Fiat - en skrøne eller sandhed?
Fra : NumZie

Dato : 04-04-05 13:05

I min (evige) biljagt har jeg snart hørt en del snak om FIAT. Indrømmet -
jeg kan ikke selv li' FIAT (uden jeg dog kan fortælle konkret hvorfor).

Jeg hører en del, der enten er imod FIAT (værre end de, der er imod franske
biler) - men samtidig en del, der siger, at FIATs dårlige rygte er langt
overdrevet, og at det er en ganske fin bil, der hverken ruster eller går så
meget i stykker, som folk siger, og at reservedelspriser og service hos
værksteder er ganske udmærket.

Hvad har folk herinde oplevet? Jeg tænker især på en Panda og en Punto (af
nyere årgang), og jeg er godt klar over, at jeg ingen endegyldige svar får,
jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen konkrete
erfaringer :)

/Kenneth
- nu på cykel

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 04-04-05 13:44

NumZie wrote:

> [...]
> nyere årgang), og jeg er godt klar over, at jeg ingen endegyldige svar får,
> jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen konkrete

Jeg har grundet min alder ikke selv haft bil endnu, men kan da fortælle
lidt om min fars biler gennem de sidste mange år. Han har kørt Fiat i de
sidste 30 år. Som du nok kan gætte er han glad for dem. Der har dog
været nogle enkelte oplevelser, som han har været træt af.
Vi havde på et tidspunkt en Tipo, som blev skiftet ud med en fabriksny
Tipo, som var en mandagsmodel. Der var ikke andet end problemer og den
holdte oftere på værksted end i garagen herhjemme. Efter 1½ års bøvl med
bilen gik forhandleren med til at købe bilen tilbage, og importøren gav
et tilskud på 15.000 til køb af en ny bil. Det blev en Marea 1.6. Den
bil kørte rigtig godt (Gør den sikkert stadig) Det var første gang min
far havde haft en bil i mere end 4 år. Den nåede han at have i 7 år. Den
blev skiftet ud sidste år med en Fiat Stilo, som absolut ikke har været
den store succes. Der har været en masse småproblemer, som forhandler
burde have løst inden bilen blev afleveret til kunden. Bl.a. noget med
at den hoppede helt tosset omkring 3.000 omdrejninger osv. Efter en dag
på værksted opdagede de at et stik sad løst. Så var der problemer med
noget andet, jeg husker dog ikke hvad. Det blev løst med en opdatering
af softwaren i computeren. Det er sådan nogle småting forhandleren bør
opdage under en prøvetur og rette inden bilen bliver afleveret til
kunden. I morgen skal den have skiftet bagbroen, den er skæv. Siden
bilen blev leveret har den trukket lidt til venstre, hvilket er ret
ubehageligt under størrere hastigheder.

Der er selvfølgelig også forskel på forhandlerne. Vi har haft rigtig
gode erfaringer med Fiat i Herning (Citybiler), men Hårup Autocenter har
deres del af skylden for at Fiat ligger i bunden af alle
meningsmålinger. De har ikke været samarbejdsvillige og så har der været
en masse småproblemer. (også flere end de par stykker jeg nævnte tidligere)

Men ud af de mange biler mine forældre har haft de sidste 30 år, har der
været 2, som de ikke har været glade for.

Fra : zillyink

Dato : 04-04-05 15:17

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> skrev i en
meddelelse news:42512d59$0$43989$14726298@news.sunsite.dk...
>I min (evige) biljagt har jeg snart hørt en del snak om FIAT.
>Indrømmet - jeg kan ikke selv li' FIAT (uden jeg dog kan
>fortælle konkret hvorfor).

Jeg har selv haft en Punto i fire år inden jeg købte en ny Brava
i 99, som jeg stadig har.

Puntoen kørte fint og havde ingen nævneværdige problemer, måske
bortset fra at skjold på bundkarret rustede ret hurtigt og
motoren til bagrudeviskeren gjorde lidt knuder med ikke at virke
en gang i mellem.

LÆS HER: http://zillyink.dk/Fiat.htm

Efter al balladen, kører den fint og jeg er da rimelig glad for
dyret og har faktisk ikke bekostet en krone ud over almindelig
service.

Fiatdrengene i Helsingør ok og det er no-nonsens at handle der.
(skamløs rekvalme)

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 20:16

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> wrote in message
> [...]
> har faktisk ikke bekostet en krone ud over almindelig service.
>
> Fiatdrengene i Helsingør ok og det er no-nonsens at handle der. (skamløs

Imponerende humoristisk og på samme tid forrykt læsning... har hørt det er
grumt med FIAT og service... men SÅ grumt!

/Kenneth

Fra : Thomas G

Dato : 04-04-05 17:13

> [...]
> nyere årgang), og jeg er godt klar over, at jeg ingen endegyldige svar
> får, jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen konkrete

Min far havde en FIAT 132 ... den koste en bondegår i rep ... så meget at de
næsten ikke kunne få sig til at skille sig af med den da den jo lige havde
koste 6-7000 kr i rep et eller andet ... hvor efter de kørte noget tid
længere ... og vupti så skulle den igen laves og sådan kørte det en del tid
før de fik skilt sig af med den.

Jeg har selv kørt en lejebil (FIAT stilo 3 dørs) der ikke hvade kørt mere
end 8-9000 da jeg fik den ... og der var rust på nogle skruer lignende ting
som sad lige der hvor bagklappen lukker til (og personligt syntes jeg ikke
rust et sådant sted høre hjemme på så ny en bil).

Andre personlige erfaringer har jeg ikke ... med mindre du regner FDM bruger
undersøgelser med ... her får FIAT høvl så det basker.

mvh Thomas G

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 17:54

> Andre personlige erfaringer har jeg ikke ... med mindre du regner FDM
> bruger undersøgelser med ... her får FIAT høvl så det basker.

Der går vel heller ikke lang tid så er Fiat købt af en kineserne, de er ude
efter mærkevarer og GM vil hellere end gerne af med deres aktier i Fiat.
Kvaliteten passer jo også godt ind i et kinesisk koncept )

--
Tom

Fra : Soren Pedersen

Dato : 05-04-05 07:34

> Der går vel heller ikke lang tid så er Fiat købt af en kineserne, de er ude
> efter mærkevarer og GM vil hellere end gerne af med deres aktier i Fiat.

SVJV har GM tilbudt FIAT 2 mia. US$ for at slippe for dem.....

Mvh
Søren

Fra : Olesen

Dato : 04-04-05 18:02

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> I min (evige) biljagt har jeg snart hørt en del snak om FIAT. Indrømmet -
> jeg kan ikke selv li' FIAT (uden jeg dog kan fortælle konkret hvorfor).

Jeg har det nok lige som dig, og tror helt sikkert, FIAT
er bedre end sit rygte.

Eet eller andet sted, vil jeg hellere ha' en Fiat end
en fransk bil, men de har i mit univers lidt af det
samme 'over sig'.

Panda er sikkert en skøn lille bil, som basalt
sikkert er rigtig stærk motormæssig osv.

De små Fiatter har alle dage været nogle
små slidere, som man så overalt. Hvem
kan ikke en historie om deres ældgamle Fiat 12-7 ?

Stilo'en er designmæssig rigtig pæn,
har det noble man finder fra Golf, og alligevel
smart. God størrelse, og kvaliteten er sikkert ok.

Panda blev valgt som europa-bilen, og har
ikke dette billige præg over sig, som andre
i klassen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 18:11

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> "NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har det nok lige som dig, og tror helt sikkert, FIAT
> er bedre end sit rygte.

Ikke i flg. de brugerundersøgelser som FDM, ADAC og andre organisationer har
foretaget i de sidste par år.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 04-04-05 18:33

> Ikke i flg. de brugerundersøgelser som FDM, ADAC og andre organisationer
har
> foretaget i de sidste par år.

Nej, muligheden for fejl er der naturligvis,
men hvor meget højere er Fiat i forhold
til nærmeste konkurrent ?
Både op og nedad-gående.

MON det er så slemt, jeg mener,
der kører jo også nyere Mercedeser rundt.:,o)

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 18:39

> har
>
> Nej, muligheden for fejl er der naturligvis,
> men hvor meget højere er Fiat i forhold
> til nærmeste konkurrent ?
> Både op og nedad-gående.

Som jeg husker tallene så er Fiat på en sikker bundplacering uden nogen
konkurrence.

> MON det er så slemt, jeg mener,
> der kører jo også nyere Mercedeser rundt.:,o)

Ja men det giver jo lidt eftertanke når man sikkert kan forvente at en Fiat
ejer ikke stiller helt de samme store krav som en mercedes ejer der har
givet 5 gange så meget for sin bil at Fiat så alligevel med deres lave
priser ikke kan score bedre.

--
Tom

Fra : Aragorn25

Dato : 04-04-05 20:42

Jeg har haft en panda der havde købt 10.000km
Pragtfuld, lille lækker økonomisk bil, lækker med city styring.
Elskede den bil, men havde den desværre kun til låns i de 14 dage Fiat i
køge reparede min Fiat Bravo...
Bravoen er også lækker, meen Pandaen, ja den savner jeg sku

MEGET bil for de ca 100K den koster fra ny

Mvh
Dennis

Fra : Rasmus

Dato : 04-04-05 21:43

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Som jeg husker tallene så er Fiat på en sikker bundplacering uden nogen
> konkurrence.

....du tager fejl, Alfa Romeo ender som regel på en bundplacering i ADACs
undersøgelser

mvh
Rasmu

Fra : zillyink

Dato : 04-04-05 20:49

> Ikke i flg. de brugerundersøgelser som FDM, ADAC og andre
> organisationer har foretaget i de sidste par år.

Hmm, jeg vil vove den påstand, på trods af en kedelig start, at
Fiat´s biler ikke er ringere end de fleste i samme klasse. Jeg
har oplevet en Brava version 1 og selv købt den sidste model
inden den blev taget af plakaten og kvaliteten synes generelt
langt over hvad de startede med. Samlekvaliteten og
materialevalget er langt bedre og nu efter seks år og 150.000 km.
fremstår den med minimal slitage både inde og ude, sæderne er
fine, faste og uden står som (næsten) nye...og der er nul rust.
Motoren går som ny og ved et stort tjek for nylig, var der intet,
hverken motormæssigt eller mekanisk, der bare tilnærmelsesvis var
problematisk.
På fordelssiden tæller også billige reservedele og de gode
køreegenskaber.

Hvis jeg skal finde punkter der er tvivlsomme, må det være at jeg
skulle skifte kobling ved 140.000 km., skifte tandrem ved 100.000
og at deres forfærdelige gummihåndtag krakelere for et godt ord,
men lader sig udskifte med metalhåndtagene fra Alfa 147 og nåjo;
trekantstykket ved sidespejlene skaller (det ene)

Så hvorfor det dårlige omdømme?
Jeg tror det skyldes at organisationen ikke har været gode til at
lytte til deres kunder og i stigende grad har overvurderet
kundernes loyalitet, hvilket har kostet dyrt.
Fiat Danmark har i høj grad og med foruroligende konsekvens fejet
al kritik til side og i stedet for at gribe fat i kundernes
problemer med deres biler, har man nærmest trynet de formastelige
og jeg tror at det kommer helt nede fra Torino af, i og med at
det meste af europa deler opfattelse med os.
Så når en dårlig/elendig organisation brillierer med foragt og
hovmod, så smitter det også af på bilerne, som så fremstår
uendelig ringe med masser af fejl.

For at understrege dette synes jeg lige at ville nævne Stilo´ens
imageproblemer frem for reelle kvalitetsproblemer, hvilket har
gjort den til en dødssejler, men vel ret beset er en udemærket
gennemsnitlig bil, hverken meget dårligere eller bedre end andre
i samme klasse.
Jeg kender kun Abarth´en og efter længere tids brug, synes jeg
faktisk det er en helt udemærket bil med masser af fede detaljer
og i en rigtig god kvalitet, så hvorfor f.. skulle jeg så hellere
købe en Pøsjø, Citron eller Gååårlf, hvis det kun er i designet
jeg får noget bedre(?) (postulat)

Nu fremstår dette indlæg vel som en ren reklame for Fiat, men
egentlig er mit ærinde dybest set at få bredt det hele lidt ud og
få lidt helikopterperspektiv ind over.
På trods af at de fleste påstår de køber bil med hjernen, vil jeg
vove den påstand at det ikke passer og at vi oftest køber med
hjertet/følelser og derfor reagerer så heftigt når vi angribes på
vores biler, netop fordi de repræsenterer noget i os selv.

Og så vil jeg slutte med at jeg MÅ eje en Lexus is-sportcross -
før eller siden vil den stå i garagen - jeg ved ikke hvorfor, men
den råber efter mig.

For øvrigt, så snak med bilsyn, de har data over alle biler og på
modeller der er mere end fem år gamle kan man få en "hyppigste
fejl" liste og sjovt nok er Fiat ikke overrepræsenteret. Hmmmm?!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-04-05 20:37

> [...]

får,
> jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen konkrete

Jeg mener som Olesen at Fiat er bedre end sit rygte men også at det er dyre
end sit rygte (reparation/vedligehold), et rygte lever jo oftest længe efter
at sandheden er blevet en anden.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 04-04-05 21:59

Hej!
Jeg er nylig ejer af en Fiat Punto fra 95.
Og som indlæg her i gruppen også vidner til, så har der været lidt bøvl med
den - En toppakning der skulle skiftes... Men omvendt, så er det vel også ok
efter 150.000 km kørsel. Pakning er skiftet, og nu kører den fint igen.
Jeg har ikke haft den så længe, men har alligevel en mening: - For såvidt
angår Punto:

Køber man den brugt, får man meget for pengene.Jeg gav 28.000, og jeg har
fået bil med 2 airbag, 5 døre, ret god plads i forhold til bilstørrelsen,
fine støjforhold, og absolut ingen rust nogen steder.
Den er meget billig i reservedele. Toppakning skiftet for et par hundrede.
Skiver og klodser kan skiftes for en plov. Der kører mange af dem, derfor
står der også mange ved ophuggere osv. Altså kan man nemt og billigt skaffe
en pladedel, hvis man laver buler.

Den er nem at reparere på, for der er god plads alle steder - jeg kan næsten
gå en tur rundt om motoren i motorrummet - ingen kommentarer, tak

Kort sagt er jeg godt tilfreds, og oplever ingen "byggesjusk". I hvert fald
en god bil for mig som førstegangskøbende og mekanik-grøn!

Mvh
Lasse

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-04-05 16:53

"Lasse Rønlev" <spamlasse@roenlev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået bil med 2 airbag, 5 døre, ret god plads i forhold til bilstørrelsen,
> fine støjforhold, og absolut ingen rust nogen steder.

Jeg er som før nævnt helt enig i at den er bedre end sit ry og rygte, men så
hører enigheden også op.

> [...]
> Skiver og klodser kan skiftes for en plov. Der kører mange af dem, derfor
> står der også mange ved ophuggere osv. Altså kan man nemt og billigt

De stumper koster uoriginalt nogenlunde det samme til lignende biler af
andre mærker, og så er det jo ikke billigt men bare niveauet. Kigger man på
undersøgelser hvor man bare aflevere bilen til autoriseret værksted er Fiat
ikke udpræget billig, og det er vel stadig det flest bilejere gør.

> [...]
fald
> en god bil for mig som førstegangskøbende og mekanik-grøn!

Mange af de samme undersøgelser beskriver arbejdslønnen eller tidsforbruget,
og der ser Fiat ud til at være mindre reparations og servicevenlig ud end
mange andre.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per O.

Dato : 04-04-05 22:48

> [...]
> nyere årgang), og jeg er godt klar over, at jeg ingen endegyldige svar
> får, jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen konkrete

Jeg kan bidrage med erfaringer med en Fiat Uno 60S fra 1986 og en Fiat Bravo
fra 1997.

Begge biler kørte rigtig godt, og Bravoen var aldeles fremragende at køre i.
Uden supplerende rustbehandling var der ikke antydningen af rust nogen
steder, da jeg solgte bilen i 2004.
Elsystemet i Bravoen var en joke, og de fleste af problemerne med bilen var
i elsystemet et eller andet sted. Billige reservede .. ja .. men hvis man så
skal bruge reservede lidt for ofte, så er det stadig en dyr fornøjelse.
Værkstedet i Vejle var af skiftende kvalitet, alt efter hvem der var
værkfører. Den seneste værkfører var helt fin, og kunne sine ting .. de
andre .. uha uha!!

Vi var i hvert fald helt sikre på at vi IKKE skulle have en Fiat igen, da vi
skulle have ny bil sidste år. Bravoen havde kun kørt 14 dage da den var på
værksted første gang, og det fortsatte med jævne mellemrum i de syv år vi
havde den.
I april 2004 købte vi en Ford Focus C-Max, og den har nu kørt 26.000km UDEN
EN ENESTE FEJL! Det har jeg ikke oplevet før, selv om vi med en enkelt
undtagelse kun har købt fabriksnye biler igennem de seneste små 20 år.

Per O.

Fra : Lars Holst

Dato : 05-04-05 20:10

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> said in

> [...]
> (af nyere årgang), og jeg er godt klar over, at jeg ingen endegyldige
> svar får, jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen

Jeg har været ejer af Fiat 850 Coupé Sport (den med tunet 1000ccm motor)
http://personal.inet.fi/private/illu/fiat_850_coupe.htm
Fiat 128 Coupé
http://www.fiat128.de/Fiat_128_Fahrer/Knufmann_Heinz.02..jpg
Fiat Uno
http://www.rentacar.dir.bg/cars/fiatunod.jpg
Fiat Croma 2.0 i.e.
http://www.autoweek.nl/images/480/884.jpg

Derudover har jeg kørt en Tipo igennem Europa om vinteren og jeg har kørt
en Fiat Topolino og i daglig brug i forbindelse med arbejde har jeg kørt
Fiat Scudo og en Fiat Ducato.
http://vea.qc.ca/vea/v/fiattopolino37.jpg
http://vea.qc.ca/vea/v/fiattopolino37.jpg
http://www.kreta.com/Preise%20und%20Informationen/Fiat%20Scudo.gif
http://www.mk-nordtech.fi/autot/paketti/fiat-ducato/fiat-ducato_1.jpg

En af mine Ex-kærester havde en Fiat X 1/9
http://www.aa43.ch/1-43%20modelle/fiat_x_1-9_rot.jpg

Jeg har ikke Fiat mere og jeg igennem årene haft og kørt mange biler med
og uden klasse fra Japan, England, Frankrig, Østlandene, USA, Tyskland,
Sverige etc.

Fiat kører godt.
De har brug for rustbehandling når alderen trykker.

De små Fiat er billige at vedligholde og de store er uforholdsmæssig dyre
at vedligeholde.

De små er ultracharmerende og i de store Fiat får man meget for pengene
når man køber en brugt.

De store holder aldrig noget der ligner en gensalgsværdi men det kan de
små altså godt.
Specielt de ældre små.

Det største problem i DK er ikke FIAT's holdbarhed men det faktum at der
er en elendig ring af service bag ved mærket. Det er et DK fænomen.

FDM og andre brancheorganisationer har gjort opmærksom på det og jeg har
mærket det.

Det er ikke tilfældet i mange andre europæiske lande.

Omvendt vil jeg sige at sådan som der tales med onde tunger mod franske
og italienske biler af enkelte personer intet hold har i virkeligheden.

Det er ofte folk som selv har købt tysk eller japansk og undslår sig
oplevelsen eller ikke selv "indeholder" køreegenskaber nok selv som
person til at opleve den måde f.eks. en Alfa Romeo kan tackle bjergvejene
på Sorrento Halvøen.

De er sikkert selv tilfredse med deres bilkøb og oplever aldrig
forskellen og forstår derfor ikke når folk kalder en Audi for en dræbende
kedelig bil og en Nissan for en bil med mystiske grænsende til farlige
køreegenskaber.

--
Lars Holst

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 06-04-05 07:44

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellen og forstår derfor ikke når folk kalder en Audi for en dræbende
> kedelig bil og en Nissan for en bil med mystiske grænsende til farlige

Håber ikke den er henvendt på mig?

Jeg er den meget uheldige ejer af et styk fransk køretøj, og jeg må sige at:
den køre formidabelt,
den har *alt* i udstyr (måske lige undtagen fartpilot) og
den er pæn at skue
meenn......

den er så ustabil at alt det andet kan være fuldstændigt ligegyldigt!

Jeg må sige at jeg er fløjtende ligeglad med hvordan min bil takler
bjergvejene på Sorrento Halvøen hvis den er på værksted hver anden uge.
Min gode gamle hæderkronede og temmeligt slidte Vectra klarede turen til
nord italien over Kässel med bravur, og det var fedt bare at kunne banke
speederen i bund i 5the og stadig mærke den accellere op af bakke på trods
af at den har 21HK færre end pegøjen (begge 2,0 men 406'eren 16v).

Det kan godt være at tyske biler er kedelige, men hvis det spændende ved de
sydeuropæiske består i at du aldrig ved om de kan køre, så foretrækker jeg
kedelig!

Jeg undgik i øvrigt behændigt Fiat, ikke pga. rusten som jeg tror er en
gammel skrøne, men fordi at alle jeg kender der har haft Fiat har haft
problemer med dem...

Ja jeg er nok kedelig, men jeg holder mig til tysk og (hvis jeg kan
overbevise kærsten) evt. japansk.

(Jeg har dog hørt at Multiplaen, af alle biler, skulle have en noget bedre
kvalitet end resten af Fiat programmet).

/Morten

Fra : Jan Vennike

Dato : 06-04-05 05:07

> [...]
> nyere årgang), og jeg er godt klar over, at jeg ingen endegyldige svar
> får, jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen konkrete

Jeg stod og skulle bruge en familiekasse med plads til 2 voksne + 4 børn.

Og der er Fiat lige i øjet - en Doblo family er jo den billigste der kan
fåes og den var jeg ret tændt på.

Men jeg fik kold fødder mht Fiat, fordi:

1. Vi har haft en 127 og en 131 - og de gik stort set til i rust (men kørte
godt)
2. Man får KUN 2 års reklamationsret - ikke garanti.
3. FDM's heftige kritik og diverse undersøgelser som viser at Fiat er helt i
bund mht service, evnt garanti reperationer m.v.

Så jeg endte med at købe en Mazda - dyrere, men med 3 års garanti og et
noget bedre rygte - vist det bedste i en tysk undersøgelse for nyelig.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-04-05 07:21

En helt masse bits fra NumZie til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> jeg kunne bare godt tænke mig at høre, om nogen har nogen konkrete
> erfaringer :)

Jeg har lige været ude og kort køre i en Fiat Ducato fra 2000 (jeg tror det
var den model de kalder 15 Høj) - ganske vist en lidt anden størrelse end dem
du nævner, men dog en Fiat - og den levede ærligt talt op til mine fordomme
om Fiat (idrømmet - mit kendskab til Fiat i øvrigt begrænser sig til at
naboen har haft en):
Den ryster; der er masser af vej-, vind- og motorstøj og sæderne er dårlige
når man har den kropsbygning jeg har.
Mit sammenligningsgrundlag er VW LT35 og MB 313 og der har Ducato'en godt nok
ikke noget at komme efter.
Sådan en fætter koster til virksomheden 189.000,- fra ny (2.8 JTD). For de
samme penge kunne vi sagtens få en passende brugt 313'er eller LT35'er, fra
en lokal enkeltmandsvirksomhed - jeg ved personligt godt hvad jeg ville
vælge :)

Det skal jo så retfærdigvis siges, at det ikke med sikkerhed kan siges at
personbilerne har de samme "egenskaber" - faktisk tør jeg i nogen udstrækning
godt holde på det modsatte :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Nice shoes.... Wanna fuck?