P-vagt
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 12:32

hey

Var lige ude i føtex og da vi kom tilbage til bilen på føtex' P-plads ser vi
en p-vagt som snuser rundt og uddeler den ene afgift efter den anden.
Shyt...jeg har da heller ikke fået stillet p-skiven....men fruen beroliger
mig med at det har hun husket (jubii).

Men egentlig synes jeg det er noget svineri at vagten render rundt og
indkasserer afgifter hos folk som vitterlig kun har glemt at stille en
skive. Jeg synes det er ok, hvis bilerne holder og spærrer eller der var
misbrug. Men for f..... det er folk som er på indkøb og som ikke vil føtex
eller andre noget ondt.

Nå pyt jeg kan jo være ligeglad, da jeg jo slap med skrækken.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 04-04-05 12:44

> [...]
> misbrug. Men for f..... det er folk som er på indkøb og som ikke vil føtex

.....ja og man må føle sig ekstra dum, hvis man lige har handlet for 2000,- i
Føtex, og så vide at de sikkert samtidig får provision af din p-bøde !

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-04-05 13:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ....ja og man må føle sig ekstra dum, hvis man lige har handlet for 2000,-
> Føtex, og så vide at de sikkert samtidig får provision af din p-bøde !

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-04-05 15:28

Thomas H. wrote:
> ....ja og man må føle sig ekstra dum, hvis man lige har handlet for 2000,- i
> Føtex, og så vide at de sikkert samtidig får provision af din p-bøde !

Det bedste man kan gøre overfor det, er
1) undlade at handle de steder der samarbejder med de der
humbug-p-vagt-firmaer, eller
2) parkerer andre steder.

I det første tilfælde går det ud over forretningen. Og for at de kan
finde ud af sammenhængen bør man nok meddele dem at man nu vil handle
andre steder, og hvorfor.

I det andet tilfælde går det ud over humbug-firmaet. Som i heldigste
fald risikerer at gå konkurs. Typisk foregår det nemlig på den måde at
vagtfirmaet "lejer" p-pladsen af kunden og betaler dem et fast beløb for
det. Men holder der ingen biler på pladsen er der jo heller ingen de kan
forsøge at snyde til at betale afgifterne. Og så bliver de jo nødt til
at stoppe samarbejdet.

--
MVH Finn

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-04-05 12:42

> [...]
> eller andre noget ondt.
>
> Nå pyt jeg kan jo være ligeglad, da jeg jo slap med skrækken.

Hej Tom

Jeg var også lige i Føtex i middagspausen (Svendborg) og min P-Skive
i Previa'en er lidt defekt (ingen viser) - derfor har jeg lavet nogle små
sedler jeg altid har liggende i bilen med "P : 11.30" (fordi jeg som tit
lige er nede i byen i middagspausen)

Denne lab havde jeg lagt på instrumentbordet og da jeg kom tilbage
sad der en fin hilsen fra P-Vagten - dog ikke en bøde, men en ny
P-Skive

Så lidt service er der dog også fra deres side

Men mon ikke at de er blevet nødt til at have P-Vagter fordi at der
er for mange der misbruger P-Pladsen - det er jo trods alt Føtex
der har købt arealet til deres kunder og ikke til beboere i nærheden

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-04-05 15:30

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev....

> Men egentlig synes jeg det er noget svineri at vagten render
> rundt og indkasserer afgifter hos folk som vitterlig kun har
> glemt at stille en skive.

Jeg har prøvet det 2 gange(det er dælme svært pludselig at skulle
huske P-skive et sted man stortset kommer hverdag).

Begge gange farede jeg ind i butikken med P opkrævning og min bon fra
forretningen. Begge gange ordnede forretningen det for mig.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-04-05 16:24

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet det 2 gange(det er dælme svært pludselig at skulle
> huske P-skive et sted man stortset kommer hverdag).

Det manglede da bare!!!. Jeg handler ikke de steder snyd&bedrag P.firmaer
vogter, livet er for kort til bøvl&besvær med dem.

Fra : JJ

Dato : 04-04-05 15:31

> Nå pyt jeg kan jo være ligeglad, da jeg jo slap med skrækken.
>
> --
> Tom

Jeg har valgt denne løsning.

http://www.p-watch.com/

Fra : Per O.

Dato : 04-04-05 18:56

"JJ" <something@else.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har valgt denne løsning.
>
> http://www.p-watch.com/

Det har jeg også, og det er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv
og min bil!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 06:41

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

| Det har jeg også, og det er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv
| og min bil!

Men den hjælper jo ikke meget, hvis du får en bon for at holde "skævt" el.
"på en forkert plads","udenfor plads", fra et af de tvivlsomme P.selskaber
).

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 05-04-05 08:59

"JJ" <something@else.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har valgt denne løsning.
>
> http://www.p-watch.com/

Hmm du bor eller befærdiger dig tydeligvis ikke i Københavns området, her
kan man lige så godt pille p-skiven ned (har faktisk heller ikke nogen ;),
for du slipper aligevel ikke for at betale for en sedel med et klokkeslet på
:(

/Morten

Fra : JJ

Dato : 05-04-05 09:05

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@image.dk> wrote in message
> [...]
> for du slipper aligevel ikke for at betale for en sedel med et klokkeslet

Nope, Vejle og ville ikke bo andre steder ;). Men nu har de sq taget 60-70
24timers gratis parkering, og vil lave et p-hus der :( + en anden ellers
gratis parkering med 100 pladser har fået billet automater op. Og den ligger
endda i udkanten af byen, så det er pendlerne det går ud over skrammel.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-04-05 08:21

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Men den hjælper jo ikke meget, hvis du får en bon for at holde
"skævt" el.
> "på en forkert plads","udenfor plads", fra et af de tvivlsomme
P.selskaber

Det er bl.a. af hensyn til den slags at vi har et engangskamera
liggende i vores biler. Så har vi mulighed for at dokumentere at
P-vagten er en nød hvis det skulle blive nødvendigt.

Ebbe

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-04-05 08:27

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]

liggende i vores biler. Så har vi mulighed for at dokumentere at
P-vagten er en nød hvis det skulle blive nødvendigt.

Hej Ebbe

Der er vel ingen garanti for at man ikke har parkeret bilen korrekt
inden at man tog billedet

Så jeg ved ikke hvor meget det holder i retten

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 09:28

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Så jeg ved ikke hvor meget det holder i retten

Det holder ikke, af samme grund, men jeg ved dog ikke hvis det suppleres med
vidner. Men jeg gør alt for at undgå det bøvl = jeg ikke handler/parkere de
steder, hvor "de" vogter.

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-04-05 17:05

Brian S Jensen wrote:

> [...]
> inden at man tog billedet
>
> Så jeg ved ikke hvor meget det holder i retten

Det holder lige så godt på p-vagtens påstand om at man ikke holdt korrekt.
I private søgsmål gælder det, kort sagt, bare om at overbevise dommeren
om at man har ret.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 06-04-05 05:15

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
news:4252b710$0$43994> Det holder lige så godt på p-vagtens påstand om at
man ikke holdt korrekt.
> I private søgsmål gælder det, kort sagt, bare om at overbevise dommeren om
> [...]

Jo, men vil det så ikke bareblive påstand mond påstand ?

Og hvem har så ret ??

Er det virkelig parkeringsselskabet som har bevisbyrden ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : phk

Dato : 05-04-05 16:32

> [...]

> misbrug. Men for f..... det er folk som er på indkøb og som ikke vil føtex

Så holder Føtex´s personale på deres egen parkeringsplads. Og naboerne. Så
er der ikke plads til de handlende.

Hvor vil du så parkere - i din egen indkørsel?

;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 16:55

> Så holder Føtex´s personale på deres egen parkeringsplads. Og naboerne. Så
> er der ikke plads til de handlende.
>
> Hvor vil du så parkere - i din egen indkørsel?

Nej så optrapper jeg bare indkøbene i FõrdePark i Flensborg hvor vi
alligevel lægger over halvdelen af vores penge

--
Tom

Fra : phk

Dato : 05-04-05 19:48

> Nej så optrapper jeg bare indkøbene i FõrdePark i Flensborg hvor vi
> alligevel lægger over halvdelen af vores penge

Den slags burde beskattes 100% ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 20:12

> Den slags burde beskattes 100% ;)

Kun hvis jeg kan få en 911'er til tyskerpriser

--
Tom

Fra : JJ

Dato : 06-04-05 08:26

> Kun hvis jeg kan få en 911'er til tyskerpriser

Yep, 1½L sodavand fra førdepark så fås de ikke billigere mener det er
omkring 4,50 pr flaske man kommer til at betale efter man har afleveret de
tomme flasker herhejmme. Som betaler mere i pant en man har givet i
tyskland.

vh
jeppe

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 12:01

> [...]
> omkring 4,50 pr flaske man kommer til at betale efter man har afleveret de
> tomme flasker herhejmme. Som betaler mere i pant en man har givet i

hehe, jeg gider slet ikke det med flasker, så vi køber bare dåsecola 3 x 24
stk for 100 Kr og så lave den latterlige exporterklæring.
Dåserne ryger lige i skralderen til gene for affaldshåndteringen i dk. Længe
leve EU og fælles regler, til gavne for miljøet :o|

--
Tom

Fra : JJ

Dato : 06-04-05 12:41

> [...]
Længe
> leve EU og fælles regler, til gavne for miljøet :o|

Yep dåser køber vi nu også