Altea 1.9 TDI
Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 04-04-05 09:46

Hejsa,

Har i weekenden været ude at prøvekøre en Altea,
og jeg må sige jeg er solgt ;)

Jeg prøvede den sjove TDI'er med 140 heste,
men jeg tror det bliver svært at få budgettet til at slå til.
Så jeg overvejer en 105HK med en tuningsboks i stedet for.
Er der nogen der har prøvet den, og giver den samme oplevelse som
2.0'eren?

Jeg kigger på deres Van, og har lidt bekymringer hvad angår indbrud i
bilen. Hjælper tonede ruder, eller gør det typisk bilen mere
interessant?
Måske man bare skal sørge for at tømme bilen hver gang man forlader
den.... Har også overvejet et dækken (den skal stå i
parkeringskælder), det kan være det afskrækker lidt....

Fra : Christensen

Dato : 04-04-05 20:44

> [...]
> Så jeg overvejer en 105HK med en tuningsboks i stedet for.
> Er der nogen der har prøvet den, og giver den samme oplevelse som

Det gør den ikke....den gamle 1,9'er med 8v banker rimeligt højlydt (har
prøvet i en Oktavia II, Golf V og en Altea) og man er aldrig i tvivl om, at
det er en dieselhakker af ældre konstruktion man sidder i. Den nye 16v
2,0'er (har prøvet i Golf V) lyder noget anderledes (læs : bedre) når den
bliver varm men specielt sofistikeret kommer den aldrig til at lyde,
IMO......selvom 140 på motorvejen går riiiiimeligt pænt

Jeg mener også at kunne huske at 1,9'erne er noget mere økonomisk at køre i,
men det kan sagtens hænge sammen med at den "store" ligger op til lidt mere
frisk kørsel.

Fik du prøvet DSG-kassen i 2,0'eren? (jaja hørte godt det med budgettet -
men den er en tur værd)

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 05-04-05 08:48

On Mon, 4 Apr 2005 21:43:36 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

> [...]
>frisk kørsel.
>
>Fik du prøvet DSG-kassen i 2,0'eren? (jaja hørte godt det med budgettet -

Ja, jeg fik prøvet den med DSG'eren :)
Den har naget mig i et par dage efterhånden, og jeg har halvt
besluttet mig at se på budgettet en ekstra gang, og se om ikke jeg kan
finde plads til den :)