.dk/qgz

Det er formentligt i sporet væk fra Viby Torv at KS blev snuppet, der holder
fra tid til anden en fotomand. Der er kun et enkelt spor i hver retning og
de er ikke alt for brede. Der er ofte mange cyklister på den vej, også
senere på aftenen. Har mange gange oplevet at biler må vente med at køre
forbi en cyklist pga manglende plads, så det at overhale en bus med 69km/t
er efter min mening sindsygt. Der er indfaldsveje fra begge sider, og kommer
du langt nok op mod viadukten kan du ikke ordentligt få øje på modkørende
trafik. Og ja, jeg færdes ofte på denne vej, både i bil og på cykel og på
forskellige tidspunkter af døgnet/ugen.

Er enig i at flere fotofælder kan virke som en pengemaskine, men den som
bliver opstillet det her sted kan man godt argumentere for er der for
sikkerheden.

-Martin



Søren (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-04-05 11:20

> Det er formentligt i sporet væk fra Viby Torv at KS blev snuppet, der
> holder fra tid til anden en fotomand. Der er kun et enkelt spor i hver
> retning og de er ikke alt for brede. Der er ofte mange cyklister på den
> vej, også senere på aftenen. Har mange gange oplevet at biler må vente med
> at køre forbi en cyklist pga manglende plads, så det at overhale en bus
> med 69km/t er efter min mening sindsygt. Der er indfaldsveje fra begge
> sider, og kommer du langt nok op mod viadukten kan du ikke ordentligt få
> øje på modkørende trafik. Og ja, jeg færdes ofte på denne vej, både i bil
> og på cykel og på forskellige tidspunkter af døgnet/ugen.
>
> Er enig i at flere fotofælder kan virke som en pengemaskine, men den som
> bliver opstillet det her sted kan man godt argumentere for er der for
> sikkerheden.
>

Undskyld jeg troede det var Viby ringvej, ja på Holme ringvej vil jeg også
holde mig bagved bussen.



Thomas Rasmussen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 05-04-05 10:29

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> wrote in
news:425258c0$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Ja, men her er igen et område, hvor fornuft må råde over lovgivning -
>> bøde eller ej.
>
> Helt enig.
> Men jeg har lige tjekket hukommelsen, og ved viadukterne på Holme
> ringvej er der faktisk 2 spor. Så det er slet ikke en overhaling, men
> en forbikørsel som KS har lavet: Og så er der selvfølgelig ingen
> undskyldning for at køre for stærkt. Selvom vejen er bedre og bredere,
> end flere af de danske motorveje.

OK, var jeg ikke klar over... Men så har der jo heller ikke været nogen
årsag til at køre så stærkt? Hvis bussen kun kørte 35 så kunne han nemt
have overhalet med 50kmt uden at have været til ulempe eller noget.

Thomas

Christian B. Andrese~ (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-04-05 11:06


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message
news:42525a6b$0$43985$14726298@news.sunsite.dk...
> "Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> wrote in
> news:425258c0$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> >> Ja, men her er igen et område, hvor fornuft må råde over lovgivning -
> >> bøde eller ej.
> >
> > Helt enig.
> > Men jeg har lige tjekket hukommelsen, og ved viadukterne på Holme
> > ringvej er der faktisk 2 spor. Så det er slet ikke en overhaling, men
> > en forbikørsel som KS har lavet: Og så er der selvfølgelig ingen
> > undskyldning for at køre for stærkt. Selvom vejen er bedre og bredere,
> > end flere af de danske motorveje.
>
> OK, var jeg ikke klar over... Men så har der jo heller ikke været nogen
> årsag til at køre så stærkt? Hvis bussen kun kørte 35 så kunne han nemt
> have overhalet med 50kmt uden at have været til ulempe eller noget.

Der er ikke 2 spor i hver retning.


--
mvh / regards

Christian



Jan W Nielsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-04-05 16:54

> Men jeg har lige tjekket hukommelsen, og ved viadukterne på Holme ringvej
> er der faktisk 2 spor.

Nej - der er kun een vognbane i hver retning.

/Jan W Nielsen



Anders Christensen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 05-04-05 16:56

Jan W Nielsen wrote:
>>Men jeg har lige tjekket hukommelsen, og ved viadukterne på Holme ringvej
>>er der faktisk 2 spor.
>
>
> Nej - der er kun een vognbane i hver retning.

Det var der ihvertfald for et par dage siden, og sørme også i morges.
Men det kan da være de har lavet det om siden

--
Mvh Anders Christensen

Klaus D. Mikkelsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-04-05 18:35

Anders Christensen skriver:
>
> Det var der ihvertfald for et par dage siden, og sørme også i morges.
> Men det kan da være de har lavet det om siden

Holme ringvej har 1 viadukt og er 2 sporet. Der er sku ikke plads til 4
spor der !!

Holme ringvej går fra skanderborgvej, lide sydvest for viby torv og
ender i et sving , hvor den fortsætter som holmegårsvej, eller man kan
dreje fra (ligeud!) af søndervangs alle.

Holme ringvej har svjh buslommer og chikaner.

Ringvej syd starter ved skanderborgvej, lige over for JP, går under
viadukterne med banerne og er 4 spors op på den anden side af Chr X's
vej, derefter fortsætter den over mod Odervej.

Hvilken ringvej du har kørt på og hvilken ringvej "tudeprinsen" fik sin
bøde på, ved jeg ikke.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Anders Christensen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 07-04-05 12:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Anders Christensen skriver:
>
>>Det var der ihvertfald for et par dage siden, og sørme også i morges.
>>Men det kan da være de har lavet det om siden
>
>
> Holme ringvej har 1 viadukt og er 2 sporet. Der er sku ikke plads til 4
> spor der !!
>
> Holme ringvej går fra skanderborgvej, lide sydvest for viby torv og
> ender i et sving , hvor den fortsætter som holmegårsvej, eller man kan
> dreje fra (ligeud!) af søndervangs alle.
>
> Holme ringvej har svjh buslommer og chikaner.
>
> Ringvej syd starter ved skanderborgvej, lige over for JP, går under
> viadukterne med banerne og er 4 spors op på den anden side af Chr X's
> vej, derefter fortsætter den over mod Odervej.
>
> Hvilken ringvej du har kørt på og hvilken ringvej "tudeprinsen" fik sin
> bøde på, ved jeg ikke.

Jeg snakker om Holme Ringvej, som netop forløber som du beskriver.
De to spor jeg snakker om (eller rettere, citerer Jan for) betyder for
mig at der et 1 spor i hver retning...
Så du ikke min smiley?

--
Mvh Anders Christensen
Som vist har været ret heldig ikke at gå i "fælden" der

Klaus D. Mikkelsen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-04-05 12:50

Anders Christensen skriver:
>
> Så du ikke min smiley?

Doh !!!


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Anders Christensen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 07-04-05 13:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Anders Christensen skriver:
>
>>Så du ikke min smiley?
>
>
> Doh !!!

Sådan kan det jo gå

Thomas Rasmussen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 05-04-05 10:27

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:42525538$0$73695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
> news:42524f7e$0$43984$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> At mange kørelærer tydeligvis anvender den praksis gør det ikke
>> lovligt, der er intet i færdselsloven der antyder at du ved
>> overhaling må tilsidesætte den gældende hastighedsgrænse, så uanset
>> hvad og hvor mange gode hensigter du har med din lynhurtige
>> overhaling, så er og bliver det ulovligt!
>
> Ja, men her er igen et område, hvor fornuft må råde over lovgivning -
> bøde eller ej.

Det er jeg så ikke enig i. Hvis han har fået bødenpå 69kmt i en 50kmt zone
så har han vel kørt omkring 75 på speedometeret (trækker de ikke 3kmt fra
målingen, og så lidt fejlvisning på speedometeret lagt til) Det mener jeg
ærlig talt ikke kan forsvares hverken med fornuft eller noget som helst
andet. Specielt når han selv erkender at der er nedsat sigt i modsatte
spor. Havde han kørt fx. 60 og blevet snuppet (for måske reelt at have kørt
55kmt) så vil jeg måske være tilbøjelig til at give dig ret.

Thomas


Peter Larsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 05-04-05 11:58

KS wrote:

> Den 22.03.05 kl. ca. 19:00 !
> Jeg gik i fællen kr. 1.500 slag at betale !

Så betal og stop med at tud!

Du skal ikke lade dig provokere af andre folks kørelse, ved at du netop
lader det, så vil jeg tro det nok var bedre hvis du var kommet op til
en kontrolerende køreprøve!

--
regards, Peter Larsen

Ebbe Kristensen (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 06-04-05 10:56

Jan W Nielsen wrote:
> > Det er sådan set fløjtende ligegyldigt hvad nogen 'mener' om den
sag [...]
> > og
> > så er den ikke længere.
>
> Det her er ikke en retsal - men et debatforum....så, jo - den ér
længere.

Ups, sorry! Jeg havde totalt glemt at her i gruppen gælder at selvom
diskussionen aldrig vil føre til noget i det virkelige liv, skal den
selvfølgelig tages alligevel

Ebbe - der selv har deltaget i et par stykker af den slags diskussioner



Jan W Nielsen (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-04-05 16:30

> Ups, sorry! Jeg havde totalt glemt at her i gruppen gælder at selvom
> diskussionen aldrig vil føre til noget i det virkelige liv, skal den
> selvfølgelig tages alligevel

Det er jo lige det..

/Jan W Nielsen



Jesper Lauridsen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 08-04-05 23:05

On Mon, 4 Apr 2005 17:32:53 +0200, "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:

>Jeg føler mig i den grad "snydt" og provekeret af en
>chaufør, som på en kedelig tur (han vidste jo godt der
>var fotokontrol, for han har jo kørt forbi der flere gange
>i løbet af de sidste par timer)

Sporvejene har vagtskifte omkring kl. 18, så det var nok
hans første tur den dag.

Derudover mener jeg det er et fuldstændigt tåbeligt sted at
overhale.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste